REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Reklamacja, Transport

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Fundusz Kolejowy - projektowane zmiany

Znane są już założenia projektu zmian w ustawie o Funduszu Kolejowym oraz ustawie o poręczeniach i gwarancjach udzielanych przez Skarb Państwa oraz niektóre osoby prywatne. Projekt został przygotowany przez Ministra Infrastruktury.

Jak reklamować żywność?

Tak jak buty, czy inne produkty, także żywność może być reklamowana. Termin na to przewidziany jest jednak zdecydowanie krótszy.

Jakie są terminy przy reklamacji konsumenckiej?

Odpowiedzialność sprzedawcy trwa dwa lata. Ustawa określa też termin odpowiedzi na reklamację. Nic nie mówi jednak ile ma trwać spełnienie żądań.

Jak rozliczać usługi transportu międzynarodowego

Czy wystawiając faktury dokumentujące usługi transportu, nadal należy dzielić je na odcinki krajowe i zagraniczne? Czy może w całości należy obecnie wystawiać faktury ze stawką 0 proc.

REKLAMA

Czy informacja o istniejących wadach wyklucza reklamację?

Chciałem kupić na wyprzedaży sprzęt elektroniczny. Sprzedawca kazał jednak podpisać oświadczenie o tym, że zostałem powiadomiony o jego wadach. Czy w związku z tym reklamacja mi nie przysługuje?

Jak wyegzekwować swoje prawa przy reklamacji?

Sprzedawca nie odpowiedział na moją reklamację w obowiązkowym terminie 14 dni. Pomimo to nadal odmawia uznania moich żądań. Co mogę zrobić w tej sytuacji?

Projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - Centralna Ewidencja Przewoźników, zarządzanie, regulamin przewozu

W kolejnej części cyklu poświęconego rządowemu projektowi ustawy o publicznym transporcie zbiorowym omawiamy instytucję Centralnej Ewidencji Przewoźników, funkcjonowanie publicznego transportu zbiorowego oraz zarządzanie nim.

Czy sprzedawca powinien poinformować mnie o swojej decyzji przy reklamacji?

Przy złożeniu reklamacji sprzedawca ma ustawowy obowiązek odpowiedzieć na nią w terminie 14 dni. W przeciwnym razie reklamacja zostanie uznana za uzasadnioną.

REKLAMA

Co zrobić, gdy sprzedawca nie odpowiedział na reklamację?

Każdy sprzedawca ma dwa tygodnie na udzielenie odpowiedzi na złożoną reklamację. Jeżeli po upływie tego terminu nadal nie będziemy mieli odpowiedzi wtedy też reklamacja musi zostać bezapelacyjnie uwzględniona.

TIR-y będą jeździły w święta

W wakacyjne weekendy i święta po drogach będą mogli się poruszać kierowcy TIR-ów wracający do kraju z zagranicy.

Opłaty za przejazd po drogach krajowych – projekt zmian

Rząd szykuje zmiany w systemie pobierania opłat za poruszanie się po drogach krajowych. Ministerstwo Infrastruktury pracuje nad rozporządzeniem w sprawie wykazu dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną.

Obowiązki biura podróży

Planując wyjazd wakacyjny nie zawsze się zastanawiamy nad formalnościami. Najważniejsze to znaleźć atrakcyjną wycieczkę w dobrej cenie. Warto jednak zastanowić się, czego trzeba wymagać podpisując umowę z biurem podróży i jakie ciążą na nim obowiązki.

Wymień roczne buty na nowe i to za darmo – masz takie prawo

Mając podstawy do reklamacji możesz spokojnie domagać się wymiany towaru na nowy, wolny od wad. Jeżeli reklamacja jest zasadna, sprzedawca musi dokonać tego bezpłatnie. Nawet w przypadku butów, które nosisz od ponad roku.

Jak skutecznie dochodzić roszczeń od sprzedawcy?

W zakupionych butach popękały podeszwy. Jesteś pewien swego, ale sprzedawca nie chce uznać reklamacji? Tutaj dowiesz się, jakie podjąć kroki.

Po nieudanej naprawie można odstąpić od umowy

Dwa miesiące temu kupiłem mikrofalówkę. Po miesiącu zaczęła się psuć. Naprawa reklamacyjna, której dokonał sprzedawca nic nie zmieniła. Gdy następnym razem zażądałem zwrotu pieniędzy, ten stwierdził, że muszę jeszcze raz ją dać do naprawy. Czy rzeczywiście mam taki obowiązek?

O czym należy pamiętać przy letnich zakupach?

Płacąc przy kasie za kupione rzeczy nie zapomnij zabrać paragonu. Nie wyrzucaj go również od razu do śmieci. Może ci się przydać przy reklamacji.

Projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym - potwierdzenie zgłoszenia przewozu

Przewoźnik, czyli przedsiębiorca zajmujący się przewozem ludzi będzie mógł wykonywać działalność po zgłoszeniu tego faktu do właściwego terytorialnie organizatora tego typu przewozu. Będzie on musiał ponadto postarać się o potwierdzenia zgłoszenia przewozu, które wydawane jest w formie decyzji administracyjnej.

Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową

Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową.

Projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym – umowa o świadczenie usług

W rządowym projekcie ustawy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego wybór trybu, w jakim nastąpi wybór operatora pozostawiono do decyzji organizatora.

Odwołanie od reklamacji

Dobrze napisane odwołanie od reklamacji często może zaoszczędzić nerwów, a przede wszystkim wywołać pożądany efekt. Poniżej dowiesz się, jak zrobić to najlepiej.

Czy zwlekając z reklamacją konsument może stracić uprawnienia

W przypadku stwierdzenie niezgodności towaru z umową konsument jest zobowiązany do zawiadomienia o tym fakcie sprzedawcy. Jeżeli zwlekał z reklamacją ponad 2 miesiące i przyznał się do tego sprzedawcy, to straci swoje uprawnienia.

Finansowanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej

W rządowym projekcie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym uregulowano m.in zasady finansowania transportu publicznego, katalog uprawnień i korzyści przyznanych operatorom, prawo do rekompensaty strat poniesionych przez operatora oraz dodatkowe źródła finansowania przewozów o charakterze użyteczności publicznej.

Reklamacja butów – cz. 4: procedura reklamacyjna

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Procedura reklamacyjna.

Reklamacja butów – cz. 3: reklamacja wkrótce po zakupie

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Domniemanie odpowiedzialności sprzedawcy.

Reklamacja obuwia – cz. 2: podstawa reklamacji

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów konsumentów. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy. Jakie są podstawy reklamacji.

Reklamacja obuwia – cz. 1

Reklamacja obuwia to jeden z najczęstszych problemów, z którymi borykają się konsumenci. Sprawdź, czego możesz oczekiwać od sprzedawcy i czego należy się wystrzegać. Część pierwsza: gwarancja a odpowiedzialność sprzedawcy.

Przewoźnicy naruszający prawo będą częściej kontrolowani

Przewoźnicy drogowi, którzy częściej naruszą przepisy dotyczące czasu prowadzenia pojazdów będą częściej kontrolowani. 14 maja w życie weszło nowe rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie systemu oceny ryzyka naruszeń prawa.

Po co konsumentowi opinia rzeczoznawcy

W odmownej odpowiedzi na reklamację sprzedawcy często powołują się na negatywną dla konsumenta opinię rzeczoznawcy. W takiej sytuacji warto zamówić opinię u innego eksperta.

Sąd: opłaty za przejazd autostradą powinny być niższe

Spółka Stalexport Autostrada Małopolska naruszyła prawo narzucając konsumentom nieuczciwe ceny za przejazd remontowanym odcinkiem autostrady A4. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił dziś odwołanie przedsiębiorcy od decyzji UOKiK

Sejm chce zlikwidować limity na licencje taksówkarskie

Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym. Zgodnie z jej projektem każdy przewóz osób samochodem osobowym będzie usługa taksówkową – czytam w piątkowym „Dzienniku Gazecie Prawnej”.

Projekt ustawy o zbiorowym transporcie publicznym

Gminy będą odpowiadać za lokalne usługi przewozu publicznego, a przewoźnicy będą musieli oprócz linii dochodowej obsługiwać także przewóz na trasach deficytowych.

Co zrobić gdy wymiana wadliwego towaru nie jest możliwa

W związku z wadą zakupionego towaru zażądałem od sprzedawcy jego wymiany. Ten jednak stwierdził, iż nie posiada danego modelu i zaproponował mi inny. Czy muszę przyjmować inny model?

Ubezpieczenie mienia w transporcie krajowym

Ubezpieczenie mienia w transporcie krajowym kierowane jest do przedsiębiorców przewożących mienie na terytorium RP, transportem wykonywanym przez zawodowego przewoźnika lub transportem własnym.

Zasady ustalania cen biletów w komunikacji publicznej

Ustalanie cen usług przewozowych w transporcie zbiorowym różni się w zależności od rodzaju przewozów oraz poziomu samorządu. Różny jest także zakres obowiązkowych ulg, jakie mogą być stosowane w komunikacji.

„DGP”: można żądać odszkodowania także za opóźniony lot

Spóźnienie samolotu pasażerskiego o ponad trzy godziny uprawnia pasażerów do odszkodowanie w takiej samej wysokości jak za odwołany rejs – pisze w środę "Dziennik Gazeta Prawna".

Inteligentne Systemy Transportowe - korzyści z zastosowania

Nieustanny rozwój naukowo-techniczny w zakresie informatyki, telekomunikacji oraz multimediów oraz ciągły  postęp w dziedzinie zarządzania ruchem drogowym w krajach o rozwiniętej motoryzacji i systemie dróg bardzo często wymaga od służb zarządzających ruchem sięgania po najnowocześniejsze technologie.

Nowe zasady w przewozie drogowym

Kierowcy chcący wykonywać przewóz drogowy szybciej uzyskają uprawnienia. Od 3 kwietnia obowiązują łagodniejsze przepisy dotyczące wykonywania przewozu drogowego.

Co jest eksportem a co wewnątrzwspólnotową dostawą towarów

Czy spółka – pomimo nierozpoczęcia procedury wywozu w polskim urzędzie celnym, ale posiadając dokumenty potwierdzające wywóz towarów poza terytorium Wspólnoty z litewskiego urzędu celnego – może dokonać korekty deklaracji VAT-7 i wykazać ww. transakcję jako eksport ze stawką podatku 0 proc.?

Czy sprzedawca ma prawo domagać się paragonu przy reklamacji

Towar niezgodny z umową podlega reklamacji. Sprzedawca nie może uzależnić uwzględnienia reklamacji od okazania paragonu.

Jaka forma oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy może być co do zasady zawarte w dowolnej formie, czyli także ustnie. Lepiej, by odstąpienie sporządzić na piśmie.

Kiedy przedawnia się mandat za brak biletu

Kilka miesięcy temu z powodu braku ważnego biletu otrzymałem mandat za jazdę na gapę. Kiedy ulegnie on przedawnieniu?

Reklamacja obuwia zimowego może być skuteczna

Reklamacja obuwia zimowego może być często dla konsumenta trudnym zadaniem. Kupujemy je z nadzieją, że dzięki temu będziemy mogli przejść przez zimę suchą nogą. Co jednak w sytuacji, gdy buty zaczną przemakać?

Jednolity system poboru opłat drogowych

Najpóźniej do 2015 r. wszyscy kierowcy będą mogli płacić za przejazd autostradami, tunelami i mostami we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej wykupując jeden, ważny na całym obszarze UE abonament.

Gdy wady ujawnią się w krótkim czasie po zakupie

Znajomość prawa często może być pomocna w przekonaniu opornego sprzedawcy, który nie chce uwzględnić reklamacji. Jeżeli wada została zgłoszona stosunkowo krótki czasie od dnia zakupu to sprzedawcy, który odmawia jej uwzględnienia, trudniej będzie obronić się w sądzie.

Światełka w kolejowym tunelu

Dla polskiego rynku kolejowych przewozów pasażerskich rok 2010 może okazać się przełomowy. Przede wszystkim ze względu na zapowiadane wejście na niego nowych przewoźników oraz – przynajmniej częściową – poprawę stanu torów. Czy tym razem uda się zrealizować te plany?

Usługi telekomunikacyjne można reklamować u przedsiębiorcy

Abonenci niezadowoleni z usług świadczonych przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych mogą skorzystać z trybu reklamacyjnego. W takim wypadku przedsiębiorca ma obowiązek rozpatrzyć nasza skargę.

Zły rozmiar zakupionego ubrania a zwrot towaru

Kupiłem sweter na prezent, który jednak okazał się zbyt ciasny. Czy w sytuacji, gdy dostałem towar o nieodpowiednim rozmiarze, mogę domagać się zamiany na inny?

Czy sprzedawca może odesłać do producenta

Chciałem zareklamować buty, który rozkleiły mi się po kilku tygodniach używania. Sprzedawca powiedział, że on skarg nie przyjmuje i odesłał mnie do producenta. Czy rzeczywiście muszę szukać producenta?

Szykują się zmiany w usługach turystycznych

W Sejmie toczą się pracę nad zmianą ustawy o usługach turystycznych. Jeżeli ustawa wejdzie w życie w obecnym kształcie, turyści nie będą mieli pełnej gwarancji pokrycia kosztów powrotu do kraju w sytuacji bankructwa biura.

Przewoźnik będzie mógł zawiesić działalność

W Sejmie toczą się prace nad zmianą ustawy o transporcie drogowym. Przewoźnik będzie mógł zawiesić w całości lub w części działalność transportową w zakresie transportu drogowego do 12 miesięcy.

REKLAMA