| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - telekomunikacja > Przedterminowe zerwanie umowy z operatorem

Przedterminowe zerwanie umowy z operatorem

Wiążąc się z operatorem umową na określony czas zobowiązujemy się do płacenia za świadczone usługi w tym okresie. Przedterminowe rozwiązanie umowy z kablówką może zatem oznaczać konieczność poniesienia dodatkowych kosztów.

Umowa z kablówką

Zawierając umowę z operatorem telewizji kablowej niemalże zawsze możemy liczyć na rozmaite promocje. Haczyk jest tylko jeden – trzeba zawrzeć umowę na czas określony. Zawierając umowę na dwa lata powinniśmy mieć świadomość, że zobowiązujemy się do korzystania (a przede wszystkim opłacania) usług operatora przez ten okres.

Zobacz: Automatyczne przedłużenie umowy z operatorem

Niestety ale jeszcze wiele osób uważa sam fakt, iż telewizja kablowa przestała być nam potrzebna (np. z racji przeprowadzki do innego miasta) za wystarczający do zaprzestania regulowania comiesięcznej opłaty. Przykłady można znaleźć na rozmaitych forach internetowych: „Rok temu zawarłem umowę z operatorem kablówki na dwa lata. Chciałem teraz zrezygnować z racji wyjazdu za granicę. Co się jednak okazało operator nadal żąda regulowania opłat pomimo tego, iż już od dawna nie korzystam z jego usług!” pisze jeden z forumowiczów Wieszjak.pl.

Umowa zawarta na określony czas ulega rozwiązaniu po jego upływie. Przedterminowe rozwiązanie może wiązać się z koniecznością dodatkowych kosztów.

Zobacz: Operator odpowiada za przerwy w dostępie do internetu

Rozwiążesz wcześniej? To płać

Niestety sytuacja jest tutaj klarowna. Kto wiąże się umową na określony czas nie może wedle własnego mniemania z niej zrezygnować i wcześniej rozwiązać. W takiej sytuacji musimy liczyć się z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów. Zgodnie z art. 57 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego w przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych związanego z ulgą przyznaną abonentowi, w przypadku jednostronnego rozwiązania umowy z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta, wysokość roszczeń operatora nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do jej rozwiązania.

Operator przyznał klientowi 1000 zł tytułem zniżek za podpisanie umowy na dwa lata. Po upływie roku klient zdecydował się jednostronnie rozwiązać umowę. W takiej sytuacji roszczenia operatora nie mogą przekroczyć wartości zniżki pomniejszonej o proporcjonalność wartość od dnia zawarcia umowy do jej rozwiązania. W tym przypadku, z racji tego, że dwuletnia umowa została rozwiązana po roku, wartość roszczeń operatora nie może przekroczyć 500 zł.

Zobacz: Jak rozwiązać umowę z kablówką bez dodatkowych kosztów?

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Kozłowska

Radca prawny, adwokat, specjalista z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »