Szykują się zmiany w usługach turystycznych

Przepis, który gwarantował turystom takie prawa znalazł się w projekcie przygotowanym przez ministerstwo sportu i turystyki, jednak został on zmodyfikowany w trakcie prac sejmowych. Ponadto brak jest gwarancji zwrotu pełnej kwoty, jeżeli biuro upadnie przed wyjazdem.
Z drugiej strony ostał się przepis, który nakładał na biura obowiązek odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni. Lepszej ochrony będą mogli się spodziewać również turyści spędzający urlop w Polsce.
Zgodnie z nowelizacją opłaty za wycieczkę będą wnoszone przez turystów na rachunek powierniczy z którego biuro będzie mogło korzystać dopiero po prawidłowym wykonaniu umowy o świadczenie usług turystycznych.
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
Komentarze(0)
Pokaż: