| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Sprawy urzędowe > Pozwy > Wnioski > Jak napisać wniosek o wykreślenie hipoteki

Jak napisać wniosek o wykreślenie hipoteki

Wykreślenie hipoteki zabezpieczającej spłacony kredyt co do zasady spoczywa na właścicielu nieruchomości, nie na banku.

Pamiętaj by wniosek wypełnić tak samo jak przy wpisie, w szczególności chodzi o:

  • numer KW,
  • dane wnioskodawcy,
  • dane uczestników.

Krok 3: załączniki

Analogicznie do wpisu hipoteki, w ostatniej części formularza podajemy załączniki. W naszym przypadku: zaświadczenie o spłacie zadłużenia (i ewentualnie dowód uiszczenia opłaty – przy przelewach). Jeśli musieliśmy skorzystać z dodatkowych formularzy (np. przy dużej ilości uczestników) musimy je również wskazać.

Krok 4: opłata

Opłata za wykreślenie hipoteki wynosi połowę opłaty za jej wpis - 100 zł. Można ją wnieść za pomocą znaków sądowych, opłacić w kasie sądu, lub przelewem na rachunek (wówczas do wniosku musimy załączyć dowód polecenia przelewu, przy czym może to być ksero).

Jeśli wykreślamy kilka hipotek - każde wykreślenie musimy oddzielnie opłacić. W sytuacji, gdy opłaciliśmy wykreślenie tylko jednej hipoteki (100 zł) a żądamy wykreślenia obu hipotek, praktyka sądu może być różna. Może nastąpić zwrot całego wniosku z pouczeniem o możliwości uzupełnienia opłaty w terminie 7 dni, albo sąd wykreśli jedną hipotekę a co do pozostałej nastąpi zwrot wniosku.

Zobacz serwis: Nieruchomości

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wniosek o wykreślenie hipoteki jest analogiczny do tego o jej wpis.
Wniosek o wykreślenie hipoteki jest analogiczny do tego o jej wpis.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Rogowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »