ZUS podaje najczęstsze błędy, które zdarzają się we wnioskach i oświadczeniach przedsiębiorców składanych w ramach tarczy antykryzysowej. Należą do nich: brak podpisu, niepoprawnie wpisane wynagrodzenie, błędny numer konta, zamieszczanie niepotrzebnych informacji. Błędem jest również wysyłanie dokumentów na adres e-mail placówek ZUS. Wnioski o pomoc z tarczy należy złożyć spokojnie i poprawnie, w przeciwnym razie można nie otrzymać świadczenia.
Kierowcy ciężarówek najczęściej pytają o to, jakie dokumenty powinni mieć przy sobie podczas transportu zagranicznego. Należą do nich przede wszystkim: dowód rejestracyjny, dowód zawarcia polisy OC, list przewozowy, przetłumaczona umowa o pracę, zaświadczenie A1. Jakie kary grożą za brak dokumentów?
Składając wniosek, rodzic nie musi dostarczać orzeczenia o rozwodzie, separacji, sposobie wychowywania władzy rodzicielskiej, miejscu zamieszkania dziecka czy stanowieniu opieki naprzemiennej. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej podkreśla, że program w nowej formule oznacza mniej obciążeń biurokratycznych dla wnioskodawców.