REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Twitch przyciąga nie tylko miłośników gier. Choć na tej platformie szukają oni głównie rozrywki, chętnie korzystają z porad i użytecznych publikacji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dla prawie połowy badanych premiery nowych gier, stanowią dodatkowy bodziec do oglądania streamów
Dziennik Gazeta Prawna

REKLAMA

REKLAMA

Treści i jakość materiałów to główne czynniki przyciągające widzów na Twitcha. Zdecydowana większość użytkowników platformy, bo aż 79 proc. przedkłada interesującą ich tematykę, nad przywiązanie do danego streamera udostępniającego zróżnicowany kontent.

63 proc. społeczności Twitcha, loguje się na nim min. raz w tygodniu. Co drugi badany przyznaje, że z Twitcha korzysta regularnie – 63 proc. użytkowników co najmniej raz w tygodniu (37 proc. rzadziej), przy czym średni czas spędzony na platformie wynosi 2h. 

REKLAMA

REKLAMA

Twitch to platforma graczy, ale nie tylko dla gier

Jak wnioskuje z badań Katarzyna Knecht, Sales Director i Product Owner w seegame, wiele postaw życiowych czy zainteresowań przełamuje stereotypowy wizerunek społeczności graczy i widzów streamów.

Wśród materiałów, po które widzowie chętnie sięgają znajdują się m.in. te związane z urodą i modą (13 proc.), jedzeniem i gotowaniem (7 proc.) oraz stylem życia (6 proc.). Największym zainteresowaniem cieszą się jednak gry wideo (31 proc.), co potwierdza pozycję platformy, jako wiodącego miejsca dla społeczności gamingowej.

Co więcej, dla prawie połowy badanych (42 proc.) premiery nowych gier, stanowią dodatkowy bodziec do oglądania streamów. Wskazują na to wyniki badania, jakie Open Mobi przeprowadził na zlecenie platformy seegame.

REKLAMA

Twitch bez wątpienia jest platformą z ogromnym potencjałem reklamowym. Marki powinny podążać za zainteresowaniami swoich konsumentów i dostosowywać oferty do ich oczekiwań. Na korzyść może przełożyć się również współpraca ze streamerami – co piąty respondent dokonał zakupów na podstawie jego rekomendacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Użytkownicy Twitcha otwarci na reklamę

Dlatego Seegame zleciło badania użytkowników Twicha także po to, by ocenić ich potencjał jako odbiorców reklamy.

– Obecność użytkowników na platformie i charakter w jakim na niej przebywają, a szukają głównie rozrywki, sprawiają, że serwis jest bardzo wartościowym miejscem w kontekście emisji reklam – przyznaje Katarzyna Knecht.

– Co więcej, aż 76 proc. społeczności to osoby w przedziale wiekowym 18-44 lata, czyli grupa mocno zaangażowana w treści online, a dodatkowo trzech na czterech badanych posiada własny dochód (72 proc.), co czyni z nich atrakcyjnych konsumentów – dodaje ekspertka.

Prócz zachowań i preferencji użytkowników na platformie Twitch, seegame sprawdziło również ich charakterystykę i preferencje. Społeczność serwisu to często rodzice (58 proc.) co pokazuje, że platforma przyciąga nie tylko młodych widzów. To także w dużej mierze posiadacze domowych zwierząt (78 proc.) i entuzjaści sportu (53 proc.).

– Popularność gier to kluczowa informacja dla branży całego gamedevu. Pojawienie się nowych tytułów i popularność konkretnych pozycji jak np. Wiedźmin, GTA czy League of Legends, to doskonała okazja dla marek do zaprezentowania swojej oferty czy usług. Wykorzystanie momentu i dostarczenie angażujących treści mogą znacznie wzmocnić wizerunek reklamodawcy – dodaje Katarzyna Knecht.

– W ocenie ekspertki z dużym zainteresowaniem użytkowników Twicha może spotkać się na pewno promocja treści i usług przyjaznych rodzicom czy właścicielom zwierząt. Nowe możliwości współpracy otwierają się również dla marek sportowych, sklepów z odzieżą i sprzętem, a nawet organizatorów wydarzeń sportowych.

Wielu użytkowników ogląda również filmy, a dla 2 na 3 badanych pierwszym wyborem jest platforma Netflix, co także jest istotną informacją dla marek – uważa Katarzyna Knecht.

Jak użytkownicy Twitcha robią zakupy

Kwestią, na którą również warto zwrócić uwagę są zachowania zakupowe. Połowa respondentów równomiernie dzieli swoje zakupy między sklepy online, a stacjonarne.
Ekspertka uważa, iż to sugeruje, że reklamodawcy mogą skutecznie dotrzeć do użytkowników Twitcha zarówno poprzez reklamy promujące e-commerce, jak i sklepy stacjonarne. Istotną rolę dla społeczności platformy odgrywa także moda, a wybór konkretnych marek odzieżowych pokazuje skłonność do poszukiwania określonych cech produktu, takich jak cena i jakość. Twitch jest również skutecznym kanałem promocyjnym dla marek beauty.

– Wybór Rossmana (82 proc.), jako wiodącej drogerii może wskazywać, że odbiorcy cenią sobie dostępność i przystępność cenową. Warto zatem ukierunkować komunikaty reklamowe tak, aby podkreślały wygodę, szeroki asortyment i atrakcyjne ceny. Serwis ma ogromny potencjał także w sektorze food – co trzeci badany zamawia jedzenie na wynos co najmniej raz w miesiącu – podsumowuje Katarzyna Knecht.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Już od stycznia 2026 r. wchodzi nowy 15% podatek, realizujący dyrektywę unijną. Kogo dotyczy i na czym polega?

Rozpoczyna się rewolucja w opodatkowaniu, a polskie przedsiębiorstwa, będące częścią dużych międzynarodowych grup, stoją u progu nowych, złożonych obowiązków. Wprowadzenie globalnego podatku minimalnego, znanego jako GloBE, stanowi fundamentalną zmianę w architekturze systemu podatkowego. Celem tej transformacji jest zapewnienie, że największe globalne koncerny będą płacić sprawiedliwą daninę, z efektywną stawką podatkową na poziomie co najmniej 15%, niezależnie od jurysdykcji, w której generują swoje zyski. To koniec z cypryjskimi spółkami?

Nowe świadczenie 1000 plus miesięcznie na drugie (również dorosłe) dziecko dla każdego, jeżeli rodzina nie przekracza 280 tys. zł dochodu rocznie. Powszechny sprzeciw samorządów, bo nie przyniesie wzrostu dzietności, a pogłębi kryzys finansowy

„Szacuje się, że w portfelu przeciętnej polskiej rodziny może zostać średnio 1 000 zł miesięcznie” – poinformowała Kancelaria Prezydenta, po podpisaniu przez Karola Nawrockiego, w dniu 8 sierpnia br., projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw, który został następnie wniesiony przez Prezydenta do Sejmu. Świadczenie ma być skierowane do osób z co najmniej dwójką dzieci (również już dorosłych – jeżeli będą spełniać określone w ustawie warunki), które nie przekraczają poziomu dochodów 140 tys. zł rocznie na małżonka, czyli 280 tys. zł rocznie na rodzinę. Wprowadzenie nowego wsparcia budzi jednak powszechny sprzeciw samorządów, w opinii których – „nie przyniesie ono wzrostu dzietności, a uszczupli dochody publiczne”, doprowadzając do kryzysu finansowego w gminach.

Prawie 5 tysięcy złotych dla każdego. Staż pracy nie ma znaczenia. Pracodawca musi pieniądze wypłacić. Czy wiecie o tej zmianie w przepisach?

4806 zł brutto. Tyle od stycznia ma wynosić płaca minimalna w Polsce. „Dużo czy mało?” – pytanie wydaje się retoryczne. Bo choć to o 140 zł więcej niż obecnie, nikt nie ma wątpliwości: tej podwyżki nie da się nazwać ani odważną, ani satysfakcjonującą. Nie takiego ruchu oczekiwali związkowcy. Nie takiej decyzji chcieli pracodawcy.

Brak budżetu firmowego to zarządzanie "na oko" - nawet jeśli przedsiębiorca dziś zarabia. Jak stworzyć prosty budżet dla swojej firmy?

Wielu właścicieli małych i średnich firm podejmuje decyzje finansowe intuicyjnie. Zakup nowego sprzętu? „Przyda się, więc bierzemy.” Rekrutacja kolejnej osoby? „Zespół nie wyrabia, trzeba kogoś dołożyć.” Kolejny wydatek? „Jakoś się to pokryje.” Tak wygląda codzienność tysięcy przedsiębiorstw, w których budżet jest pojęciem abstrakcyjnym, a zarządzanie finansami odbywa się „na oko”.

REKLAMA

Chcesz sobie zrobić długi weekend i bierzesz urlop na żądanie? Uważaj na pułapki w przepisach - pomylisz się i wylatujesz z roboty!

Czasami pracownik musi być ostrożny jak saper - przepisy prawa pracy niby oczywiście chronią pracowników, ale można też natrafić na minę. Szczególnie ostrożnie trzeba korzystać z urlopu na żądanie - to wcale nie działa jak automat i trzeba się pilnować, żeby nie popełnić błędu.

Oni nie muszą brać wolnego. I bez tego mają długi weekend. Sprawdź, czego nie uda ci się załatwić 10 listopada

Listopad rozpoczął się długim weekendem. Układ kalendarzowy roku sprawił, że wielu pracowników 10 listopada zostanie w domach i odda się relaksowi, zamiast pracy. Niektórzy wykorzystają w tym celu 1 dzień urlopu, inni nie będą musieli tego robić.

MEN bez danych o absencjach uczniów. Resort planuje centralny e-dziennik

Podczas posiedzenia sejmowej podkomisji ds. młodzieży przedstawiciele MEN przyznali, że resort nie ma szczegółowych danych o absencjach uczniów. Ministerstwo analizuje stworzenie centralnego, bezpłatnego e-dziennika.

Program OLiOC w samorządach - zadania i finansowanie

Pierwszy Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej jest wdrażany już w latach 2025–2026. Następne będą miały charakter planów czteroletnich. Co jest podstawą finansowania tych zadań?

REKLAMA

800 zł mniej za prąd rocznie. Prezydent Karol Nawrocki pokazał projekt ustawy Tani prąd – 33%

Nawrocki dotrzymał obietnicy? Prezydent zaprezentował ustawę Tani prąd – 33%, która ma zmniejszyć rachunki za energię nawet o 800 zł rocznie. Z ulgi skorzystają miliony Polaków, a reforma ma objąć wszystkie gospodarstwa domowe. Dokument trafi do Sejmu, a prezydent zapewnia, że to realna obniżka kosztów życia i koniec z dodatkowymi opłatami na rachunkach. Sprawdź, czy Ty też zapłacisz mniej.

MON zaprasza na szkolenia obronne. Zapiszesz się jednym kliknięciem w mObywatelu

Użytkownicy aplikacji mObywatel mogą już zapisywać się na bezpłatne szkolenia obronne organizowane przez Ministerstwo Obrony Narodowej. Program obejmuje naukę reagowania w sytuacjach kryzysowych, udzielania pierwszej pomocy i podstaw cyberbezpieczeństwa. To wspólna inicjatywa MON i Ministerstwa Cyfryzacji, mająca zwiększyć praktyczne umiejętności i świadomość bezpieczeństwa wśród obywateli.

REKLAMA