| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama

Czytaj także

Konsument - turystyka

Odpowiedzialność hotelarza za rzeczy wniesione do hotelu

Aktualizacja: 16.03.2011

Korzystając z usług hotelowych sprawdźmy, jaki to rodzaj obiektu i jaką ma kategorię oraz w jakim zakresie świadczy usługi. »

Wynajem samochodów za granicą

Aktualizacja: 18.01.2010

Chętnie korzystamy z wypożyczalni samochodów za granicą, gdyż można więcej zobaczyć, samochodem dociera się łatwiej i wygodniej, nie ma ograniczeń charakterystycznych dla wycieczki, można zatrzymać się w dowolnym miejscu. Wynajmując samochód warto znać kilka reguł. »

Kiedy biuro podróży może zmienić cenę wycieczki

Aktualizacja: 13.01.2010

Za miesiąc wyjeżdżam na urlop do Włoch. Wycieczkę opłaciłam już kilka miesięcy temu. Wczoraj otrzymałam od biura podróży list z informacją, że ze względu na wzrost kursu euro cena uległa zmianie i muszę dopłacić aż 800 zł. Z tego co pamiętam w okresie, w którym płaciłam za wyjazd kurs euro był zbliżony do obecnego. Czy biuro ma prawo podnieść tak znacznie cenę imprezy? »

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży

Aktualizacja: 13.01.2010

Zanim podpiszemy umowę z biurem podróży zbierzmy jak najwięcej informacji na jego temat, a także przyjrzyjmy się dokładnie ofercie. Ustalmy czy biuro występuje w charakterze organizatora, pośrednika, czy agenta, ponieważ odpowiedzialność za realizację wycieczki spoczywa właśnie na organizatorze, a nie na agencie. W praktyce biura często sprzedają zarówno własną ofertę, jak też oferty innych usługodawców. Poza tym sprawdźmy jak długo biuro działa na rynku i jaką cieszy się renomą. »

Opóźniony lot

Aktualizacja: 25.07.2012

Nieterminowy odlot samolotu to duża niedogodność dla podróżujących. Jeśli opóźnienie jest znaczne przewoźnik ma szereg obowiązków względem pasażerów. Sprawdź czego możesz się domagać, gdy start twojego samolotu opóźnia się. »

Co powinno znajdować się w umowie o świadczenie usług turystycznych

Aktualizacja: 13.01.2010

Zanim podejmiemy decyzję o zawarciu umowy z konkretnym biurem podróży należy dokładnie przeczytać umowę. Trzeba pamiętać, że powinny się w niej znajdować szczegółowe dane odnośnie organizatora turystyki oraz programu wycieczki. »

Kiedy należy złożyć reklamacje na usługi turystyczne

Aktualizacja: 13.01.2010

Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej klient stwierdza wadliwe wykonywanie umowy, powinien niezwłocznie zawiadomić o tym wykonawcę usługi oraz organizatora turystyki, w sposób odpowiedni dla rodzaju usługi. »

Odszkodowanie czy zadośćuczynienie za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 18.01.2010

Wyjeżdżając na urlop liczymy na odpoczynek od dnia codziennego i związanego z nim stresu. Gdy na miejscu okazuje się, że hotel, w którym nas zakwaterowano, w ogóle nie przypomina 5-gwiazdkowej rezydencji wybranej przez nas z katalogu biura podróży, a zamiast widoku na morze za oknem rozciąga się hałaśliwa ulica, jesteśmy źli i sfrustrowani. Czy w takiej sytuacji możemy domagać się czegoś więcej niż odszkodowania za nieprawidłowo wykonane zobowiązanie? »

Zgubiony lub uszkodzony bagaż

Aktualizacja: 13.01.2010

W momencie, gdy oddajemy bagaż na lotnisku zdajemy się na profesjonalizm przewoźnika i liczymy, że bagaż dotrze razem z nami do celu w stanie nienaruszonym. Zdarzają się jednak sytuacje, że bagaż wraca do nas uszkodzony lub ginie w czasie podróży. W przypadku takim nie jesteśmy jednak bezradni gdyż przysługują nam roszczenia odszkodowawcze. »

Za co biuro podróży nie odpowiada

Aktualizacja: 13.01.2010

Biuro podróży odpowiada za niewykonanie umowy zawartej z konsumentem albo jej nieprawidłowe wykonanie. Jest jednak parę wyjątków od tej zasady. Przykładem może być np. zaistnienie siły wyższej. »

Zmiana ceny wycieczki a kursy walut

Aktualizacja: 18.01.2010

Miesiąc temu wykupiłam wycieczkę wakacyjną do Grecji. Dwa dni temu otrzymałam informacje o podwyższeniu kosztów wyjazdu z powodu wzrostu kursu euro. Ten argument wydaje mi się bezzasadny. Czy biuro podróży ma prawo do podniesienia ceny za wycieczkę ?Dodam, iż do wyjazdu zostały dwa miesiące. »

Nie ma gotowego wzoru reklamacji

Aktualizacja: 16.03.2011

Prawdą jest, że nie ma żadnego specjalnego wzoru reklamacji usługi turystycznej. Jednakże przedstawiamy przykłady pism, które mogą okazać się pomocne. »

Przed wyjazdem

Aktualizacja: 13.01.2010

Wahania kursów walut mogą być zmartwieniem nie tylko dla osób spłacających kredyty hipoteczne. Również wakacyjny wyjazd za granicę może okazać się droższy niż planowaliśmy. UOKiK przypomina o prawach konsumentów korzystających z usług biur podróży. »

Jak określić wysokość odszkodowania za nieudaną wycieczkę

Aktualizacja: 13.01.2010

Konsument, który reklamuje nieprawidłowo wykonaną usługę turystyczną musi określić w zgłoszeniu reklamacyjnym wysokość żądanego odszkodowania. Obiektywne ustalenie należnej kwoty jest dla konsumentów często niełatwym zadaniem. Istnieją jednak sposoby na obliczenie przysługującego odszkodowania. »

Ciąża a podróż samolotem

Aktualizacja: 25.07.2012

Ciąża to chwile radosnego oczekiwania ale również czas, w którym kobieta chce żyć swoim normalnym trybem. Jednym z wielu pojawiających się pytań, które dotyczą zagadnienia co można robić w czasie ciąży a czego nie, jest pytanie o podróż samolotem. Oprócz uwzględnienia oczywiście najważniejszej kwestii zdrowia kobiety warto jest przed podróżą zapoznać się z pewnymi zasadami, które dość powszechnie stosowane są przez przewoźników lotniczych. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Eksperci portalu infor.pl

Ministerstwo Finansów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »

Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK