| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - turystyka > Programy lojalnościowe w hotelach

Programy lojalnościowe w hotelach

Programy lojalnościowe hotelach często opierają się na podarkach dla określonych kręgów gości. Podarki mają charakter prawny umowy darowizny, której odwołać nie można.

  1. bezpłatny transport z lotniska lub innego dworca do hotelu,
  2. prezenty na powitanie w hotelu (zwłaszcza kwiaty dla pań, a butelka markowego wina dla panów),
  3. wyroby kulinarne i alkohole umieszczone promocyjnie w pokojach hotelowych, obok kawy i herbaty ze specjalnie użyczonymi przyborami do ich przyrządzenia,
  4. często praktykuje się zapraszanie do udziału w specjalnie organizowanych koktajlach i degustacjach,
  5. równie często prasa codzienna, która dla VIP-ów jest zwykle dostarczana do pokoju.

W hotelach najwyższych kategorii bardzo ważne osobistości zatrzymujące się w apartamentach zazwyczaj mają do swojej dyspozycji barek z wysokogatunkowymi alkoholami, które stanowią wtedy przedmiot darowizny. Nie można tego powiedzieć o analogicznych minibarkach z alkoholami i różnymi napojami, znajdujących się często w typowych pokojach hoteli. Wyraźne wskazówki zawarte w materiałach informacyjnych umieszczanych w tych pokojach nie pozostawiają wówczas wątpliwości, że korzystanie z tego barku następuje za odpłatnością. Nie mamy wówczas do czynienia z darowizną, ale ze sprzedażą.

Zobacz również: Umowa darowizny

Przyjęcie darowizny na rzecz gości hotelowych przez podmiot prowadzący zakład hotelarski dokonywane są w dowolnej formie, w tym milcząco. Darowizny takie nie podlegają odwołaniu. Przemawiają za tym: niewielka wartość materialna oraz ewidentne korzyści, jakie hotelarz czerpie z tego typu darowizn. Poza tym – kto daje i odbiera ...

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paulina Kozak

Redaktor

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »