| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Praca > Praca > Bezpieczeństwo pracy > Pomieszczenia jakie musi zapewnić pracodawca w zakładzie pracy

Pomieszczenia jakie musi zapewnić pracodawca w zakładzie pracy

Pomieszczenia pracy i ich wyposażenie powinny zapewniać pracownikom bezpieczne i higieniczne warunki pracy.

Pomieszczenia jakie powinien zapewnić pracodawca w zakładzie pracy w dużej mierze zależą od charakteru wykonywanej pracy oraz od potrzeb zatrudnionych tam pracowników. Do najważniejszych pomieszczeń zaliczymy:

· szatnie,
· ubikacje,
· natryski,
· jadalnie,
· pomieszczenia do karmienia niemowląt,
· palarnie,
· pralnie odzieży roboczej,
· pomieszczenia do ogrzewania się pracowników,
· Pomieszczenia do prania, odkażania, suszenia i odpylania odzieży roboczej i ochronnej,
· pomieszczenia do wypoczynku.

Pomieszczenia w zakładzie pracy muszą spełniać wymogi czystości i bezpieczeństwa, a jeżeli są zatrudnione w nim osoby niepełnosprawne powinny być one dostosowane do ich warunków sprawnościowych.

Zobacz także serwis: Urzędy i inspektoraty pracy

· oświetlenie naturalne i sztuczne,
· odpowiednią temperaturę,
· odpowiednią wymianę powietrza,
· zabezpieczenie przed wilgocią, niekorzystnymi warunkami cieplnymi i nasłonecznieniem, drganiami oraz innymi czynnikami szkodliwymi dla zdrowia i uciążliwościami.

W pomieszczeniach pracy, w których występują czynniki szkodliwe dla zdrowia takie jak wysoka temperatura, hałas, drgania, promieniowanie, gazy, pyły, pary itp. powinny być zastosowane rozwiązania techniczne uniemożliwiające przedostawanie się tych czynników do innych pomieszczeń pracy oraz do pomieszczeń higieniczno-sanitarnych.

Warto również zaznaczyć, że ściany i sufity pomieszczeń pracy, w których wydzielają się substancje szkodliwe dla zdrowia pracowników lub pyły niebezpieczne pod względem wybuchowym, powinny mieć pokrycie ochronne, zabezpieczające przed adsorpcją i gromadzeniem się pyłu oraz powinny być przystosowane do łatwego czyszczenia lub zmywania.

Rozporządzenie z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Anna Welsyng

Radca prawny i doradca podatkowy. Prowadzi swoją kancelarię w Warszawie, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze podatkowo-księgowej firm i innych podatników. Autorka kilkuset publikacji o tematyce podatkowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »