REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Komunikacja miejska może być tańsza dzięki rosnącym wpływom reklamowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dobre połączenia z miejscami pracy i nauki, a także opłacalność przejazdów w porównaniu z utrzymaniem własnego samochodu sprawiły, że Polacy znów polubili komunikację miejską
Dobre połączenia z miejscami pracy i nauki, a także opłacalność przejazdów w porównaniu z utrzymaniem własnego samochodu sprawiły, że Polacy znów polubili komunikację miejską
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Komunikacja miejska wróciła do łask i korzysta z niej na co dzień zdecydowana większość Polaków, a młodzi niemal w komplecie. Częściej niż oglądamy telewizję, słuchamy radia i niemal równie często jako sięgamy po Internet.

Dla reklamodawców płynie stąd prosty wniosek, a jego wdrożenie sprawia, iż podróżując autobusem, tramwajem, metrem czy pociągiem doświadczamy kontaktów z reklamami najprzeróżniejszego rodzaju.

REKLAMA

REKLAMA

Polacy wybierają komunikację miejską

W ostatnich latach obserwujemy znaczący wzrost popularności komunikacji miejskiej w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Krajowy Rejestr Długów, ponad 86 procent Polaków w przedziale wiekowym od 15 do 70 lat korzysta z transportu publicznego codziennie lub kilka razy w tygodniu. Szczególnie młodzi ludzie, w wieku od 15 do 25 lat, deklarują niemalże 96-procentowe wykorzystanie tego środka transportu. 

To pokazuje, że komunikacja miejska staje się nieodzownym elementem codziennego życia, przynosząc istotne konsekwencje dla świata biznesu, szczególnie w obszarze marketingu i reklamy.

Dlaczego wróciliśmy do komunikacji publicznej

Dlaczego komunikacja miejska zyskuje na popularności? Kluczowe czynniki przyczyniające się do korzystania z komunikacji miejskiej przez Polaków to przede wszystkim dobre połączenia z miejscami pracy i nauki, a także opłacalność przejazdów w porównaniu z utrzymaniem własnego samochodu.

REKLAMA

Dla wielu osób istotne są również kwestie ekologiczne oraz możliwość unikania korków. Co więcej, pasażerowie doceniają czas spędzony w środkach transportu publicznego, który mogą wykorzystać na relaks czy pracę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wzrost popularności komunikacji miejskiej otwiera przed firmami nowe możliwości reklamowe. Przestrzeń miejska, w tym przystanki, dworce, a także autobusy i tramwaje, stają się atrakcyjnym medium do przekazywania treści reklamowych.

– Reklama w miejscach, gdzie ludzie oczekują na środki transportu, jest wyjątkowo skuteczna, ponieważ przyciąga uwagę i angażuje odbiorców. Dzięki strategicznemu umiejscowieniu, reklamy mogą dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej grupy potencjalnych klientów, zwiększając zasięg przekazu – wyjaśnia Robert Dąbrowski, ekspert z firmy Recevent.

Reklama w środkach komunikacji miejskiej

Reklama wewnątrz środków transportu publicznego oferuje długotrwałą ekspozycję i pozwala na precyzyjne targetowanie różnych grup demograficznych. Dzięki wykorzystaniu kreatywnych formatów reklamowych oraz integracji z technologiami mobilnymi, firmy mają szansę na efektywne dotarcie do potencjalnych klientów i budowanie z nimi długotrwałych relacji.

Rozwiązania takie jak kody QR czy linki mobilne umożliwiają dodatkową interakcję, przekładając się na lepsze wyniki kampanii reklamowych.

– Przestrzeń miejska i środki transportu publicznego oferują unikatowe możliwości dotarcia do szerokiego spektrum odbiorców, którzy są otwarci na komunikaty reklamowe. W erze rosnącej świadomości ekologicznej i poszukiwania alternatyw dla prywatnego transportu, reklama miejska staje się kluczowym elementem w budowaniu marki i promocji produktów – podsumowuje ekspert z Recevent.

Firmy, które zrozumieją i wykorzystają ten potencjał, zyskają przewagę konkurencyjną na rynku, docierając do klientów w nowy i skuteczny sposób, przy kosztach najczęściej dużo niższych niż w przypadku reklamy telewizyjnej czy radiowej.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skończyłeś budowę domu? Masz wakacje podatkowe, ale z tego obowiązku musisz się wywiązać. Lepiej nie zadzierać z urzędem

Od kiedy trzeba płacić podatek od nieruchomości od nowego domu? To zależy. Jednak niezależnie od tego, kiedy powstanie obowiązek podatkowy, prawo przewiduje również inne obowiązki, z których trzeba się wywiązać. I to na czas.

Zmiany w prawie pracy: rząd dopuszcza e‑mail, SMS czy skan podpisanego dokumentu - zamiast formy papierowej. Deregulacja i cyfryzacja dialogu społecznego [PROJEKT]

Rząd zaproponował projekt nowelizacji ustaw regulujących stosunki między pracodawcami a przedstawicielami pracowników, którego celem jest uproszczenie i zdigitalizowanie obiegu informacji. Najważniejszym elementem projektu jest formalne dopuszczenie obok tradycyjnej formy pisemnej dwóch alternatyw: formy dokumentowej oraz formy elektronicznej. Zmiana ma zredukować formalności, przyspieszyć dialog społeczny i lepiej dostosować procedury do współczesnych praktyk komunikacyjnych.

ZUS dla osób z niepełnosprawnościami. Świadczenia i planowane zmiany na 2026 rok

Jakie świadczenia mogą otrzymać z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych osoby z niepełnosprawnościami? Jak otrzymać orzeczenie? Co może się zmienić w 2026 roku? Oto najważniejsze przepisy i kwoty!

Samochód osobowy w firmie - zmiany w limitach od 1 stycznia 2026 r. Co z samochodami zakupionymi do końca 2025 roku?

Zmiany w prawie podatkowym potrafią zaskakiwać. Szczególnie wtedy, gdy istotne przepisy wprowadzane są niejako „tylnymi drzwiami”. Tym razem mamy do czynienia z modyfikacją, która znacząco wpłynie na sposób rozliczania kosztów związanych z nabyciem samochodów osobowych.

REKLAMA

Rezerwa finansowa w firmie to nie luksus - to konieczność. Jak wyliczyć i budować rezerwę na nagłe sytuacje

Wielu właścicieli firm mówi: „Nie mam z czego odkładać, wszystko idzie na bieżące wydatki.” Inni: „Jak będą wolne środki, to coś odłożę.” Problem w tym, że te wolne środki rzadko kiedy się pojawiają. Albo jeśli już są – szybko znikają. A potem przychodzi miesiąc bez wpłat od klientów, niespodziewany wydatek albo gorszy sezon. I nagle z dnia na dzień zaczyna brakować nie tylko pieniędzy, ale też spokoju, decyzyjności, kontroli. To nie pech. To brak bufora.

Dodatek i zasiłek pielęgnacyjny 2025 – komu przysługują, ile wynoszą i jak je załatwić?

W 2025 roku seniorzy, osoby z niepełnosprawnościami oraz ich opiekunowie mogą korzystać z trzech różnych form wsparcia finansowego: dodatku pielęgnacyjnego, zasiłku pielęgnacyjnego i świadczenia pielęgnacyjnego. Choć nazwy brzmią podobnie, różnią się zarówno zasadami przyznawania, jak i instytucją, która je wypłaca. W praktyce wiele osób nie wie, czy wniosek należy złożyć w ZUS, czy w MOPS, ani które z tych świadczeń można łączyć. Wyjaśniamy, komu przysługuje każda forma pomocy, jakie dokumenty są potrzebne i ile wynoszą kwoty w 2025 roku.

Pracodawca nie musi udzielić ci wolnego w terminie, który wybierzesz. Nie musi, ale może, więc warto spróbować się dogadać

Każde święto występujące w okresie rozliczeniowym i przypadające w innym dniu niż niedziela obniża wymiar czasu pracy o 8 godzin. Co to oznacza w praktyce? Czy pracownik może wnioskować o udzielenie mu wolnego w wybranym przez siebie terminie?

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

100 dni do KSeF – co zmieni się od lutego 2026 roku?

Od 1 lutego 2026 r. duże firmy będą wystawiać wyłącznie e‑faktury w KSeF, a wszyscy podatnicy będą je odbierać elektronicznie. Od kwietnia obowiązek rozszerzy się na pozostałych przedsiębiorców, wprowadzając jednolity, ustandaryzowany obieg faktur i koniec papierowych dokumentów.

"Ukryte zasoby" wciąż w cieniu. Dlaczego pracodawcy nie sięgają po nowe grupy pracowników?

Mimo rosnących niedoborów kadrowych wielu przedsiębiorców wciąż nie sięga po tzw. ukryte zasoby rynku pracy – osoby starsze, kobiety opiekujące się bliskimi, młodych, cudzoziemców czy osoby z niepełnosprawnościami. O przyczynach tego zjawiska, barierach i potencjale, który może wzmocnić konkurencyjność polskich firm, opowiada Maja Dobrzyńska z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

REKLAMA