Termin na wydanie świadectwa pracy
W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy. Oznacza to, że świadectwo pracy powinno być pracownikowi wydane w ostatnim dniu trwania stosunku pracy. Wydanie świadectwa pracy musi nastąpić w dniu, w którym następuje rozwiązanie stosunku pracy. W przypadku, kiedy wręczenie świadectwa pracy bezpośrednio pracownikowi jest niemożliwe, pracodawca powinien je wysłać w ciągu 7 dni.
Czas na wyrejestrowanie pracownika z ubezpieczenia
Pracodawca ma obowiązek w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania umowy o pracę wyrejestrować go z ubezpieczeń społecznych. Pracodawca dokonuje wyrejestrowania na formularzu ZUS ZWUA, podając datę i kod przyczyny wyrejestrowania pracownika.
reklama
reklama
Zobacz także dział: ZUS
Podstawa prawna: Art. 23 1 33, 34, 36, 52, 97 Kodeksu pracy
Ustawa z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2009r. nr 205, poz. 1585 z późn. zm.)