| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Gwarancja > Naprawa gwarancyjna

Naprawa gwarancyjna

Zgłosiłeś usterkę jakiejś rzeczy do serwisu i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? A może gwarant zwleka z jej naprawą? Sprawdź czy są sztywne terminy napraw gwarancyjnych.

Odpowiedzi na to pytanie można znaleźć tylko w karcie gwarancyjnej. Wszystkie prawa i obowiązki zarówno konsumenta, jak i gwaranta znajdować się powinny w dokumencie gwarancyjnym. W związku z tym, że gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem woli, to każda może zawierać inne zapisy.

Zobacz również: Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1

Klauzule typu:

  • naprawa wadliwego sprzętu może trwać 30 dni,
  • po 3 naprawach przysługuje zwrot pieniędzy za towar,

nie są powszechnie obowiązującymi. W różnych gwarancjach czas jej trwania, termin naprawy, zakres roszczeń przysługujących konsumentowi: naprawa, wymiana, zwrot pieniędzy, może być inny. Dlatego też należy odnieść się do treści dokumentu gwarancyjnego wydanego do reklamowanego towaru.

Podstawa prawna:

art. 13 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Rafał Kaźmierczak

Radca prawny, ekspert w dziedzinie cywilnego postępowania sądowego i egzekucyjnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »