REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak lodówka czy pralka, konsola do gier komputerowych staje się podstawowym sprzętem domowym

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rynek gamingowy w Polsce rośnie dynamicznie a konsola staje się podstawowym sprzętem domowym
Rynek gamingowy w Polsce rośnie dynamicznie a konsola staje się podstawowym sprzętem domowym
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Rynek gamingowy w Polsce przeżywa dynamiczny rozwój, stając się jednym z kluczowych sektorów w branży rozrywkowej. Polacy wydają coraz więcej na ten rodzaj rozrywki. Szacuje się, że do 2029 roku 3 miliony polskich gospodarstw domowych będzie posiadać konsolę do gier.

Ponad połowa graczy już teraz płaci za gry i dodatki do nich – w przypadku Polaków przede wszystkim na gry mobilne.

REKLAMA

Gracze smartfony szybko zamienią na konsole do gier

REKLAMA

Według najnowszych danych PMR Market Experts duży potencjał na rozwój rynku tkwi w cloud gamingu.
Największy udział w strukturze wydatków na gry wideo w Polsce ma segment gier mobilnych, społecznościowych i przeglądarkowych. Aktualnie plasuje się on na poziomie 36%.
Do determinujących czynników z pewnością można zaliczyć dużą dostępność urządzeń mobilnych oraz łatwy dostęp do Internetu.
Na drugim miejscu znajdują się gry PC (33%), a podium zamykają gry na konsole z 30-procentowym udziałem w rynku.

Jednak według prognoz to ten ostatni segment będzie odznaczał się w kolejnych latach największą średnioroczną stopą wzrostu. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) w latach 2024-2029 wyniesie 7,5%, co oznacza, że pod koniec prognozowanego okresu udział tego segmentu przewyższy udział PC-ów. Wpływ na to ma łatwy dostęp do konsol i stosunkowo niski koszt początkowy, jaki musi ponieść gracz.
Jak komentuje Paweł Olszynka, ICT Business Unit Director w PMR Market Experts, struktura wydatków znajduje odzwierciedlenie w liczbie graczy korzystających z poszczególnych formatów gier. Obecnie najwięcej pasjonatów wirtualnego świata sięga w Polsce po gry mobilne.
Jednak to gry na konsole zanotowały największy wzrost w 2023 roku – blisko 10% w porównaniu do 2022.
Jeśli trend, który aktualnie obserwujemy się utrzyma, to nasz rodzimy rynek będzie bardziej „konsolowy” niż „pecetowy”. Warto jednak podkreślić, że ten drugi pozostanie stabilny, dzięki tzw. „heavy userom”, czyli wiernym konsumentom – mówi Paweł Olszynka.

Gamingowe platformy w chmurze zyskują na popularności

REKLAMA

Analitycy PMR Market Experts wskazują na duży potencjał platform cloud gamingowych. Aktualnie z tzw. chmury korzysta ok. 12% graczy, a kolejne 31% wyraża zainteresowanie nimi.
Z danych zawartych w raporcie „Rynek gamingowy w Polsce 2024. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029.” wynika, że 44% graczy korzysta tego typu płatnej rozrywki przez cały rok, 10% przez okres 7-11 miesięcy, a 24% przez pół roku i krócej.
Jednak ⅕ użytkownikom wystarcza wyłącznie darmowa wersja, pomijając płatne plany taryfowe, co daje duże pole na rozwój tego segmentu w kolejnych latach.
– Z naszych badań wynika, że Polacy po gry mobilne sięgają codziennie lub prawie codziennie. Tak odpowiedziało aż 39% badanych. Z popularnego „peceta” korzystają kilka razy w tygodniu (33%), a do konsoli siadają kilka razy w miesiącu (31%). Ta mniejsza częstotliwość wynika z faktu, że zarówno gry na PC, jak i konsole wymagają od użytkowników większego zaangażowania, a jedna sesja trwa statystycznie o wiele dłużej niż te szybsze na telefonie – dodaje Paweł Olszynka.

Już teraz komputer i smartfon są obecne odpowiednio w 79% i 88% domów w Polsce. A wiele wskazuje na to, że w nadchodzących latach liczba polskich gospodarstw z przynajmniej takim jednym urządzeniem będzie rosnąć.
Wzrost dotyczy także konsol. W 2023 r. ich liczba zwiększyła się o 12% w porównaniu do 2022 roku. Szacuje się, że do 2029 roku ponad 3 miliony rodzin będzie posiadać takie urządzenie.
Na taką sytuację będzie miało wpływ pojawienie się konsol nowej generacji oraz tych w wersji mobilnej i przenośnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Late poll: Nieoczekiwana zmiana miejsc - Karol Nawrocki wygrał wybory?

Znamy wyniki late poll - jeśli potwierdzą się sondażowe wyniki, to Karol Nawrocki wygra wybory prezydenckie i zostanie prezydentem Polski.

Wyniki late poll. Jest zmiana!

Karol Nawrocki w drugiej turze wyborów prezydenckich zdobył 50,7 proc. głosów, Rafał Trzaskowski 49,3 proc. - wynika z sondażu late poll wykonanego przez Ipsos dla TVN24, TVP i Polsat News. Wcześniejszy exit poll dawał przewagę Trzaskowskiemu. Frekwencja szacowana jest na 71,7 proc.

Jak głosowali najmłodsi wyborcy, a jak seniorzy?

Jak głosowali najmłodsi wyborcy, a jak seniorzy? Wyniki sondażu exit poll Ipsos dla TVN24, TVP i Polsat News.

Ekspert: Pół Polski będzie rozczarowane wynikami wyborów – bez względu kto wygra

Wiemy na pewno, że pół Polski rano będzie rozczarowane ostatecznymi wynikami II tury – powiedziała prof. Maria Wincławska. Oceniła, że jeżeli obie sondażownie wskazały w exit poll minimalną wygraną Rafała Trzaskowskiego, to wskazówka, że ma on większe szanse na zostanie prezydentem.

REKLAMA

Jak głosowały kobiety, a jak mężczyźni?

Jak głosowały kobiety, a jak mężczyźni? 54,2 proc. kobiet zagłosowało na Rafała Trzaskowskiego, a na Karola Nawrockiego 54,3 proc. mężczyzn.

Zajączkowska-Hernik: Różnica głosów jest zbyt mała, poczekajmy na ostateczne wyniki

Zdaniem europosłanki Konfederacji Ewy Zajączkowskiej-Hernik różnica głosów jest zbyt mała, żeby przesądzać o wygranej któregokolwiek z kandydatów.

Nawrocki: Nie traćmy nadziei na tę noc, ta różnica jest tak minimalna!

Udało nam się zjednoczyć cały obóz patriotyczny; obóz ludzi, którzy chcą Polski normalnej - powiedział podczas wieczoru wyborczego popierany przez PiS kandydat na prezydenta Karol Nawrocki. Podziękował tym, którzy wspierali jego kandydaturę od początku kampanii.

„Na żyletki” – Rafał Trzaskowski o wyniku wyborów prezydenckich

Rafał Trzaskowski na gorąco skomentował sondażowe wyniki drugiej tury wyborów prezydenckich. Z ulgą stwierdził: „Zwyciężyliśmy!”.

REKLAMA

W ilu województwach zwyciężył Trzaskowski, a w ilu Nawrocki?

Z sondażu exit poll wykonanego przez Ipsos dla TVN24 Rafał Trzaskowski zwyciężył w 10 województwach. Karol Nawrocki wygrał w 6 województwach.

Exit poll: Rafał Trzaskowski wygrał wybory prezydenckie. Przewaga w ilości głosów mieści się w granicach błędu statystycznego

Rafał Trzaskowski zwycięzcą wyborów prezydenckich – wynika z sondaży exit poll.

REKLAMA