reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: konsument

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu konsument. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące konsument.

Brexit w pigułce – jakie zmiany dla konsumentów?

Aktualizacja: 13.01.2021

Jak Brexit wpłynie na polskich konsumentów? Od kiedy potrzebny będzie paszport? Co z zakupami online? Prezentujemy zestaw niezbędnych informacji. »

Automatyczna procedura zwrotu towaru - jak uniknąć problemów?

Aktualizacja: 04.01.2021

Zwrot towaru za pomocą automatycznej procedury to rozwiązanie, które oferuje wiele sklepów internetowych. Jak wygląda zwrot? Co robić, gdy pojawią się problemy? Na te pytania odpowiada Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK. »

Konsument odstępując od umowy kredytu nie może ubiegać się o wynagrodzenie za korzystanie z kapitału

Aktualizacja: 08.10.2020

W wyroku z 4 czerwca 2020 r. (C-301/18) Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej („TSUE”) orzekł, że konsument odstępując od umowy kredytu nie może dochodzić od banku wynagrodzenia za korzystanie z kapitału, wpłaconego tytułem rat kapitałowo-odsetkowych. »

Prezes UOKiK z uprawnieniem do blokowania stron internetowych - projekt

Aktualizacja: 30.09.2020

Prezes UOKiK będzie mógł blokować strony internetowe. Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów do nowych uprawnień Prezesa UOKiK będzie należało także dokonywanie zakupów towarów do testów. »

Ograniczenia w używaniu sprzętu ogrodniczego - co oznaczają w praktyce?

Aktualizacja: 25.09.2020

Czy władze samorządowe mogą wprowadzić każdy rodzaj ograniczenia tłumacząc to względami środowiskowymi? Jak ograniczenia w używaniu sprzętu ogrodniczego mogą wpłynąć na sytuację producentów i posiadaczy? »

Mniej alumium w zabawkach - projekt rozporządzenia

Aktualizacja: 23.09.2020

Z projektu rozporządzenia opublikowanego na stronach RCL wynika, iż w zabawkach będzie musiało znajdować się mniej aluminium niż dotychczas. Celem nowych obostrzeń jest lepsza ochrona zdrowia dzieci. »

E-sądy arbitrażowe (polubowne) w Polsce

Aktualizacja: 10.09.2020

W Polsce funkcjonują obecnie cztery elektroniczne sądy polubowne (tzw. e-arbitraże): Ultima Ratio, CODR oraz OAC, a także Sąd Arbitrażowy przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, który posiada platformę IT do rozpoznawania sporów online. Czas trwania spraw liczy się w nich w tygodniach zamiast w miesiącach, a wszelkie formalności można załatwić online, bez wychodzenia z domu. »

Ochrona danych przy płatnościach biometrycznych (pytania i odpowiedzi)

Aktualizacja: 24.08.2020

Weryfikacja tożsamości przy wykorzystaniu danych biometrycznych to rozwiązanie stosunkowo nowe. Warto zatem znać odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące bezpieczeństwa danych. »

Odwołane loty i imprezy turystyczne z powodu pandemii - skargi konsumentów

Aktualizacja: 24.08.2020

Liczba skarg konsumentów w czasie pandemii wzrosła o 60 procent. Dotyczą one m.in. odwołanych lotów, imprez turystycznych czy noclegów. »

Czym jest upadłość konsumencka?

Aktualizacja: 13.08.2020

Ustawodawca zdecydował się na wprowadzenie instytucji upadłości konsumenckiej jako pewnego rodzaju koła ratunkowego, dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, a pozostających w złej kondycji finansowej. Postępowanie upadłościowe ma na celu oddłużenie osoby fizycznej, poprzez upłynnienie jej majątku oraz zaspokojenie wierzycieli. Powyższe zagadnienie reguluje ustawa z dnia 28 lutego 2003 roku Prawo upadłościowe (dalej „prawo upadłościowe”). »

Podróże po Europie w czasie pandemii - gdzie szukać informacji?

Aktualizacja: 06.08.2020

Kraje, w których planujemy spędzić wakacje narzucają niekiedy dodatkowe obowiązki związane z pademią. Gdzie szukać informacji, jeśli zdecydowaliśmy się na podróż do innego kraju Unii Europejskiej? Zestawienie pomocnych stron i aplikacji przygotowało Europejskie Centrum Konsumenckie. »

Co możemy reklamować w restauracji?

Aktualizacja: 03.08.2020

Chyba wszystkim spośród nas zdarza się od czasu do czasu zjeść coś na tzw. „mieście”. Nieważne, czy jest to ekskluzywna restauracja czy niepozorna knajpka – chodzi przede wszystkim o to, żeby jedzenie, które tam zamówimy było świeże i dobre. A co jeśli nie jest? Czy klientowi przysługuje reklamacja? »

Wyzysk - planowane zmiany w prawie cywilnym

Aktualizacja: 31.07.2020

Ministerstwo Sprawiedliwości pracuje nad zmianami, mającymi na celu przywrócenie instytucji, która ma chronić najsłabszych obywateli. „Umiejętne postawienie przez stronę wyzyskującą kontrahenta np. pod presją czasu, ograniczając możliwość zawarcia umowy do chwili przedstawienia oferty, powoduje, że osoba wyzyskana nie ma możliwości uzyskania odpowiedniej wiedzy poprzez porównanie innych ofert” ‒ wskazuje MS. »

Maseczki w Europie - gdzie są obowiązkowe?

Aktualizacja: 27.07.2020

Wprawdzie większość państw w Europie zniosła restrykcyjne ograniczenia, to jednak obowiązek noszenia maseczek jest utrzymywany. Gdzie spotkamy się z obowiązkiem zakrywania ust i nosa? »

Odpowiedź na reklamację w Polsce i UE - w jakim terminie?

Aktualizacja: 20.07.2020

W niektórych przypadkach przedsiębiorca ma nawet kilka tygodni na odpowiedź na reklamację. Przepisy obowiązujące w Polsce mogą wydawać się skomplikowane. Jak jest zatem w pozostałych państwach UE? »

reklama

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Artykuł Partnerski

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Mycka

ekspert specjalizujący się w tematyce samorządowej, działacz polityczny. Specjalizuje się głównie w polityce społecznej oraz ekonomice pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama