REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Sprzedaż w internecie, Konsument

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Konsekwencje dla przedsiębiorców wprowadzenia zmian w prawach konsumenta

Już 25 grudnia 2014 r. wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, której celem jest zwiększenie ochrony osób prywatnych zawieranych z przedsiębiorcami, w szczególności poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość. Nowe przepisy będą jednak mniej korzystne dla małych przedsiębiorców.

Zmiany w przepisach o upadłości konsumenckiej od 1 stycznia 2015 r.

Od 1 stycznia 2015 r. obowiązywać będzie ustawa nowelizująca przepisy prawa upadłościowego i naprawczego. Zasadnicza zmiana wynikająca z nowych przepisów będzie polegała na uproszczeniu procedur tzw. upadłości konsumenckiej, czyli możliwości umorzenia zobowiązań osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej.

Faktura za sprzedaż na zagranicznej aukcji internetowej

Sprzedaż wysyłkowa na terenie Unii Europejskiej związana z przeprowadzeniem aukcji internetowej musi być potwierdzona fakturą i wykazana w rozliczeniu z urzędem skarbowym. Jeżeli sprzedaż nie przekroczy ustalonego w kraju limitu, wysyłka będzie dalej traktowana jako sprzedaż na terytorium kraju.

Pomysł na biznes – e – booki

Książki w formie papierowej są coraz częściej odkładane są na półki. W dobie rynku e – commerce zauważyć można wzrost sprzedaży treści w formie e – booków. Warto zatem pomyśleć nad własnym biznesem i poszukać inspiracji właśnie w e – bookach.

REKLAMA

Nowe prawo konsumentów i obowiązki e - sklepów

Już za niecałe 3 miesiące wejdą w życie nowe przepisy o prawach konsumenta. Zmienią się przede wszystkim obowiązki przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Wprowadzone zostaną nowe regulaminy i wzory umów. Od grudnia 2014 r. konsument będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość.

Nowe prawo konsumenckie i zmiany w e - sklepach

Pod koniec 2014 r. wejdzie w życie nowa ustawa o prawie konsumentów. Wprowadzi zmiany wzmacniające pozycję konsumentów, a przedsiębiorcom da możliwość rozwoju. Właściciele e – sklepów rozpoczęli już działania zmierzające do dostosowania swoich biznesów do nowych wymogów.

Szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta" - 25 września 2014 r.

Zapraszamy na szkolenie "Nowe prawo konsumenckie - konsekwencje prawne nowej ustawy o prawach konsumenta", które odbędzie się 25 września 2014 r. w Warszawie.

Sejm uchwalił nowe zasady upadłości konsumenckiej

Sejm uchwalił nowelizację prawa upadłościowego i naprawczego oraz dwóch innych ustaw. Nowe regulacje mają przyznawać obywatelom w trudnej sytuacji możliwość szybkiego powrotu do pracy. Wiąże się to również z odzyskanie, zdolności kredytowej.

REKLAMA

Moc odkurzaczy ograniczona przez UE

Od 1 września 2014 r. w całej UE nie można produkować odkurzaczy, których moc przekracza 1600 W. Urzędnicy w Brukseli nie wykluczają też wprowadzenia kolejnych ograniczeń dla mocy innego sprzętu, m.in. czajników elektrycznych, suszarek do włosów czy kosiarek.

Ile kosztuje połączenie z infolinią?

Powszechnie dostępne środki komunikacji umożliwiają wybór dogodnej formy kontaktu, często pozwalającej zdecydowanie oszczędzić nasz czas. Jedną z takich opcji jest połączenie telefoniczne. Ale czy załatwiając sprawy przez telefon przypadkiem nie narazimy się na dodatkowe koszty? Ile powinno kosztować połączenie z infolinią?

Rękojmia za wady fizyczne rzeczy sprzedanej

Nawet po dokonaniu sprzedaży kupujący ma prawo egzekwować od sprzedającego jego obowiązki dotyczące właściwości rzeczy. W pierwszej kolejności powinien domagać się naprawienia rzeczy lub wymiany na nową, lecz w szczególnych okolicznościach może nawet całkowicie odstąpić od umowy.

Czy e-sklep może powołać się na błąd?

Zakupy w sklepie internetowym są formą zawarcia umowy na odległość, która może ułatwić konsumentom wybór towaru i uzyskanie odpowiedniej ceny, lecz także potrafi nieść za sobą sporą dozę ryzyka. Zazwyczaj to kupujący jest bardziej chroniony przez prawo, jednak istnieją sytuacje, gdy e-sklep może nie zrealizować umowy, powołując się na błąd.

Nowe prawo antymonopolowe od 2015 r.

Nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów została opublikowana w Dzienniku Ustaw RP. Oznacza to, ze wejdzie w życie 18 stycznia 2015 r. Celem nowelizacji prawa antymonopolowego jest zwiększenie ochrony konsumentów oraz skuteczniejsze wykrywanie praktyk ograniczających konkurencję.

Konieczne zmiany w regulaminach e-sklepów

Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. wejdzie w życie dopiero w grudniu 2014 r., gdy jednocześnie straci moc dotychczas obowiązująca Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Ustawodawca przewidział w nowym akcie wiele zmian, z którymi powinien zapoznać się przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na odległość.

Możliwa upadłość konsumencka osób fizycznych

Sejm rozpatrzył projekt nowelizacji ustawy prawo upadłościowe i naprawcze. Projekt pozwala ogłosić upadłość konsumencką osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej.

Inflacja w maju 2014 roku

Inflacja, czyli wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych - wg danych statystycznych podanych przez Główny Urząd Statystyczny (GUS) - wzrosła w maju 2014 roku o 0,2 proc. r/r i jednocześnie obniżyła się o 0,1 proc. w stosunku do kwietnia 2014 roku.

"Wymienimy sprzęt elektroniczny jak koszulki?" - darmowa wymiana towaru, czyli nowa ustawa o prawach konsumenta

Nowa ustawa o prawach konsumenta (uchwalona na posiedzeniu sejmu nr 68 dnia 30.05.2014 r., obecnie przekazana Prezydentowi do podpisu) to efekt wdrożenia Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE oraz próba ujednolicenia i doprecyzowania przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych w lokalu przedsiębiorstwa, w zakresie obowiązków informacyjnych, jak również przepisów dotyczących umów konsumenckich zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa oraz na odległość.

Jak budować relacje na Twitterze - 6 prostych wskazówek

Starasz się zbudować aktywną społeczność na Twitterze? Chcesz prowadzić często retweetowane konwersacje, lecz nie wiesz od czego zacząć? Wysyłanie standardowych, zautomatyzowanych wiadomości to nie zawsze najlepsza metoda komunikacji. Twoim głównym priorytetem powinno być raczej doprowadzenie do wartościowych i autentycznych interakcji z innymi użytkownikami. W tym artykule, zapoznasz się z sześcioma wskazówkami, które pozwolą na rozpoczęcie efektywnej komunikacji na Twitterze i utrzymanie uwagi odbiorców.

Zmiany w ustawie o prawach konsumenta z korzyścią dla przedsiębiorców

30 maja 2014 r. Sejm rozpatrzył uchwałę Senatu w sprawie poprawek do ustawy o prawach konsumenta. Znowelizowane przepisy ułatwią konsumentom zawieranie umów a przedsiębiorcom ujednolicą zasady odpowiedzialności za towar.

Łatwiejszy proces ogłoszenia upadłości konsumenckiej

Upadłość konsumencka powoli staje się martwą instytucją, co rodzi konieczność zmiany przepisów na łagodniejsze. Takie zmiany budzą jednak wątpliwości, czy nie spowodują nadużyć tej formy upadłości przez nieuczciwych kontrahentów.

Wzrost sprzedaży detalicznej w kwietniu 2014 r.

Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) sprzedaż detaliczna w kwietniu 2014 roku wzrosła w ujęciu rocznym o 8, 4 proc.

Prawa konsumentów – na nowych zasadach

Od grudnia 2014 roku zaczną obowiązywać na polskim rynku nowe prawa konsumentów, także tych kupujących w sieci. Nowe zasady zakładają, że właściciele sklepów internetowych będą informować klientów o przysługujących im prawach. Wprowadzenie zmian jest efektem implementacji unijnej dyrektywy.

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Skuteczni pozycjonerzy zabezpieczają swoje strony przed potencjalną utratą pozycji w rankingach wyszukiwarek. Zwłaszcza, że taka sytuacja jest w ostatnim czasie dość częsta. Kara nałożona przez Google to tylko jeden z powodów utraty miejsca na piedestale. Spadki są również związane z agresywnymi działaniami ze strony konkurencji lub zmianami algorytmu wyszukiwarki. Niezależnie od powodu, Twoja strona może bardzo szybko utracić znaczną część użytkowników.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Raz opublikowane w Internecie wiadomości trudno usunąć. Krytyczne informacje o markach szybko się rozprzestrzeniają, całkowite ich usunięcie na drodze prawnej jest bardzo trudne, aczkolwiek nie niemożliwe. Szybkim i skutecznym sposobem na usunięcie informacji ukazujących markę w złym świetle jest wyeliminowanie ich z czołowych miejsc w rankingu wyników wyszukiwania. Depozycjonowanie to taki internetowy korektor, przy pomocy którego firmy oczyszczają swój wizerunek w sieci.

Światowy Dzień Praw Konsumenta

Światowy Dzień Praw Konsumenta obchodzony jest po raz trzydziesty pierwszy, w dniu 15 marca 2014 roku. Światowy Dzień Praw Konsumenta ma charakter międzynarodowy, jego celem jest propagowanie ochrony praw przysługujących konsumentom.

E-sklepy podbijają polski rynek

Szybko, sprawnie, komfortowo - to główne argumenty jakich używają konsumenci decydujący się na zakupy w wirtualnym świecie. Okazuje się, że to właśnie dla Polaków są one najbardziej przekonujące. Coraz więcej z nas wybiera opcję zakupów w sklepach on-line, oszczędzając tym samym sporo czasu i pieniędzy. Jednak to dopiero początek e-zakupowego trendu - prawdziwy boom dopiero przed nami – podają eksperci.

Lepsza ochrona praw konsumenta

Wdrożenie do prawa polskiego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw konsumenta, uporządkowanie i zintegrowanie przepisów dotyczących odpowiedzialności, za jakość rzeczy sprzedanej w szczególności przepisów stanowiących transpozycję dyrektywy o sprzedaży konsumenckiej, wdrożonej do polskiego porządku prawnego ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej - to główny cel przyjętego dzisiaj przez Radę Ministrów projektu ustawy o prawach konsumenta.

O czym należy pamiętać robiąc zakupy przez Internet?

Konsumenci, którzy decydują się na dokonanie zakupów przez Internet, mają więcej praz niż w przypadku zakupów tradycyjnych. O czym powinni pamiętać robiąc zakupy przez Internet, jakich zasad przestrzegać i na co uważać?

Zwroty i reklamacje świątecznych zakupów

Grudzień to miesiąc świątecznych zakupów i wielu promocji. Coraz częściej konsumenci dokonują zakupów w sklepach internetowych. Czy taki towar można zwrócić? Kiedy złożyć reklamację?

Porady dla e – konsumenta przed świętami

W okresie świątecznym wzrasta sprzedaż on-line, bowiem klienci poszukują alternatywy dla zatłoczonych centrów handlowych. Często nie są świadomi swoich praw i boją się podejmować zakupów przez Internet w sklepach internetowych zarejestrowanych w innych państwach.

Konsumenci dyskryminowani przez e-przedsiębiorców

Jak wskazuje raport sieci Europejskich Centrów Konsumenckich europejscy konsumenci są dyskryminowani w sieci. Czy kiedykolwiek miałeś problem z zakupem usługi bądź produktu ze względu na miejsce Twojego zamieszkania? Czy zagraniczny e-przedsiębiorca odmówił Ci kiedyś dostarczenia towaru?

Pożyczki online coraz popularniejsze

Pożyczki online stają się wśród polskich konsumentów coraz popularniejsze. Najczęściej przez internet pożyczają ludzie młodzi w wieku 20-30 lat, pracujący lub prowadzący firmy.

KNF ostrzega przed ryzykiem związanym z zakupami przez Internet

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) wydał ostrzeżenie przed dopuszczaniem pośredników do rachunku bankowego w płatnościach internetowych, z którym mamy do czynienia wielokrotnie, choćby płacąc za zakupy w Internecie. UKNF zwraca uwagę przede wszystkim na ryzyko związane z podawaniem danych umożliwiających logowanie do rachunku bankowego, zlecanie przelewów oraz pobieranie historii rachunku podmiotom innym niż bank, w którym prowadzony jest dany rachunek.

Co nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego nie może w swojej treści zawierać klauzul niedozwolonych. Co to jest klauzula niedozwolona? Co jeszcze nie powinno znaleźć się w regulaminie sklepu internetowego?

Co powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?

Regulamin sklepu internetowego powinien obowiązkowo zawierać elementy określone w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Stworzenie regulaminu sklepu internetowego nie jest sprawą łatwą. Na co uważać przy tworzeniu regulaminu sklepu internetowego?

Niedozwolone klauzule w umowie – co robić?

Niedozwolone klauzule umowne są z natury niekorzystne dla konsumentów. Co zrobić, gdy uznamy, że w umowie którą zawarliśmy, znajduje się postanowienie tożsame z klauzulą wpisaną do rejestru klauzul niedozwolonych?

Reklamacja usług wykonanych na podstawie umowy zlecenia

Reklamacja usług na podstawie umowy zlecenia nie znajduje bezpośredniego uregulowania w przepisach prawa. W przypadku wadliwości wykonanej usługi konsument może skorzystać z regulacji kodeksu cywilnego i żądać od usługodawcy naprawienia szkody.

Odszkodowanie za opóźnienie pociągu spowodowane siłą wyższą

Śnieżyca czy huragan nie mogą wyłączyć odpowiedzialności przewoźnika za opóźnienie pociągu. Trybunał Sprawiedliwości UE potwierdził, że pasażerowie, których pociąg spóźnia się z powodu działania siły wyższej, mają prawo do odszkodowania w postaci częściowego zwrotu pieniędzy za bilet. Jeśli opóźnienie przekracza godzinę, pasażerowi należy się 25 proc. ceny, w przypadku ponad 120-minutowego opóźnienia – 50 proc. ceny biletu.

Ubezpieczenie NNW dla studentów

Całoroczne ubezpieczenia NNW zwykle, wraz z ubezpieczeniem kosztów leczenia, dodawane są do kart młodzieżowych, popularnych szczególnie wśród studentów wyższych uczelni, którzy podróżują. Ubezpieczenia te bowiem najczęściej obejmują terytorium całego świata.

Problem z wakacjami

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa.

Korzystne dla konsumentów zmiany w funkcjonowaniu e-sklepów w 2014 roku

Pod koniec roku roku zaczną obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o prawach konsumenta. Czternaście dni zamiast dziesięciu na zwrot zakupionego w sieci towaru, łatwiejsza reklamacja wadliwego produktu, nowe możliwości dochodzenia swoich praw – to najważniejsze dla konsumentów e-sklepów zmiany w nowelizacji ustawy.

Zakupy internetowe - rękojmia

Czy podczas zakupów internetowych sprzedawcy powinni udzielać rękojmi? Okazuje się, że tak. Ponadto praw konsumenta podczas zakupów on-line jest znacznie więcej.

Dyskryminacja konsumentów z innego kraju

Dyrektywa usługowa 2006/123/WE obliguje państwa członkowskie do usuwania przeszkód, jakie napotykają konsumenci w momencie nabywania usługi od usługodawcy z innego kraju UE.

Ujednolicone zasady handlu w Internecie od połowy 2014 roku

Ujednolicone zasady działania sklepów internetowych w całej UE od połowy 2014 roku będą wynikiem wejścia w życie nowej unijnej dyrektywy. Zmienia ona zasadniczo przepisy dotyczące handlu w Internecie.

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku

Ujednolicony e-handel od grudnia 2014 roku to efekt implementacji nowej dyrektywy unijnej. Zmiany polskich przepisów będą dotyczyły handlu (sprzedaży towarów i usług) w Internecie. Nowa ustawa ma bowiem wejść w życie w grudniu 2014 roku.

Zakupy w Chorwacji

W czasie trwających wakacji, Polacy chętnie wybierają jako miejsce swojego wypoczynku ciepłą Chorwację. Modne podczas letnich urlopów są zakupy w miejscowych sklepach. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało wskazówki, dla konsumentów w Chorwacji.

Jaki termin ma konsument na zawiadomienie o wadzie towaru?

Zawiadomienie profesjonalnego sprzedawcy o wadzie towaru powinno nastąpić przed upływem dwóch miesięcy od dnia dostrzeżenia wady. Jeżeli konsument nabył towar od innej osoby fizycznej, wówczas termin z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy wynosi miesiąc od dnia jej wykrycia.

W jakim terminie można zwrócić bilet lotniczy zakupiony przez Internet?

Pasażer, który dokonuje zakupu biletu lotniczego przez Internet powinien pamiętać, że w tym zakresie nie obowiązuje 10 dniowy termin zwrotu. Czy można zwrócić bilet lotniczy?

Jak wybrać miejsce na nocleg samodzielnie organizując urlop

Wybór miejsca na nocleg podczas samodzielnej organizacji urlopu wakacyjnego może przysporzyć wielu problemów. Nie trudno bowiem pogubić się w ofertach proponowanych przez licznie funkcjonujące obiekty hotelarskie.

Porady w kwestii sezonowych wyprzedaży

Czas sezonowych wyprzedaży co roku przyciąga rzeszę fanów zakupowego szaleństwa. W nadmiarze promocji i wyprzedaży łatwo stracić głowę. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów radzi, jak nie dać się nabrać na marketingowe chwyty i o czym pamiętać podążając za wyprzedażowymi okazjami.

REKLAMA