| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy rodzinne > Dziecko i prawo > Edukacja > Ponad 600 milionów dla szkół podstawowych

Ponad 600 milionów dla szkół podstawowych

24 miliony złotych w latach 2010-2013 otrzymają samorządy wojewódzkie na przygotowanie wszystkich szkół podstawowych, między innymi do przyjęcia dzieci sześcioletnich.

Wielkość kwot przyznawanych poszczególnym szkołom będą określać urzędy marszałkowskie po oszacowaniu realnych potrzeb w swoim województwie. Oznacza to, że niektóre szkoły, decyzją samorządów, otrzymają więcej niż 30 tysięcy złotych.

O fundusze na realizację projektu mogą wnioskować wyłącznie organy prowadzące szkoły. Pieniądze będzie mogła otrzymać każda szkoła po spełnieniu standardów pracy zgodnych z nową postawią programową:

- sformuje zespół nauczycieli odpowiedzialnych za indywidualizację nauczania,

- określi potrzeby uczniów,

- opracuje program zajęć.

Fundusze mogą być przeznaczone na:

1. organizację dodatkowych zajęć pozalekcyjnych:      

 - dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także dzieci, u których występuje zagrożenie ryzykiem dysleksji;                                                

- dla dzieci z trudnościami w uczeniu się matematyki;      

- logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;            

- socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych dla dzieci mających trudności w komunikowaniu się z otoczeniem;         

- z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy;                       

- specjalistycznych zajęć terapeutycznych (np. hipoterapii, muzykoterapii, dogoterapii) dla dzieci niepełnosprawnych;     

- rozwijających zainteresowania uczniów uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych (np. prowadzenie obserwacji przyrodniczych).

2. doposażenie bazy dydaktycznej szkoły - zakup specjalistycznego sprzętu (np. oprogramowania, pakietów do diagnozowania i korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych, takich jak wady wymowy, dysleksja, wady postawy, zaburzenia koordynacji ruchowej). Sprzęt powinien odpowiadać rozpoznanym potrzebom i zaplanowanym zajęciom dodatkowym, które będą realizowane przez szkoły

Źródło: MEN

Zobacz tez: Sprawy urzędowe

reklama

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Pieniądze przeznaczone są na wyposażenie sal dydaktycznych i zajęcia dodatkowe dla uczniów.
Pieniądze przeznaczone są na wyposażenie sal dydaktycznych i zajęcia dodatkowe dla uczniów.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Verum Audyt

Audyt. Usługi księgowe. Doradztwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »