REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy przed Bożym Narodzeniem 2024: to będą święta oszczędne, bo przy zakupach większość kupujących będzie szukać promocji i okazji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wydatki na Boże Narodzenie 2024 będziemy ograniczać a zakupy robić oszczędnie
Wydatki na Boże Narodzenie 2024 będziemy ograniczać a zakupy robić oszczędnie
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Badania i nastroje konsumenckie wskazują, że w 2024 roku klienci będą podchodzić do zakupów na Boże Narodzenie i Gwiazdkę z rozwagą, skupiając się na produktach niezbędnych i wygodzie zakupów online. Ponadto zakupy odkładane będą na ostatnią chwilę a promocje są pożądane bardziej niż kiedykolwiek wcześniej.
rozwiń >

Pragmatyzm i świadome wybory dominują w decyzjach zakupowych, co zmusza sprzedawców do dostosowania swoich strategii, jeśli chcą skutecznie przyciągnąć klientów w tym kluczowym okresie – mówi Patryk Rudnicki, Partner Zarządzający warszawskim biurem Bain & Company.
Firmy, które postawią na atrakcyjny asortyment, konkurencyjne ceny i płynne doświadczenia zakupowe, mają szansę zyskać przewagę w nadchodzącym świątecznym wyścigu o konsumentów – dodaje ekspert.

REKLAMA

Zakupy świąteczne 2024: konsumenci rozważni jak nigdy wcześniej

REKLAMA

Zbliża się jeden z najgorętszych okresów w handlu stacjonarnym, a także e-commerce. Eksperci  Bain & Company przyjrzeli się trendom zakupowym na nadchodzący sezon świąteczny.
Pierwsze co zauważyli, to trend, zgodnie z którym konsumenci podchodzą do wydatków z większą rozwagą niż wcześniej.

Większość deklaruje rozpoczęcie zakupów bożenarodzeniowych dopiero w listopadzie, co sugeruje markom koncentrację działań marketingowych na ten okres.
Co więcej, konsumenci koncentrują się przede wszystkim na produktach pierwszej potrzeby, które uznają za niezbędne w tym okresie.

Zakupy świąteczne 2024: praktyczność, rozsądek i efektywność

Obserwujemy też wzrost popularności zakupów online, co zrozumiałe ze względu na wygodę, szybkość i możliwość łatwego porównywania cen. Taki kierunek pokazuje, że w tym roku liczy się praktyczność, rozsądek i efektywność – mówi Patryk Rudnicki.

Zakupy świąteczne 2024: konsumenci skupiają się na najważniejszych potrzebach 

Aż 31% konsumentów deklaruje, że w tym sezonie świątecznym ograniczy swoje zakupy wyłącznie do produktów niezbędnych. Na przykładzie USA, koszty jedzenia poza domem wzrosły o 21% względem tych, które wiążą się z przygotowaniem posiłków w warunkach domowych (w ubiegłym roku było to 17%).
Skłania to jeszcze mocniej konsumentów do rezygnacji z jedzenia poza domem, co traktują obecnie jako główny sposób oszczędzania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakupy świąteczne 2024: różnice pokoleniowe w podejściu do zakupów 

Dla pokolenia Z i Millenialsów najważniejsze przy wyborze produktów i marek są rekomendacje od znajomych oraz wyniki wyszukiwania online. Istotną rolę odgrywają także media społecznościowe.
– Starsze generacje, takie jak pokolenie X i Boomersi, częściej kierują się reklamami TV, które w niewielkim stopniu wpływają na wybory młodszych grup. Dla starszych pokoleń ważna jest również dostępna lokalizacja miejsca sprzedaży. – wyjaśnia ekspert.

Zakupy świąteczne 2024: zaczną się dopiero w listopadzie 

Pomimo licznych promocji dostępnych już w październiku, większość konsumentów deklaruje, że rozpocznie zakupy dopiero w listopadzie, a nawet w grudniu.
Około 40% badanych z Wielkiej Brytanii i Europy Zachodniej deklaruje, że zdecyduje się na zakupy w listopadzie, podczas gdy od 22% do 35% planuje poczekać do grudnia. Inaczej sytuacja wygląda w USA, gdzie aż 55% konsumentów zamierza zacząć zakupy świąteczne w listopadzie, a jedynie 16% odkłada je na ostatnią chwilę.
To cenna wskazówka dla marek, które powinny skoncentrować swoje działania marketingowe na listopadzie i grudniu, aby maksymalnie wykorzystać szczytowy moment zakupowy.

Zakupy świąteczne 2024: dominacja zakupów online

Według naszych badań ponad 70% konsumentów, zarówno w USA, jak i Wielkiej Brytanii oraz Europie Zachodniej, planuje zrealizować przynajmniej połowę swoich zakupów drogą online.
E-commerce odgrywa znaczącą rolę, szczególnie w okresie świątecznym, kiedy wygoda i szybkość stają się kluczowe. W tym czasie udział sprzedaży detalicznej online wzrasta o 3 punkty procentowe w porównaniu z resztą roku.

Aplikacje zakupowe, takie jak SHEIN i Temu, zdobywają popularność, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii (31%), Australii (35%) i Europie Zachodniej (29%).

– Globalizacja e-commerce jest coraz bardziej widoczna, a konsumenci chętnie korzystają z zagranicznych platform. Jednak wielu z nich, zwłaszcza w okresie świątecznym, woli lokalnych sprzedawców, którzy konkurują nie tylko ceną i jakością, ale także szybką dostawą. Mimo to aż 28% konsumentów w Europie Zachodniej i 27% w Wielkiej Brytanii planuje dokonać zakupów na zagranicznych platformach – podsumowuje Patryk Rudnicki.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karol Nawrocki – partia, program, wiek, zawód, wykształcenie [Kandydat na Prezydenta RP 2025]

Karol Nawrocki - jaka partia popiera kandydata na Prezydenta RP? Przedstawiamy program wyborczy Karola Nawrockiego, wiek, zawód oraz wykształcenie. Sprawdź listę wszystkich kandydatów w wyborach 2025 r. Jakie są wyniki najnowszego sondażu prezydenckiego?

QUIZ Słynne cytaty i złote myśli
Czy pamiętasz kto to powiedział, napisał, zaśpiewał? Znasz popularne maksymy wielkich filozofów? A może potrafisz rozpoznać utwór po jego fragmencie? Koniecznie sprawdź to w naszym teście!
Test wiedzy z geografii. Gdzie znajdują się te wulkany?
Szybka powtórka z geografii. Gdzie znajdziemy te najsłynniejsze wulkany?
Sprawdź swoją wiedzę. Gdzie leży to państwo?
Chyba każdy odbywał podróże palcem po mapie, a niektórzy nawet podróżowali po globusie. Na pewno z takich wojaży zapamiętaliście, na jakim kontynencie leży dane państwo. To prosty test z geografii i nie powinno być z nim problemów. Zaczynamy!

REKLAMA

Trzynasta emerytura 2025: Co warto wiedzieć o wypłatach w kwietniu?

Pierwsza transza trzynastej emerytury została wypłacona 1 kwietnia 2025 roku i objęła 889 tys. osób. Kolejne wypłaty nastąpią w ustalonych terminach kwietniowych, a świadczenia trafią na konta jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi. Sprawdź, co warto wiedzieć o trzynastej emeryturze, komu przysługuje i kiedy spodziewać się przelewu.

Polakom wciąż za mało galerii handlowych

Z najnowszego badania opinii publicznej wynika, że Polacy wciąż nie mają dość galerii handlowych. Tylko 36,4 proc. rodaków uważa, że tych obiektów jest za dużo.

Ulga na ekspansję

Ulga na ekspansję to jedno z rozwiązań podatkowych, które miało na celu wsparcie przedsiębiorców w pozyskiwaniu nowych rynków poprzez możliwość zaliczenia do kosztów wydatków na reklamę nowych produktów oraz udział w targach. Przepisy w tym zakresie budzą jednak liczne wątpliwości interpretacyjne, zwłaszcza w odniesieniu do podmiotów, które nie wytwarzają fizycznie produktów, lecz jedynie sprzedają je pod własną marką.

MRPiPS rozwiązuje sprawę wyroku TK z 4 czerwca 2024 r., żeby „utrzymać zaufanie obywateli wobec państwa”, ale zupełnie pomija część poszkodowanych emerytów i nikomu nie chce przyznać wyrównania za lata wypłaty zaniżonych świadczeń

W dniu 14 marca 2025 r. – w odpowiedzi na wystąpienie Rzecznika Praw Obywatelskich, MRPiPS przedstawiło rozwiązanie, jakie proponuje dla poszkodowanych emerytów, w kontekście rozstrzygnięcia Trybunału Konstytucyjnego z dnia 4 czerwca 2024 r., sygn. akt SK 140/20. Zostały opracowane założenia specustawy przeliczeniowej, która – pomimo, że jej celem (jak wskazuje sam resort) jest „uregulowanie kwestii dotyczącej stosowania art. 25 ust. 1b ustawy emerytalnej w stosunku do osób ze wskazanych powyżej roczników w sposób pozwalający na utrzymanie zaufania obywatela do państwa” – zupełnie pomija część poszkodowanych emerytów i ponadto – dla nikogo nie przewiduje wyrównania za lata wypłaty zaniżonych świadczeń.

REKLAMA

Sejm na żywo 2 kwietnia [Transmisja online]

32. posiedzenie Sejmu - dzień pierwszy. Dziś Sejm rozpoczyna trzydniowe posiedzenie.

Od kwietnia wzrosły odszkodowania z ZUS. Jak uzyskać jednorazowe odszkodowanie za wypadek przy pracy?

Od 1 kwietnia 2025 r. zmieniły się kwoty odszkodowań z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej. Odszkodowanie za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu wynosi 1636 zł.

REKLAMA