| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Powiat > ABC Powiatu > Czym zajmuje się komisja bezpieczeństwa i porządku?

Czym zajmuje się komisja bezpieczeństwa i porządku?

Zarząd powiatu i starosta mają wiele uprawnień w sferze bezpieczeństwa i walki ze skutkami klęsk żywiołowych. Organem który ma w tym względzie szczególne uprawnienia jest komisja bezpieczeństwa i porządku.

Komisję taką powołuje się w celu realizacji zadań starosty w zakresie zwierzchnictwa nad powiatowymi służbami, inspekcjami i strażami oraz zadań określonych w ustawach w zakresie porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli.

Do zadań komisji, zgodnie z art. 38a ustawy o samorządzie powiatowym, należy:

  • ocena zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
  • opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  • przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  • opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  • opiniowanie projektu budżetu powiatu - w stosownym zakresie,
  • opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach – w zakresie bezpieczeństwa.

Zobacz: Czy radni muszą składać oświadczenia majątkowe

W skład komisji bezpieczeństwa i porządku wchodzi:

  • starosta jako przewodniczący komisji,
  • dwóch radnych delegowanych przez radę powiatu,
  • trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
  • dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji, a w przypadku m.st. Warszawy delegowanych przez Komendanta Stołecznego Policji.

W pracach komisji może brać udział prokurator okręgowy oraz inni powołani przez starostę przedstawiciele powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracownicy innych organów administracji publicznej wykonujący zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. Osoby te mają głos doradczy w pracach komisji.

Zobacz serwis: Gmina

Kadencja

Kadencja komisji bezpieczeństwa i porządku trwa 3 lata.

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Anna Dobrzycka

salon i sklep internetowy 9design

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »