REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Twitch przyciąga nie tylko miłośników gier. Choć na tej platformie szukają oni głównie rozrywki, chętnie korzystają z porad i użytecznych publikacji

Dla prawie połowy badanych premiery nowych gier, stanowią dodatkowy bodziec do oglądania streamów
Dziennik Gazeta Prawna

REKLAMA

REKLAMA

Treści i jakość materiałów to główne czynniki przyciągające widzów na Twitcha. Zdecydowana większość użytkowników platformy, bo aż 79 proc. przedkłada interesującą ich tematykę, nad przywiązanie do danego streamera udostępniającego zróżnicowany kontent.

63 proc. społeczności Twitcha, loguje się na nim min. raz w tygodniu. Co drugi badany przyznaje, że z Twitcha korzysta regularnie – 63 proc. użytkowników co najmniej raz w tygodniu (37 proc. rzadziej), przy czym średni czas spędzony na platformie wynosi 2h. 

REKLAMA

REKLAMA

Twitch to platforma graczy, ale nie tylko dla gier

Jak wnioskuje z badań Katarzyna Knecht, Sales Director i Product Owner w seegame, wiele postaw życiowych czy zainteresowań przełamuje stereotypowy wizerunek społeczności graczy i widzów streamów.

Wśród materiałów, po które widzowie chętnie sięgają znajdują się m.in. te związane z urodą i modą (13 proc.), jedzeniem i gotowaniem (7 proc.) oraz stylem życia (6 proc.). Największym zainteresowaniem cieszą się jednak gry wideo (31 proc.), co potwierdza pozycję platformy, jako wiodącego miejsca dla społeczności gamingowej.

Co więcej, dla prawie połowy badanych (42 proc.) premiery nowych gier, stanowią dodatkowy bodziec do oglądania streamów. Wskazują na to wyniki badania, jakie Open Mobi przeprowadził na zlecenie platformy seegame.

REKLAMA

Twitch bez wątpienia jest platformą z ogromnym potencjałem reklamowym. Marki powinny podążać za zainteresowaniami swoich konsumentów i dostosowywać oferty do ich oczekiwań. Na korzyść może przełożyć się również współpraca ze streamerami – co piąty respondent dokonał zakupów na podstawie jego rekomendacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Użytkownicy Twitcha otwarci na reklamę

Dlatego Seegame zleciło badania użytkowników Twicha także po to, by ocenić ich potencjał jako odbiorców reklamy.

– Obecność użytkowników na platformie i charakter w jakim na niej przebywają, a szukają głównie rozrywki, sprawiają, że serwis jest bardzo wartościowym miejscem w kontekście emisji reklam – przyznaje Katarzyna Knecht.

– Co więcej, aż 76 proc. społeczności to osoby w przedziale wiekowym 18-44 lata, czyli grupa mocno zaangażowana w treści online, a dodatkowo trzech na czterech badanych posiada własny dochód (72 proc.), co czyni z nich atrakcyjnych konsumentów – dodaje ekspertka.

Prócz zachowań i preferencji użytkowników na platformie Twitch, seegame sprawdziło również ich charakterystykę i preferencje. Społeczność serwisu to często rodzice (58 proc.) co pokazuje, że platforma przyciąga nie tylko młodych widzów. To także w dużej mierze posiadacze domowych zwierząt (78 proc.) i entuzjaści sportu (53 proc.).

– Popularność gier to kluczowa informacja dla branży całego gamedevu. Pojawienie się nowych tytułów i popularność konkretnych pozycji jak np. Wiedźmin, GTA czy League of Legends, to doskonała okazja dla marek do zaprezentowania swojej oferty czy usług. Wykorzystanie momentu i dostarczenie angażujących treści mogą znacznie wzmocnić wizerunek reklamodawcy – dodaje Katarzyna Knecht.

– W ocenie ekspertki z dużym zainteresowaniem użytkowników Twicha może spotkać się na pewno promocja treści i usług przyjaznych rodzicom czy właścicielom zwierząt. Nowe możliwości współpracy otwierają się również dla marek sportowych, sklepów z odzieżą i sprzętem, a nawet organizatorów wydarzeń sportowych.

Wielu użytkowników ogląda również filmy, a dla 2 na 3 badanych pierwszym wyborem jest platforma Netflix, co także jest istotną informacją dla marek – uważa Katarzyna Knecht.

Jak użytkownicy Twitcha robią zakupy

Kwestią, na którą również warto zwrócić uwagę są zachowania zakupowe. Połowa respondentów równomiernie dzieli swoje zakupy między sklepy online, a stacjonarne.
Ekspertka uważa, iż to sugeruje, że reklamodawcy mogą skutecznie dotrzeć do użytkowników Twitcha zarówno poprzez reklamy promujące e-commerce, jak i sklepy stacjonarne. Istotną rolę dla społeczności platformy odgrywa także moda, a wybór konkretnych marek odzieżowych pokazuje skłonność do poszukiwania określonych cech produktu, takich jak cena i jakość. Twitch jest również skutecznym kanałem promocyjnym dla marek beauty.

– Wybór Rossmana (82 proc.), jako wiodącej drogerii może wskazywać, że odbiorcy cenią sobie dostępność i przystępność cenową. Warto zatem ukierunkować komunikaty reklamowe tak, aby podkreślały wygodę, szeroki asortyment i atrakcyjne ceny. Serwis ma ogromny potencjał także w sektorze food – co trzeci badany zamawia jedzenie na wynos co najmniej raz w miesiącu – podsumowuje Katarzyna Knecht.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Ponad 3 tysiące złotych miesięcznie dla każdego. Nikt nie pyta o zarobki. Wystarczy ten dokument

Statystyki mówią jedno: wciąż brakuje ludzi do pracy. Firmy szukają dobrych specjalistów niemal od ręki, a bezrobocie utrzymuje się na poziomie, który jeszcze kilka lat temu wydawałby się nieosiągalny. A jednak rzeczywistość jest bardziej złożona. Rynek pracownika nie jest już oczywistym standardem, który obejmuje wszystkich. Stał się przywilejem wybranych branż, a czasem nawet pojedynczych zawodów. Kto ma fach w ręku i doświadczenie, ten może przebierać w ofertach. Kto ma kompetencje ogólne, ale nie wyspecjalizowane — często staje w kolejce wraz z innymi.

Dodatek do emerytury z ZUS, o którym wie niewielu. Dopłata na prąd, gaz i ogrzewanie w wysokości 312,71 zł miesięcznie dla seniorów

1 marca 2025 roku nastąpiło podniesienie wysokości nie tylko emerytur i rent wypłacanych przez ZUS, ale również dodatków do tych podstawowych świadczeń. Wśród nich znajduje się ryczałt energetyczny. To dodatkowe świadczenie jest przeznaczone dla osób, które spełniają ustalone wymagania. Jakie kryteria należy spełnić, aby je otrzymać? Oto szczegóły.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Od umowy zlecenia czasami nie płaci się podatku według skali. Od czego to zależy? Warto znać przepisy, by nie popełnić tego błędu

W 2026 roku umowy cywilnoprawne, w tym umowa zlecenia, mają znaleźć się pod specjalnym nadzorem organów Państwowej Inspekcji Pracy. Warto więc pamiętać o tym, że czasami ich rozliczanie podlega szczególnym zasadom.

REKLAMA

Dzierżawcy nie zapłacą podatku od nieruchomości. Jednak nie zawsze tak będzie. Dlaczego? Takie są przepisy, choć nie każdy je zna

Choć przepisy regulujące status podatników podatku od nieruchomości nie są skomplikowane, stosowanie ich przysparza w praktyce wielu problemów. Jest tak między innymi dlatego, że nie zawsze działanie intuicyjne jest zgodne z wolą ustawodawcy.

Czy osoby pracujące w domu musza zapłacić podatek od nieruchomości według najwyższej stawki? Organy podatkowe i sądy są zgodne

Siedziba działalności gospodarczej w domu lub mieszkaniu pozwala nie tylko zaoszczędzić na kosztach najmu, ale również korzystnie rozliczyć PIT i VAT. A co z podatkiem od nieruchomości? Czy w takim przypadku trzeba płacić go według najwyższej stawki?

Czy chory pracownik musi przywieźć laptop do firmy? Sprzęt stanowi własność pracodawcy, a z przepisów wynika, jak trzeba postępować

Czy na czas swojej nieobecności pracownik musi zwrócić do firmy laptop i telefon? Trzeba pamiętać o przestrzeganiu prostych zasad, w tym tej, że udostępnione pracownikowi narzędzia pracy stanowią własność pracodawcy.

Czy pracodawca odbierze pracownikowi ryczałt za pracę zdalną w czasie urlopu? Nie zawsze i nie każdemu. Od czego to zależy?

Czy nieobecność w pracy oznacza wypłatę ryczałtu za pracę zdalną w obniżonej wysokości? W obowiązujących przepisach nie znajdziemy jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jak więc prawidłowo postępować? Trzeba przemyśleć to zawczasu.

REKLAMA

Czasami pracodawca musi się zgodzić na udzielenie urlopu bezpłatnego, a innym razem nie. Dlaczego tak jest? Warto znać zasady

Na jakich zasadach pracownicy mogą korzystać z urlopu bezpłatnego? Warto znać te przepisy, bo wynika z nich, że czasami pracodawca musi się zgodzić na udzielenie, a innym razem nie. Znajomość zasad pozwoli uniknąć zaskoczenia.

Pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu opiekuńczego. Ale zapłacić za niego nie musi.

Urlop opiekuńczy funkcjonuje już ponad 2 lata, jednak ze względu na to, że nie jest powszechnie wykorzystywany, nie każdy wie, na jakich zasadach można z niego skorzystać. Warto znać przepisy, by wiedzieć, na co można liczyć.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA