REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy przed Bożym Narodzeniem 2024: to będą święta oszczędne, bo przy zakupach większość kupujących będzie szukać promocji i okazji

Wydatki na Boże Narodzenie 2024 będziemy ograniczać a zakupy robić oszczędnie
Wydatki na Boże Narodzenie 2024 będziemy ograniczać a zakupy robić oszczędnie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Badania i nastroje konsumenckie wskazują, że w 2024 roku klienci będą podchodzić do zakupów na Boże Narodzenie i Gwiazdkę z rozwagą, skupiając się na produktach niezbędnych i wygodzie zakupów online. Ponadto zakupy odkładane będą na ostatnią chwilę a promocje są pożądane bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
rozwiń >

Pragmatyzm i świadome wybory dominują w decyzjach zakupowych, co zmusza sprzedawców do dostosowania swoich strategii, jeśli chcą skutecznie przyciągnąć klientów w tym kluczowym okresie – mówi Patryk Rudnicki, Partner Zarządzający warszawskim biurem Bain & Company.
Firmy, które postawią na atrakcyjny asortyment, konkurencyjne ceny i płynne doświadczenia zakupowe, mają szansę zyskać przewagę w nadchodzącym świątecznym wyścigu o konsumentów – dodaje ekspert.

REKLAMA

Zakupy świąteczne 2024: konsumenci rozważni jak nigdy wcześniej

REKLAMA

Zbliża się jeden z najgorętszych okresów w handlu stacjonarnym, a także e-commerce. Eksperci  Bain & Company przyjrzeli się trendom zakupowym na nadchodzący sezon świąteczny.
Pierwsze co zauważyli, to trend, zgodnie z którym konsumenci podchodzą do wydatków z większą rozwagą niż wcześniej.

Większość deklaruje rozpoczęcie zakupów bożenarodzeniowych dopiero w listopadzie, co sugeruje markom koncentrację działań marketingowych na ten okres.
Co więcej, konsumenci koncentrują się przede wszystkim na produktach pierwszej potrzeby, które uznają za niezbędne w tym okresie.

Zakupy świąteczne 2024: praktyczność, rozsądek i efektywność

Obserwujemy też wzrost popularności zakupów online, co zrozumiałe ze względu na wygodę, szybkość i możliwość łatwego porównywania cen. Taki kierunek pokazuje, że w tym roku liczy się praktyczność, rozsądek i efektywność – mówi Patryk Rudnicki.

Zakupy świąteczne 2024: konsumenci skupiają się na najważniejszych potrzebach 

Aż 31% konsumentów deklaruje, że w tym sezonie świątecznym ograniczy swoje zakupy wyłącznie do produktów niezbędnych. Na przykładzie USA, koszty jedzenia poza domem wzrosły o 21% względem tych, które wiążą się z przygotowaniem posiłków w warunkach domowych (w ubiegłym roku było to 17%).
Skłania to jeszcze mocniej konsumentów do rezygnacji z jedzenia poza domem, co traktują obecnie jako główny sposób oszczędzania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakupy świąteczne 2024: różnice pokoleniowe w podejściu do zakupów 

Dla pokolenia Z i Millenialsów najważniejsze przy wyborze produktów i marek są rekomendacje od znajomych oraz wyniki wyszukiwania online. Istotną rolę odgrywają także media społecznościowe.
– Starsze generacje, takie jak pokolenie X i Boomersi, częściej kierują się reklamami TV, które w niewielkim stopniu wpływają na wybory młodszych grup. Dla starszych pokoleń ważna jest również dostępna lokalizacja miejsca sprzedaży. – wyjaśnia ekspert.

Zakupy świąteczne 2024: zaczną się dopiero w listopadzie 

Pomimo licznych promocji dostępnych już w październiku, większość konsumentów deklaruje, że rozpocznie zakupy dopiero w listopadzie, a nawet w grudniu.
Około 40% badanych z Wielkiej Brytanii i Europy Zachodniej deklaruje, że zdecyduje się na zakupy w listopadzie, podczas gdy od 22% do 35% planuje poczekać do grudnia. Inaczej sytuacja wygląda w USA, gdzie aż 55% konsumentów zamierza zacząć zakupy świąteczne w listopadzie, a jedynie 16% odkłada je na ostatnią chwilę.
To cenna wskazówka dla marek, które powinny skoncentrować swoje działania marketingowe na listopadzie i grudniu, aby maksymalnie wykorzystać szczytowy moment zakupowy.

Zakupy świąteczne 2024: dominacja zakupów online

Według naszych badań ponad 70% konsumentów, zarówno w USA, jak i Wielkiej Brytanii oraz Europie Zachodniej, planuje zrealizować przynajmniej połowę swoich zakupów drogą online.
E-commerce odgrywa znaczącą rolę, szczególnie w okresie świątecznym, kiedy wygoda i szybkość stają się kluczowe. W tym czasie udział sprzedaży detalicznej online wzrasta o 3 punkty procentowe w porównaniu z resztą roku.

Aplikacje zakupowe, takie jak SHEIN i Temu, zdobywają popularność, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (31%), Australii (35%) i Europie Zachodniej (29%).

– Globalizacja e-commerce jest coraz bardziej widoczna, a konsumenci chętnie korzystają z zagranicznych platform. Jednak wielu z nich, zwłaszcza w okresie świątecznym, woli lokalnych sprzedawców, którzy konkurują nie tylko ceną i jakością, ale także szybką dostawą. Mimo to aż 28% konsumentów w Europie Zachodniej i 27% w Wielkiej Brytanii planuje dokonać zakupów na zagranicznych platformach – podsumowuje Patryk Rudnicki.

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
"Czyste Powietrze" wstrzymane. Kiedy nowa odsłony programu? [komunikat NFOŚiGW]

Konsultacje społeczne ws. nowej odsłony programu "Czyste Powietrze" rozpoczną się w poniedziałek (9 grudnia). Tak wynika z komunikatu NFOŚiGW. Fundusz pod koniec listopada czasowo zawiesił przyjmowanie nowych wniosków w ramach tego programu antysmogowego.

Samorządy apelują o zmiany: Obecne regulacje mogą przynieść więcej szkód niż korzyści organizacjom pracującym z dziećmi i młodzieżą

Samorządowcy deklarują poparcie dla idei ochrony małoletnich i przeciwdziałania przestępstwom na tle seksualnym. Alarmują jednak, że obowiązujące przepisy powodują nadmierną biurokratyzację oraz utrudniają funkcjonowanie małych, lokalnych organizacji pracujących z dziećmi i młodzieżą. Niektóre podmioty będą zmuszone do ograniczenia swojej działalności.

Masło coraz droższe w sklepach: +30% r/r i mniej promocji. Bariera 10 zł za kostkę pęknie w I poł. 2025 roku

Od początku 2024 roku do listopada masło zdrożało w sklepach średnio o 2% rdr. Ceny poszły w górę w supermarketach, sieciach cash&carry i convenience, a spadły w hipermarketach i dyskontach. Natomiast w ostatnim czasie widać mocne i coraz większe wzrosty. Dla przykładu, w sierpniu rdr. wzrost był na poziomie 29,3%, we wrześniu – 30,1%, a w październiku – 32,2%. W połowie listopada wyniósł 31,8% rdr. Do tego przez większość roku ubyło rdr. 13,8% promocji. Dwucyfrowo zmniejszyły ich liczbę sieci cash&carry, supermarkety i hipermarkety, a jednocyfrowo – sklepy convenience. Jedynie dyskonty znalazły się na plusie. Do tego widać, że tylko w sierpniu na całym analizowanym rynku liczba promocji rdr. spadła o 33,7%, we wrześniu – o 25,2%, w październiku – o 14,5%, a po dwóch tygodniach listopada – aż o 41,1% rdr.

Drogi prąd w Polsce: Czy związki zawodowe blokują transformację energetyczną?

Polska jest liderwm, jeśli chodzi o wysokie ceny energii elektrycznej na rynku hurtowym w Europie. Dlaczego tak się dzieje? Czy główną przyczyną jest nasza zależność od węgla, czy może istnieje inne wytłumaczenie? W rozmowie z Szymonem Glonekim z Infor.pl Jakub Wiech, z Energetyka24.com, przybliża tę kwestię, wskazując na wielowymiarowy problem, którego korzenie sięgają daleko w przeszłość.

REKLAMA

Wigilia 2025 r. wolna od pracy. Sklepy otwarte przez trzy niedziele. Na pracownika dwie niedziele (jak dziś)

Wszyscy już się przyzwyczaili, że Wigilia 2024 r. nie jest zwykłą nowelizacją przepisów. Pomysł szybko przebijany jest przez nowy pomysł. Trzech Króli miało stracić status wolnego dnia od pracy. Sejm uchwalił, że pracownicy handlu w grudniu będą pracowali 3 niedziele (dziś dwie). Najnowsza plotka dotyczy tego, że utrzymana zostanie zasada „pracownicy handlu będą pracowali trzy niedziele w grudniu 2025 r.”, ale jest zastrzeżenie „dany pracownik będzie pracował dwie niedziele". Taki pomysł ma pojawić się w Senacie.

Podatek od sprzedaży w USA: czym różni się od VAT. Ponad 12 000 jurysdykcji podatkowych w jednym państwie

Stany Zjednoczone, jedna z największych i najpotężniejszych gospodarek świata, wyróżnia się pod względem podatkowym - nie posiada systemu podatku od wartości dodanej (VAT), który obowiązuje w Polsce i ponad 170 krajach na całym świecie. Wynikające z tego różnice widoczne są w portfelach konsumentów, ale są też prawdziwym wyzwaniem dla firm – zarówno tych amerykańskich, jak i polskich. Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i doradztwie w zakresie zgodności podatkowej w środowisku międzynarodowym, odsłania szczegóły obu systemów i wyjaśnia, jak w nich funkcjonować.

Dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych – od lipca 2024 r. czy od stycznia 2025 r.?

Posłowie pracują nad nowelizacją przepisów o dofinansowaniu wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych. Jedną z rozstrzyganych kwestii jest termin, od którego waloryzacja wejdzie w życie. W grę wchodzi 1 stycznia 2025 r. lub 1 lipca 2024 r.

Wynagrodzenia osób niepełnosprawnych. Wyższe dopłaty ze środków PFRON już od stycznia 2025 r.

Będą wyższe dopłat do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych z PFRON od 1 stycznia 2025 r. Stawki dofinansowań do wynagrodzeń osób z niepełnosprawnościami zostaną zwiększone o około 15 proc. Wysokość miesięcznego dofinansowania jest zależna od stopnia niepełnosprawności.

REKLAMA

Zasiłek pogrzebowy 2025 r. Czy będzie to 7 tys. zł?

Zasiłek pogrzebowy 2025 r. Czy będzie to 7 tys. zł? Od maja 2024 r. trwają prace nad zwiększeniem zasiłku pogrzebowego. Projekt wrócił pod obrady Stałego Komitetu Rady Ministrów. Jakie zmiany wprowadzono w projekcie nowelizacji?

Od 31 grudnia 2024 r. przewoźnicy do 56 dni wstecz pod lupą inspekcji transportowych w UE. Jak przygotować się do nowych przepisów?

Już od 31 grudnia 2024 roku inspekcje transportowe w całej Unii Europejskiej zyskają nowe możliwości nadzoru, które znacząco wpłyną na funkcjonowanie branży zarówno w transporcie międzynarodowym, jak i krajowym. Dwukrotne wydłużenie okresu kontroli wymusi istotną zmianę procedur w firmach transportowych i przewozach osób. Należy się też liczyć ze zwiększoną liczbą wykrytych naruszeń na drodze. Jakie są konsekwencje tych zmian? I w jaki sposób przewoźnicy oraz osoby odpowiedzialne za transport publiczny mogą się na to przygotować? 

REKLAMA