Co Polacy wiedzą o gwarancji i rękojmi
15 mar 2023
41 proc. Polaków ocenia swoją wiedzę na temat gwarancji, rękojmi czy możliwości zwrotu towarów jako przeciętną, 33 proc. jako raczej dobrą, 15 proc. jako słabą, a 8 proc. jako bardzo dobrą – wynika z badania firmy Digital Care.
Gwarancja konsumencka – kompendium
01 wrz 2011
Gwarancja to bardzo ważny dla konsumentów dodatek do kupowanych produktów. Czy jednak tak powinno być naprawdę? Co warto wiedzieć o gwarancji?
Zgubiona gwarancja – co zrobić?
29 sie 2011
Gwarancja jest tylko jednym ze źródeł uprawnień konsumenta. Jej zgubienie nie oznacza, że utracimy prawo do reklamacji. Co można zrobić, gdy zgubimy gwarancję?
„Reklamacja tylko na podstawie gwarancji”
23 sie 2011
Reklamację przyjmujemy tylko na podstawi gwarancji – takie slogany dość często można znaleźć w sklepach. Jest to jednak nieprawda a posługujący się nimi przedsiębiorcy narażają się na dotkliwe kary finansowe.
Przedłużająca się naprawa gwarancyjna – co zrobić?
23 sie 2011
Reklamacja na podstawie gwarancji może powodować wiele kłopotów. Co zrobić w sytuacji, gdy naprawa gwarancyjna jest nieskuteczna albo się przedłuża?
Gwarancja czy reklamacja?
23 sie 2011
Reklamowanie wadliwego towaru na podstawie gwarancji może być kłopotliwe. W takiej sytuacji konsument musi stosować się do zapisów gwarancji. A te nie zawsze są korzystne dla konsumentów.
Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 2
19 lip 2011
Gwarancja jest jedynie dodatkowym uprawnieniem dla konsumentów i nie wpływ na zakres ich ustawowych uprawnień. Czy gwarancja jest rzeczywiście tak korzystna jak sądzą konsumenci?
Prawa konsumentów. Gwarancja – cz. 1
19 lip 2011
Gwarancja producenta jest jednym z istotnych czynników, branych pod uwagę przez konsumenta przy wyborze danego produktu. Czym tak naprawdę jest gwarancja i czy jest ona nam potrzebna?
Co zrobić, gdy skończy się gwarancja?
16 maja 2011
Produkt na gwarancji popsuł się tuż po tym jak ta wygasła? Nie oznacza to jednak, że nie mamy szans. Trzeba sprawdzić, czy upłynął już czas na reklamację z ustawy.
Rękojmia, niezgodność towaru z umową a gwarancja jakości
28 kwi 2011
Reklamacja, rękojmia, niezgodność towaru z umową, czy gwarancja. To pojęcia, z którym najczęściej spotykają się konsumenci. Co one jednak tak naprawdę oznaczają?
Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? – cz. 2
28 wrz 2010
Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.
Czy gwarancja rzeczywiście opłaca się konsumentowi? - cz. 1
28 wrz 2010
Gwarancja konsumencka wcale nie musi być korzystnym rozwiązanie dla konsumenta. Sprzedawca nie ma przy tym obowiązku udzielenia konsumentowi gwarancji.
Czy sprzedawca musi wydać gwarancję?
01 wrz 2010
Niedawno kupiłem telewizor. W domu okazało się, że wraz z dokumentami nie dostałem gwarancji. Sprzedawca wyjaśnił, że nie udziela gwarancji. Czy to oznacza, że nie mam prawa do reklamacji?
Czym się wyróżnia gwarancja konsumencka?
30 cze 2010
Konsumenci nie zwracają uwagi na treść gwarancji, ani na fakt, czy wręczany im dokument w ogóle można nazwać gwarancją. Nie widzą też różnicy pomiędzy gwarancją konsumencką, a gwarancją stosowaną w innych stosunkach prawnych.
Gwarancja a uprawnienia z tytułu niezgodności towaru z umową
28 cze 2010
Gwarancja, jako źródło uprawnień konsumenta, nie zamyka drogi do dochodzenia roszczeń wynikających z ustawy na podstawie niezgodności towaru z umową.
Gwarancja a odpowiedzialność ustawowa sprzedawcy
08 mar 2010
Uprawnienia wynikające z ustawowej odpowiedzialności sprzedawcy mogą być inne od tych wynikających z gwarancji.
Mandat za brak gwarancji po polsku
04 mar 2009
Kupiłeś sprzęt, ale nie wiesz jak go używać, bo instrukcja obsługi nie jest w języku polskim? Zgodnie z nowymi przepisami sklep może dostać za to mandat. Kary nakładać mogą inspektorzy Inspekcji Handlowej.
Czy na podstawie wyblakłego paragonu można podbić kartę gwarancyjną?
27 sty 2009
W grudniu minionego roku kupiłem w jednym z dużych marketów telewizor i kino domowe. Jako dowód zakupu otrzymałem paragon, z którym miałem się zgłosić za jakiś czas, by podbić kartę gwarancyjną na kupiony towar. Gdy za jakiś czas wyjąłem z portfela paragon okazało się, że wyblakł tusz i zrobił się nieczytelny. Na paragonie widać jedynie pieczątkę ochrony (towar był sprawdzany przy wyjściu). Przy zakupie nie byłem sam, pamiętam też sprzedawcę. Czy mogę jeszcze podbić kartę gwarancyjną?
Gwarancja europejska
10 gru 2008
Czy istnieje coś takiego jak gwarancja europejska? Na jak długo jest ona wydawana i czy prawdą jest, że niektórych przedmiotów, np. sprzętu elektronicznego, ona nie obejmuje?
Naprawa gwarancyjna
27 lis 2008
Zgłosiłeś usterkę jakiejś rzeczy do serwisu i nie wiesz jak długo masz czekać na odpowiedź? A może gwarant zwleka z jej naprawą? Sprawdź czy są sztywne terminy napraw gwarancyjnych.
Gwarancja nie obejmuje wszystkiego
14 lis 2008
Czy zdarzyło ci się zareklamować rzecz w serwisie i w odpowiedzi usłyszeć: "Gwarancja nie obejmuje takiej wady"? Jakie wówczas uprawnienia ci przysługują. Sprawdź czy możesz składać reklamacje na taki produkt.
Reklamacja do sprzedawcy czy do gwaranta
29 sie 2008
Jeśli zakupiliśmy towar w celu niezwiązanym z działalnością zawodową bądź gospodarczą mamy do wyboru dwa sposoby jego reklamowania. Od nas zależy, czy wybierzemy reklamację do sprzedawcy czy do gwaranta. Zanim podejmiemy decyzję warto wiedzieć, który z nich jest korzystniejszy.
Czy gwarancja wyłącza reklamację?
27 sie 2008
Masz problem z popsutą rzeczą, a skończyła ci się gwarancja? Sprzedawca upiera się, że nie może przyjąć reklamacji? Sprawdź, czy ma rację.