Jak wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia w 2009 roku na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, starsi konsumenci są w dużym stopniu podatni na nieuczciwe praktyki rynkowe. Przedsiębiorcy, wykorzystując ich zaufanie, stosują zabiegi mające na celu wprowadzenie seniorów w błąd, co do rzeczywistych właściwości oferowanej usługi lub towaru np. oferują urządzenia, które miałyby leczyć wszystkie choroby.
Gdy przedsiębiorca słyszy słowo leasing, jego pierwsze skojarzenie to wynajem samochodu. Dzieje się tak, ponieważ w kategorii działalności gospodarczej częstym zabiegiem racjonalizacji kosztów, stosowanym przez przedsiębiorców, jest właśnie branie samochodu w leasing. Nie jest to jednak jedyny wariant, bowiem alternatywnym rozwiązaniem wobec leasingu jest najem długoterminowy. Która opcja jest lepsza? Jakie są różnice?
Szukasz funkcjonalnego, a jednocześnie niedrogiego samochodu, oglądasz auta w komisach, wertujesz serwisy internetowe… Wreszcie znajdujesz swój „ideał” – auto poleasingowe, jest w dobrym stanie technicznym, a do tego ma promocyjną cenę. Myślisz: „Super okazja!”. Poczekaj. Sprawdź, czy oferta nie jest podszyta oszustwem.