REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hotele stają się coraz bardziej inteligentne, tego oczekują klienci, a właściciele choć najpierw muszą zainwestować, zyskują spore oszczędności

Hotele muszą być smart i świadczyć klientom inteligentne usługi, bo konkurencja na rynku jest coraz większa
Hotele muszą być smart i świadczyć klientom inteligentne usługi, bo konkurencja na rynku jest coraz większa
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie z usług hotelowych nawet jako miejsca do spędzania długich urlopów powszednieje także w Polsce. Mimo że w ostatnim czasie ceny usług hotelowych poszybowały bardzo w górę, popyt na nie jest coraz większy. Klienci są gotowi płacić więcej, ale oczekują też nowoczesnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo i wygodę.

Ponieważ goście stają się coraz bardziej wymagający, hotele częściej sięgają po nowe rozwiązania, aby uczynić obsługę gości bardziej płynną, wydajną i spersonalizowaną, a ich pobyt bezproblemowy.
Oprócz korzyści dla gości, właściciele mogą również wykorzystać te technologie do obniżenia kosztów biznesowych i wprowadzenia proekologicznych rozwiązań w swoich obiektach.

REKLAMA

Hotele mają coraz więcej klientów: muszą stawać się nowoczesnymi

REKLAMA

Branża hotelarska coraz chętniej otwiera się na innowacje technologiczne. Już teraz w wielu obiektach możemy spotkać się np. z samoobsługowym zameldowaniem, mobilnymi kluczami lub tabletami służącymi do zarządzania pokojem.
Według danych Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO) szacuje się, że w okresie od stycznia do września 2023 r. 975 milionów turystów podróżowało za granicę, co stanowi wzrost o 38 proc. w porównaniu z tymi samymi miesiącami w 2022 roku. Z kolei Eurostat podaje, że w 2023 r. liczba nocy spędzonych w zakwaterowaniach turystycznych wyniosła 2,9 mld, ustanawiając rekordowy rok dla sektora zakwaterowania w UE.

Zwiększył się również ruch turystyczny w Polsce. Według Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Głównego Urzędu Statystycznego, w 2023 roku odwiedziło nas około 19 mln turystów, to aż o 19 proc. więcej niż rok wcześniej.
Rozwój branży sprawia, że właściciele obiektów szukają coraz nowszych rozwiązań, które poprawią jakość pobytu i wyróżnią ich na tle konkurencji.

Inteligentny hotel: zdalne zameldowanie i wymeldowanie 

Meldunek i odprawa gości hotelowych przez Internet staje się coraz popularniejsza. Powszechność smartfonów powoduje, że zameldowanie w hotelu można wykonać z poziomu telefonu.
Hotel z wyprzedzeniem przesyła klientowi kartę meldunkową do wypełniania, dzięki czemu jedyne, co musi on zrobić po przyjeździe, to odebrać klucz do pokoju. Sprawia to, że cały proces jest szybszy i prostszy, a także zapobiega konieczności czekania w kolejce przy wzmożonym ruchu. 
Zdalne zameldowanie/wymeldowanie pozwala również zmniejszyć liczbę personelu potrzebnego do obsługi recepcji, dzięki czemu pracownicy hotelu mogą zająć się świadczenie bardziej spersonalizowanych usług dla gości.

Inteligentny hotel: płatność musi być bezpieczna i wygodna

REKLAMA

– Branża hotelowa jest jedną z najbardziej narażonych na oszustwa, ponieważ od klientów często wymagane jest podanie np. numeru karty lub innych danych wrażliwych. Problem ten można rozwiązać poprzez użycie technologii takich jak tokenizacja, preautoryzacja czy Generator Linków, które zwiększą bezpieczeństwo transakcji i ograniczą konieczność podawania wrażliwych danych osobistych – mówi Grzegorz Kucaba, Dyrektor Sprzedaży ds. eCommerce w Fiserv Polska S.A.
Generator Linków umożliwia szybkie i łatwe generowanie bezpiecznego linku lub kodu QR do płatności, który można wysłać klientowi i który, po kliknięciu, zostaje przekierowany do bramki płatniczej, gdzie może zapłacić w preferowany sposób – kartą, BLIKIEM lub e-przelewem.
Przedsiębiorca dowolnie może określić czas ważności takiego linku i określić termin zapłaty. Z kolei tokenizacja kart płatniczych polega na zastąpieniu rzeczywistych danych karty unikalnym ciągiem cyfr – tokenem, który nie zawiera informacji wrażliwych. Dzięki temu, nawet jeśli zostanie on przechwycony, nie można go użyć do nieautoryzowanych transakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– W tej branży świetnie sprawdza się także usługa preautoryzacji płatności. Pozwala ona na tymczasowe zablokowanie określonej kwoty na rachunku bankowym gościa, powiązanym z jego kartą płatniczą, co gwarantuje dostępność środków do przyszłych rozliczeń. Dzięki temu hotel ma pewność, że klient ureguluje rachunek, a gość jest chroniony przed nieoczekiwanymi obciążeniami – mówi Renata Miszczycha, Dyrektor ds. Sprzedaży w Fiserv Polska S.A
– Coraz częściej w branży HoReCa możemy również spotykać rozwiązania ułatwiające codzienne płatności, takie jak DCC - Dynamic Currency Conversion, która umożliwia właścicielowi karty zapłacenie w walucie kraju jej wydania – dodaje.

Mobilny hotel: aplikacja w smartfonie zastępuje klucze i karty dostępu

Klucze mobilne wykorzystują technologię Bluetooth lub NFC, zamieniając telefon gościa w klucz do pokoju. Dostępne są zazwyczaj przez aplikację mobilną hotelu. Oprócz otwierania drzwi, mogą również umożliwiać dostęp do innych obiektów hotelowych, takich jak windy, garaże, centra fitness czy baseny.
Używanie telefonu komórkowego jako klucza do pokoi hotelowych zwiększa wygodę gości. Jest to również inwestycja, która może poprawić wydajność operacyjną, oszczędzając czas i zasoby personelu hotelowego.

Obecnie sztuczna inteligencja w hotelach wykorzystywana jest do poprawy wydajności operacyjnej. Narzędzia oparte na sztucznej inteligencji są wykorzystywane do zarządzania i prognozowania zapotrzebowanie na takie artykuły jak np. pościel i przybory toaletowe. Dzięki temu hotel zawsze spełnia potrzeby gości bez gromadzenia nadmiernych zapasów magazynowych, co prowadzi do zmniejszenia kosztów.
W przypadku usług, sztuczna inteligencja jest wykorzystywana np. w zarządzaniu harmonogramami sprzątania i przepływem pracy. Analizuje dane dotyczące zameldowania i wymeldowania gości. Algorytmy AI mogą optymalizować trasy i harmonogramy sprzątania, zapewniając jak największą wydajność w tym obszarze.

Inteligentny hotel: energia musi być zielona

Według globalnego raportu Booking.com 2023 Sustainable Travel Report, przeprowadzonego w 35 krajach, 76 proc. badanych wyraziło chęć przyjęcia zrównoważonych praktyk podróżowania w nadchodzącym roku.
Świadomość ekologiczna jest dziś niezbędna do utrzymania lojalności klientów, ponieważ 81 proc. podróżnych na całym świecie podkreśla znaczenie zrównoważonego podróżowania.

Nowoczesne hotele inwestują w odnawialne źródła energii, takie jak energia słoneczna lub wiatrowa, aby zmniejszyć zależność od paliw kopalnych.
Przyjęcie trendów w zakresie zrównoważonej technologii hotelarskiej zmniejsza wpływ hotelu na środowisko i prowadzi do długoterminowych oszczędności na wydatkach na energię.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podwyżki dla pracowników samorządowych. Czy nowe stawki wynagrodzenia zasadniczego przysługują także za lipiec?

1 sierpnia 2024 r. wejdzie w życie nowelizacja rozporządzenia w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych. Zmiany mają celu uaktualnienie minimalnego poziomu wynagrodzenia zasadniczego pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę. Czy nowe stawki przysługują także za lipiec 2024 r.?

Do 600 euro odszkodowania za opóźniony albo odwołany lot. Zwrot 25% albo 50% ceny biletu za opóźniony pociąg

W przypadku opóźnionego albo odwołanego lotu samolotem podróżny (konsument) może otrzymać rekompensatę (odszkodowanie) od 250 do 600 euro. Natomiast za opóźnienie pociągu odszkodowanie w wysokości 25 proc. lub 50 proc. ceny biletu. Taką informację przekazała Polskiej Agencji Prasowej koordynator ECK Polska Renata Yanisiv. W przypadku noclegów można reklamować niezgodności z ofertą i warunkami umowy.

Ważność orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności zostanie wydłużona. Będą nowe przepisy

19 lipca 2024 r. do Sejmu wpłynął projekt nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Dzięki nowym przepisom zostanie wydłużona ważność orzeczeń o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności niemal 400 tys. osób.

Bon senioralny już w tym kwartale. Taki jest plan rządu

Projekt ustawy o bonie senioralnym ma zostać przyjęty przez rząd w tym kwartale. Tak wynika z planu legislacyjnego Rady Ministrów. Wysokość bonu senioralnego ma wynosić maksymalnie 2150 zł. Osobą uprawnioną do korzystania z usług świadczonych w ramach bonu senioralnego będzie osoba, która ukończyła 75. rok życia.

REKLAMA

Nowości w KSeF: faktury papierowe czasowo poza KSeF, faktury konsumenckie, złożone załączniki. Konsultacje Ministerstwa Finansów

W dniu 18 lipca 2024 r. w Ministerstwie Finansów przy ul. Świętokrzyskiej 12 odbyło się kolejne spotkanie konsultacyjne dotyczące Krajowego Systemu e-Faktur zorganizowane przez Ministerstwo Finansów i Krajową Administrację Skarbową. Przedstawiciele MF podsumowali dotychczasowe prekonsultacje zmian w zakresie obowiązkowego KSeF. Eksperci Ministerstwa Finansów zaprezentowali też propozycje rozwiązań biznesowych tj. wymianę środowiska KSeF na docelowe, wdrożenie załączników i aktualizację struktury e-faktury,  a także planowane rozwiązania i nowe funkcjonalności KSeF.

e-Doręczenia w kancelariach komorniczych. System ma przynieść oszczędności finansowe

Komornicy sądowi jako pierwsi wprowadzają system e-Doręczeń. Docelowo dostęp do wszystkich postępowań komorniczych ma być cyfrowy. System e-Doręczeń ma przynieść kancelariom komorniczym znaczne oszczędności finansowe.

Rynkowi pracy nie grozi nic złego. Zatrudnienie spadło, ale za nami kolejny miesiąc wzrostu wynagrodzenia w tempie dwucyfrowym

Znamy przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw. Rynkowi pracy nie grozi nic złego. Zatrudnienie co prawda spadło, ale za nami kolejny miesiąc wzrostu wynagrodzenia w tempie dwucyfrowym.

Jedna lekcja religii w szkole, dodatkowe w salkach katechetycznych. MEN: zmiany od 1 września 2025 roku

Ministra edukacji narodowej Barbara Nowacka poinformowała 18 lipca 2024 r., że jedną lekcję religii tygodniowo w szkołach zamierza wprowadzić za pomocą rozporządzenia. Dodatkowe godziny mogą być realizowane w ramach zajęć w salkach katechetycznych - dodała.

REKLAMA

500 zł dodatku do wynagrodzenia dla tych pracowników. Od kiedy? Sprawdź, co już wiadomo w tej sprawie.

500 zł dodatku do wynagrodzenia dla tych pracowników. Od kiedy? Sprawdź, co już wiadomo. Wysokość wynagrodzenia nauczyciela to nie tylko wynagrodzenie zasadnicze. To również dodatki do niego, w tym dodatek za wychowawstwo.

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA