| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Kiedy należy złożyć reklamacje na usługi turystyczne

Aktualizacja: 13.01.2010

Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi. »

Odszkodowanie czy zadośćuczynienie za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 18.01.2010

Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek od dnia codziennego i związanego z nim stresu. Gdy na miejscu okazuje się, że hotel, w którym nas zakwaterowano, w ogóle nie przypomina 5-gwiazdkowej rezydencji wybranej przez nas z katalogu biura podróży, a zamiast widoku na morze za oknem rozciąga się hałaśliwa ulica, jesteśmy źli i sfrustrowani. Czy w takiej sytuacji możemy domagać się czegoś więcej niż odszkodowania za nieprawidłowo wykonane zobowiązanie? »

Zgubiony lub uszkodzony bagaż

Aktualizacja: 13.01.2010

W momencie, gdy oddajemy bagaż na lotnisku zdajemy się na profesjonalizm przewoźnika i liczymy, że bagaż dotrze razem z nami do celu w stanie nienaruszonym. Zdarzają się jednak sytuacje, że bagaż wraca do nas uszkodzony lub ginie w czasie podróży. W przypadku takim nie jesteśmy jednak bezradni gdyż przysługują nam roszczenia odszkodowawcze. »

Za co biuro podróży nie odpowiada

Aktualizacja: 13.01.2010

Biuro podróży odpowiada za niewykonanie umowy zawartej z konsumentem albo jej nieprawidłowe wykonanie. Jest jednak parę wyjątków od tej zasady. Przykładem może być np. zaistnienie siły wyższej. »

Zmiana ceny wycieczki a kursy walut

Aktualizacja: 18.01.2010

Miesiąc temu wykupiłam wycieczkę wakacyjną do Grecji. Dwa dni temu otrzymałam informacje o podwyższeniu kosztów wyjazdu z powodu wzrostu kursu euro. Ten argument wydaje mi się bezzasadny. Czy biuro podróży ma prawo do podniesienia ceny za wycieczkę ?Dodam, iż do wyjazdu zostały dwa miesiące. »

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Aktualizacja: 16.03.2011

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne. »

Przed wyjazdem

Aktualizacja: 13.01.2010

Wahania kursów walut mogą być zmartwieniem nie tylko dla osób spłacających kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług biur podróży. »

Jak określić wysokość odszkodowania za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Konsument, który reklamuje nieprawidłowo wykonaną usługę turystyczną musi określić w zgłoszeniu reklamacyjnym wysokość żądanego odszkodowania. Obiektywne ustalenie należnej kwoty jest dla konsumentów często niełatwym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na obliczenie przysługującego odszkodowania. »

Ciąża a podróż samolotem

Aktualizacja: 25.07.2012

Ciąża to chwile radosnego oczekiwania ale również czas, w którym kobieta chce żyć swoim normalnym trybem. Jednym z wielu pojawiających się pytań, które dotyczą zagadnienia co można robić w czasie ciąży a czego nie, jest pytanie o podróż samolotem. Oprócz uwzględnienia oczywiście najważniejszej kwestii zdrowia kobiety warto jest przed podróżą zapoznać się z pewnymi zasadami, które dość powszechnie stosowane są przez przewoźników lotniczych. »

Odmowa przyjęcia na pokład

Aktualizacja: 16.03.2011

Na lotnisku możemy dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie. Może tak się zdarzyć, bowiem przewoźnicy często sprzedają więcej biletów niż jest miejsc na pokładzie, licząc na to, że część pasażerów zrezygnuje z podróży. »

Jakie są rodzje ubezpieczeń turystycznych

Aktualizacja: 13.01.2010

Jestem zainteresowana wykupieniem ubezpieczenia turystycznego. Jak się kształtuje oferta ubezpieczeń turystycznych na polskim rynku i na co zwracać uwagę przy ich wyborze? »

Czy ubezpieczenie turystyczne jest potrzebne

Aktualizacja: 13.01.2010

Wykupiłam zagraniczną wycieczkę sylwestrową. Znajoma bardzo się zdziwiła, gdy jej powiedział, że nie zawarłam przy tej okazji umowy ubezpieczenia. Po co ubezpieczać się przed wyjazdem turystycznym, czy warto korzystać z ubezpieczeń turystycznych? »

Co przysługuje turyście w ramach ubezpieczenia

Aktualizacja: 13.01.2010

Czy ubezpieczenia turystyczne są regulowane w przepisach, czy są jakieś sztywne normy, które opisują, co w ramach ubezpieczeń turystycznych przysługuje turyście, który z nich korzysta? »

Czy można złożyć reklamacje grupową do biura podróży

Aktualizacja: 13.01.2010

Wyjechaliśmy na wycieczkę do Hiszpanii. Już po przybyciu na miejsce okazało się, że nie będzie to nasz wymarzony wypoczynek. Prawie żaden z warunków umowy nie został dotrzymany. Począwszy od hotelu, jego standardu, położenia, wyżywienia, transportu lotniczego itp. Ponieważ nasze rozgoryczenie podzielali wszyscy turyści postanowiliśmy złożyć wspólną reklamacje do biura podróży. Jednak nie chciano nam jej przyjąć i kazano składać pismo każdemu z osobna. Czy mieli do tego prawo? »

Nieprawidłowo wykonana usługa turystyczna

Aktualizacja: 13.01.2010

Organizator turystyki jest odpowiedzialny za nienależyte wykonanie usługi turystycznej. Jeżeli wycieczka jest  organizowana w sposób inny niż umawiano się podczas zawierania umowy, np. hotel ma inne położenie albo jest o niższym standardzie, to można żądać stosownego odszkodowania. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Snopek

Młodszy Konsultant ds. Projektów HR w Grupie Tempo

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »