REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Pracownik

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jakie są pozytywne strony konfliktu?

Nie zawsze konflikt jest czymś złym. Może okazać się twórczą inspiracją dla nowych pomysłów. Może także zapobiegać apatii i stagnacji. Bez niego życie byłoby bezbarwne i przesłodzone.

Rozwiązywanie konfliktów -jak powinno się postąpić

Nikt nie planuje konfliktów. Zwykle wybuchają spontanicznie. Przelatuje iskra i sytuacja staje się zapalna. Emocje biorą górę i cała sytuacja wymyka się spod kontroli. W środowisku zawodowym współpracownicy osób zaangażowanych w konflikt łatwo zostają wciągnięci w konfrontację. Wszyscy podnoszą głos. Każdy ma własną opinię na temat tego co się zdarzyło.Co powinieneś zrobić?

Jak rozwiązać konflikt między Tobą a drugą osobą?

Wyobraź sobie, że razem z parterem konfliktu generujecie rozwiązanie. Nikt nie jest pokonany. Oboje zaspakajacie swoje potrzeby i osiągacie cele. Niemożliwe? Możliwe! Wymaga dwustronnego porozumienia i zrezygnowania z narcystycznego pragnienia władzy. Wymaga twórczego myślenia i przejścia 6 kroków. Jakich?

Co z konfliktem w pracy?

Konflikt jest zjawiskiem nieuchronnym w firmach, ponieważ cele, wartości, potrzeby grup i jednostek nie zawsze są zgodne. Sytuacje konfliktowe mogą być oznaką zdrowego funkcjonowania przedsiębiorstwa. Z drugiej strony konflikt może być destrukcyjny.

REKLAMA

Zakres badań okresowych a odpowiedzialność za wypadek przy pracy

Pracodawca odpowiada za dopuszczenie pracownika do pracy bez prawidłowego orzeczenia lekarskiego tylko wówczas, gdy badanie przeprowadzono nieprawidłowo, a pracodawca albo o tym wie, albo nieprawidłowości te są widoczne.(Wyrok Sądu Najwyższego z 8 czerwca 2010 r., sygn. akt I PK 29/10)

Święto Trzech Króli nie musi oznaczać dla pracowników nowego dnia wolnego

Wprowadzenie święta Trzech Króli, jako dnia wolnego od pracy, wcale nie musi oznaczać dla pracowników nowego dnia wolnego. Zmieniono bowiem sposób odbierania wolnych dni za święta przypadające w dni wolne od pracy. Gdyby na wprowadzoną przez Sejm zmianę spojrzeć tylko z punktu widzenia liczby dni wolnych, to lepiej byłoby pozostawić obecne regulacje.

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników – stanowisko Ministerstwa Pracy

Nowe przepisy dotyczące obowiązków pracodawcy w związku z podnoszeniem kwalifikacji przez pracowników wzbudzają uzasadnione kontrowersje. Dlatego Ministerstwo Pracy na swojej stronie internetowej opublikowało wskazówki, jak należy prawidłowo interpretować nowe zapisy.

Podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez pracowników – stanowisko Ministerstwa Pracy

Nowe przepisy dotyczące obowiązków pracodawcy w związku z podnoszeniem kwalifikacji przez pracowników wzbudzają uzasadnione kontrowersje. Dlatego Ministerstwo Pracy na swojej stronie internetowej opublikowało wskazówki, jak należy prawidłowo interpretować nowe zapisy.

REKLAMA

Święto Trzech Króli dniem wolnym od pracy

Nie taki konflikt straszny, jak go malują

Początkowo czujesz drobne napięcie stopniowo przeradzające się we wzajemną wrogość. Pojawiają się zarzuty, negatywne uwagi, oceny. Emocje zaczynają szaleć. Prym wiedzie Bezradność, Złość, Lęk. Napięcie rośnie, aż do momentu, kiedy daleko Ci do rozsądku. Zdarzenia nabierają tempa. W końcu nie możesz już dłużej tego wytrzymać i rozładowujesz się we wszechogarniającej awanturze. Z czym kojarzy Ci się słowo konflikt?

Minimalne wynagrodzenie za pracę zależne od wzrostu PKB - projekt ustawy

PSL proponuje, by uzależnić płacę minimalną od wzrostu PKB - płaca wzrastałaby przy wzroście PKB, malała - przy jego spadku. Posłowie Stronnictwa zapowiedzieli, że w najbliższym czasie przedstawią projekt ustawy w tej sprawie.

Preferencyjne pożyczki dla pracodawców

Przedsiębiorcy, którzy ponieśli szkodę w wyniku powodzi lub osunięć ziemi wywołanych opadami atmosferycznymi, jakie miały miejsce w 2010 r., mogą otrzymać pożyczkę w wysokości poniesionej szkody, nie więcej niż 50 000 zł. Pożyczka może być udzielona przedsiębiorcy, który w dniu powodzi zatrudniał nie więcej niż 50 pracowników. Prawidłowo wykorzystana i rozliczona pożyczka może zostać umorzona w całości lub w 75 proc.

Organizacja wyjazdów integracyjnych

Firmowy wyjazd na weekend lub kilka dni to najlepszy sposób, by lepiej zintegrować zespół, rozwiązać ewentualne konflikty, a przy okazji trochę odpocząć. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by tego rodzaju inwestycja przyniosła pożądane rezultaty.

Organizacja wyjazdów integracyjnych

Firmowy wyjazd na weekend lub kilka dni to najlepszy sposób, by lepiej zintegrować zespół, rozwiązać ewentualne konflikty, a przy okazji trochę odpocząć. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę, by tego rodzaju inwestycja przyniosła pożądane rezultaty.

Dodatkowa praca urzędnika tylko za jego zgodą

Dotychczas urzędnicy opiekujący się dzieckiem lub osobą chorą nie mogli „zostawać po godzinach”. Zgodnie z nowymi przepisami będą mogli sami decydować o tym czy chcą pracować dłużej.

Jak rozliczyć zaległe wynagrodzenie za „powodziową” absencję w pracy

W maju 2010 r. nasz pracownik nie przychodził do pracy przez kilka dni z powodu powodzi. Za ten miesiąc wypłaciliśmy mu wynagrodzenie pomniejszone o czas tej nieobecności. Dowiedziałam się, że ustawa powodziowa, która weszła w życie 9 lipca 2010 r., nakazała wsteczną wypłatę wynagrodzenia za taką absencję. W jaki sposób ją obliczyć? Czy należą się pracownikowi odsetki? Jak wykazać taką nieobecność w raportach ZUS?

Jak przeprowadzać proces rekrutacji w firmie?

Jestem koordynatorem zasobów ludzkich w prężnie rozwijającym się polskim przedsiębiorstwie. W ostatnim roku odnotowaliśmy większą niż zwykle liczbę odejść pracowników. Mamy kilkanaście wakatów, lecz zauważyłam problemy ze zdobywaniem dobrych specjalistów. Widzę, że zespół się stara, ale efekty są słabe. Owszem, mieliśmy trochę ciekawych osób, jednak oczekiwania obu stron nie pokrywały się. Wstyd się przyznać, ale zdarzało się również zatrudnienie specjalistów, których umiejętności okazywały się w praktyce absolutnie niewystarczające. Jak można poprawić jakość naszego procesu rekrutacji?

Jak rozwiązywać konflikty w zespole?

Niektórzy ludzie boją się konfliktów. Czują się niepewnie i niewygodnie, przyjmują postawę „pokój za każdą cenę”. Jest to mechanizm obronny, który pozwala w miarę spokojnie przetrwać. Zastawiam się wtedy: Jaki jest tego koszt?

Święto Trzech Króli będzie dniem wolnym od pracy

Większość w Sejmie popiera wprowadzenie w święto Trzech Króli dnia wolnego od pracy. Wbrew pozorom nie oznacza to jednak, że pracownicy będą mieli więcej dni wolnych.

Czy jesteś szefem tyranem?

Ostatnio byłam świadkiem pewnego zdarzenia, które zmroziło mi krew w żyłach i spowodowało głęboką zadumę nad zagadnieniem bycia szefem zespołu. Oto w jednej z prężnie rozwijających się firm, w czasie jednego z zebrań zespołu, które miało na celu wytyczenie nowych dróg na osiągnięcie celu rozegrał się horror – notabene spotkanie zostało zorganizowane przez zespół a nie przez szefa.

Komu jakie auto w firmie

Każdy na pierwszy rzut oka zauważa, że rozkład marek samochodów do stanowisk w firmie ma niewiele wspólnego z przypadkiem. Wręcz przeciwnie, kiedy przyjrzeć się bliżej odnaleźć można żelazne reguły rządzące tą, zdawałoby się błahą, sprawą.

Jak pokonać demona perfekcjonizmu?

Kobiety biznesu, chcą być nie tylko idealne we wszystkim co robią ale mają poczucie, że wszystko w firmie zależne jest od ich pracy, że one zrobią dane zadania najlepiej, że są niezastąpione i w efekcie nie delegują zadań i robią wszystko same. Nie zauważają jak wpadają w pułapkę „coraz większych wymagań”.

Kontrowersyjna nowelizacja ustawy o rehabilitacji osób niepełnosprawnych

Sejm zajmie się zmianą przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych. Nowelizacja ma poprawić kondycję Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Organizacje pozarządowe sprzeciwiają się niektórym zapisom nowelizacji i twierdzą, że nie przyczyni się ona do wzrostu liczby zatrudnianych niepełnosprawnych.

Zakaz zwalniania pracownicy wnioskującej o obniżenie wymiaru czasu pracy

W naszej firmie, zatrudniającej powyżej 20 osób, jedna z pracownic ma umowę o pracę trwającą do 30 grudnia 2010 r. z 2-tygodniowym okresem wypowiedzenia. Jej urlop wychowawczy miał zakończyć się 30 grudnia 2010 r. Pracowała u nas dotychczas w charakterze księgowej. 30 kwietnia 2010 r. pracownica złożyła wniosek o przywrócenie do pracy od 1 czerwca 2010 r. i jednocześnie o obniżenie wymiaru czasu pracy do 3/4 etatu. W chwili obecnej nie mamy możliwości jej zatrudnienia, ponieważ nie mamy wolnego etatu. Czy możemy się z nią rozstać bez narażenia się na konsekwencje złamania przepisów prawa pracy oraz jak wygląda kwestia ochrony tej pracownicy?

Jak sobie poradzić z perfekcjonizmem - porady

Możesz ich spotkać w domu, pracy, na ulicy. Potrafią stworzyć niezłe piekiełko dla siebie samych i otaczających ich ludzi. Perfekcjoniści, bo o nich mowa mają dużą łatwość w wywieraniu na siebie samych presji. Stawiają sobie poprzeczkę bardzo wysoko i dają sobie razy kiedy nie doskoczą. Krytykują produkty, krytykują otoczenie, w głowie krytykują siebie bo...oczekują od świata i od siebie samego zbyt wiele.

Jakie są pożądane cechy lidera?

Zastanawiałeś się kiedyś, co cechuje przywódcę? Czym charakteryzuje się lider? Ja od kilku lat zadaję sobie te pytania i chyb przyszedł czas na to, bym te cechy nazwała. Dlaczego? Trochę dla uporządkowania, trochę dla zobaczenia, trochę dla zmierzenia się z tematem. I przede wszystkim dlatego by móc tę moją klasyfikację modyfikować, zmieniać, doskonalić.

Refleksje coacha – zapanuj nad czasem

Coraz częściej moi klienci mówią o czasie. Coraz częściej okazuje się, że nie zawsze robią z danym im czasem to co chcą. Raczej znajdują się w błędnym kole powinności, spełniania oczekiwań innych, udowadniania sobie i innym jak bardzo wartościowymi są ludźmi. W pogoni za straconymi bezpowrotnie minutami zapominają o swoich wartościach, o tym co dla nich w życiu ważne i czego tak naprawdę chcą, do czego tak naprawdę dążą…co chcą zrobić z resztą darowanego im życia… Zapominają, że tak naprawdę mają wybór. A ty o tym pamiętasz?

Rozliczenie czasu pracy w delegacji

Pracownik naszej firmy 23 sierpnia br. rozpoczął pracę o godzinie 7.30 i skończył ją o 15.30. Następnie 24 sierpnia o godz. 2.00 w nocy wyjechał w delegację i od 9.00 do 17.00 przebywał w miejscu załatwiania spraw, po czym wrócił do miejsca zamieszkania 24 sierpnia o godzinie 23.00. Następnego dnia, tj. 25 sierpnia, rozpoczął pracę o godzinie 7.30. Jak prawidłowo rozliczyć się z pracownikiem z „oddania godzin” w opisanej wyżej sytuacji?

Jak potrafisz zarządzać czasem?

Narzekasz na pracoholizm, spędzasz w biurze ponad 10 godzin dziennie i często zabierasz pracę do domu? Zazdrościsz innym, którzy po 8 godzinach wychodzą ze zrealizowanymi zadaniami? Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek jak potrafisz zarządzać czasem? Poniższy test odpowie Ci na to pytanie.

Wyższe emerytury z OFE

Dzięki zwiększeniu uprawnień funduszy emerytalnych oraz zaostrzeniu konkurencji między nimi emeryt otrzyma większe świadczenie.

Jak wypowiedzieć pięciomiesięczną umowę na czas określony?

Kodeks pracy przewiduje kilka rodzajów umów o pracę, między innymi umowę na czas określony, którą można wypowiedzieć tylko wyjątkowo.

Jak obliczyć okres stażu pracy strażaka

Jestem księgową w komendzie powiatowej państwowej straży pożarnej (PSP). Nasi strażacy mają różne okresy pracy sprzed okresu służby w PSP (np. jeden ze strażaków pracował od 3 lipca 1989 r. do 31 sierpnia 1991 r. i od 2 września 1991 r. do 20 września 1992 r. oraz od 23 września 1992 r. do 10 lutego 1994 r.). Proszę o podanie prawidłowego sposobu obliczania stażu pracy do wysługi lat funkcjonariuszy PSP oraz podstawę prawną na załączonym przeze mnie przykładzie.

ZUS zaprasza na bezpłatne szkolenia

ZUS w Warszawie zaprasza na wykład na temat rozpatrywania uprawnień i przyznawania świadczeń osobom zamieszkałym za granicą lub posiadającym zagraniczne okresy ubezpieczenia. ZUS w Warszawie zaprasza także na szkolenie z zakresu BHP.

Elementy decydujące o sprawowaniu funkcji kierowniczej

O wykonywaniu funkcji kierownika średniego szczebla decyduje zakres prac i obowiązków, a nie to, czy komórka, którą dana osoba kieruje, jest w formalny sposób wyodrębniona albo czy ma ona określoną rangę w zakładzie pracy.

Wzrosło przeciętne wynagrodzenie

Przeciętne wynagrodzenie brutto w sierpniu wyniosło 3.407,26 zł, co oznacza, że rok do roku wzrosło o 4,2 proc., a miesiąc do miesiąca spadło o 0,8 proc. - podał GUS.

Kiedy można złożyć wypowiedzenie umowy o pracę, którego przyczyną jest reorganizacja pracodawcy

Dla ważności wypowiedzenia nie ma znaczenia długość okresu między reorganizacją pracodawcy a wypowiedzeniem z tego tytułu umowy o pracę. Jednak wypowiedzenie powinno być złożone nie wcześniej niż po podjęciu stosownych decyzji w sprawie reorganizacji przez organ nadzorczy osoby prawnej – spółki (wyrok Sądu Najwyższego z 19 stycznia 2010 r., I PK 163/09).

Niezbędnik czynności kancelaryjnych

W procedurach biurowych ważną pozycję stanowią czynności kancelaryjne, które są uregulowane wewnętrznymi przepisami, zawartymi w formie instrukcji kancelaryjnej.

Czy można ustnie wypowiedzieć umowy o pracę?

Oczywiste jest, że umowę o pracę najlepiej rozwiązań pisemnie za porozumieniem stron, gdzie żadna ze stron nie będzie czuła się oszukana ani pokrzywdzona. W praktyce jednak takie sytuacje zdarzają się dość rzadko.

Kiedy dwunastolatek może pracować?

W Kodeksie pracy zawarta jest ogólna zasada, że nie wolno zatrudniać dzieci poniżej 16 roku życia, a pomiędzy 16 a 18 – tylko w wyjątkowych okolicznościach. Kodeks pracy zawiera jednak pewne odstępstwo od tej zasady.

Odmowa przyznania emerytury pomostowej – jak się odwołać

Osoby wykonujące pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze mogą ubiegać się o przyznanie emerytury pomostowej. Od decyzji organu odmawiającego przyznania świadczenia służy odwołanie do sądu pracy i ubezpieczeń społecznych.

Więzienie dla szefa za złe warunki pracy

Obowiązek zapewnienia pracownikowi bezpiecznych i higienicznych warunków pracy spoczywa na wszystkich pracodawcach, niezależnie od tego, czy są to podmioty prywatne czy państwowe, jakiego rodzaju działalność gospodarczą prowadzą oraz na jakiej podstawie prawnej zatrudniają pracowników świadczących pracę w danym zakładzie. Pracodawcom, którzy nie zapewniają podwładnym bezpiecznych i higienicznych warunków pracy grozi odpowiedzialność karna.

Co grozi pracodawcy za prowadzenie podwójnej dokumentacji czasu pracy

Przepisy Kodeksu pracy jasno stanowią, że pracodawca jest zobowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy pracownika. Często zdarza się tak, że firmy prowadzą podwójną dokumentację czasu pracy. Jedna zawiera dane oparte o nominalny czas pracy i jest podawana do obowiązkowego ubezpieczenia społecznego, druga z kolei dotyczy wyłączenie pracy w godzinach nadliczbowych. Za prowadzenie podwójnej dokumentacji podmiot zatrudniający może być oskarżony o popełnienie przestępstwa.

Zakaz dyskryminacji w dostępie do awansu

Zgodnie z obowiązującymi przepisami jakakolwiek dyskryminacja w zatrudnieniu, bezpośrednia lub pośrednia jest zakazana. Pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia a także awansowania.

Pomysł na efektywność pracownika?

Docenianie pracownika wpływa na jego późniejszą efektywność w pracy. Ciągłe podwyżki płac mogą jednak znacznie uszczuplić firmowy budżet. W takiej sytuacji, dobrym wyjściem okazuje się tanie i niekonwencjonalne wynagradzanie połączone z optymalizacją budżetu Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Jakie są wymogi BHP dotyczące stanowiska pracy przy komputerze?

Pracodawca jest obowiązany organizować stanowiska pracy z monitorami ekranowymi w taki sposób, aby spełniały one minimalne wymagania bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii.

Jak uzyskać niemiecką emeryturę - porady ekspertów

Opolski ZUS we współpracy ze swoimi niemieckimi odpowiednikami doradza ludziom, którzy pracują na terenie Niemiec i Polski lub już otrzymują świadczenia emerytalno-rentowe. Porady ekspertów zajmujących się ubezpieczeniami społecznymi zorganizowano w ramach Międzynarodowych Dni Poradnictwa.

Czy pozwanym zawsze jest podmiot, który zwolnił pracownika

Dyrektor Miejskiego Domu Kultury został zatrudniony przez burmistrza miasta. Umowa o pracę została z dyrektorem rozwiązana w drodze wypowiedzenia, które m.in. podpisał burmistrz. Pracownik ten odwołał się od złożonego wypowiedzenia, wskazując burmistrza jako pozwanego. Mamy jednak wątpliwości co do prawidłowości określenia strony pozwanej. Czy pracownik w procesie o przywrócenie do pracy powinien pozwać burmistrza?

Ożywienie na rynku pracy

Eksperci zgadzają się, że optymistyczne prognozy dla polskiego rynku pracy, które wynikają z Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla IV kwartału 2010 r. wskazują na nadejście ożywienia gospodarczego.

Inżynier pilnie poszukiwany

Od początku roku rośnie liczba ofert pracy dla inżynierów różnych specjalizacji, wzrastają także proponowane im stawki wynagrodzeń.

Co to jest coachingowy styl zarządzania?

Świadomy swojej wartości pracownik, to 200% „wyrobionej normy”. Wysoka samoocena, to efekt odpowiedniej motywacji, a skuteczne motywowanie, to pełnoetatowe zajęcie dla menedżera. Jednak rolą przełożonego jest także mierzenie się ze wszystkim innym, co dostarcza firmie wymiernych rezultatów biznesowych. Jak zatem sprawić, aby w tym zmieniającym się i pełnym wyzwań środowisku wywołać w zespole pełne zaangażowanie, inicjatywę i kreatywność?

REKLAMA