| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Powiat > ABC Powiatu > Czym zajmuje się komisja bezpieczeństwa i porządku?

Czym zajmuje się komisja bezpieczeństwa i porządku?

Zarząd powiatu i starosta mają wiele uprawnień w sferze bezpieczeństwa i walki ze skutkami klęsk żywiołowych. Organem który ma w tym względzie szczególne uprawnienia jest komisja bezpieczeństwa i porządku.

Komisję taką powołuje się w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Do zadań komisji, zgodnie z art. 38a ustawy o samorządzie powiatowym, należy:

  • ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
  • opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  • przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  • opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  • opiniowanie projektu budżetu powiatu - w stosownym zakresie,
  • opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach – w zakresie bezpieczeństwa.

Zobacz: Czy radni muszą składać oświadczenia majątkowe

W skład komisji bezpieczeństwa i porządku wchodzi:

  • starosta jako przewodniczący komisji,
  • dwóch radnych delegowanych przez radę powiatu,
  • trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
  • dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji, a w przypadku m.st. Warszawy delegowanych przez Komendanta Stołecznego Policji.

W pracach komisji może brać udział prokurator okręgowy oraz inni powołani przez starostę przedstawiciele powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracownicy innych organów administracji publicznej wykonujący zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Osoby te mają głos doradczy w pracach komisji.

Zobacz serwis: Gmina

Kadencja

Kadencja komisji bezpieczeństwa i porządku trwa 3 lata.

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Kadencja komisji bezpieczeństwa i porządku trwa 3 lata.
Kadencja komisji bezpieczeństwa i porządku trwa 3 lata.

KPA. Komentarz do zmian99.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »