| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Od 17 września 2010 r. turyści lepiej chronieni

Aktualizacja: 17.09.2010

17 września 2010 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o usługach turystycznych. Najważniejszą nowością jest lepsze finansowe zabezpieczenie praw turystów. »

Gdy samolot wyląduje na innym lotnisku?

Aktualizacja: 31.08.2010

W związku z remontem na warszawskim lotnisku, rodzi się poważne pytanie. Co w sytuacji, gdy samolot wyląduje na innym lotnisku, niż docelowe? »

Jak uzyskać pomoc medyczną w krajach UE?

Aktualizacja: 12.08.2010

Planując wyjazd do krajów Unii Europejskiej warto uzyskać w NFZ tzw. europejską kartę ubezpieczenia zdrowotnego (EKUZ) . Karta uprawnia do zwrotu kosztów leczenia na terenie państw UE i Szwajcarii. »

Czy za fotografowanie muzealnych eksponatów trzeba dodatkowo płacić?

Aktualizacja: 03.08.2010

Muzea nie mogą zakazać fotografowania eksponatów, a także pobierać dodatkowych opłat za fotografowanie obrazów, rzeźb i innych przedmiotów wystawionych w salach ekspozycyjnych, stwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie w wyroku z dnia 5 marca 2010 r. »

Obowiązki biura podróży

Aktualizacja: 02.08.2010

Planując wyjazd wakacyjny nie zawsze się zastanawiamy nad formalnościami. Najważniejsze to znaleźć atrakcyjną wycieczkę w dobrej cenie. Warto jednak zastanowić się, czego trzeba wymagać podpisując umowę z biurem podróży i jakie ciążą na nim obowiązki. »

Jak podróżować ze zwierzętami

Aktualizacja: 25.07.2012

Wakacje to czas podróży. Często naszymi towarzyszami są również domowe zwierzęta. Warto się wiedzieć, co należy zrobić, aby bez problemów przewieźć zwierzę na pokładzie samolotu czy statku. »

Szpitalne leczenie za granicą

Aktualizacja: 02.08.2010

Dnia 15 czerwca 2010 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok, w którym stwierdził, że zgodnie z przepisami unijnymi państwo członkowskie ubezpieczenia (tzn. takie, w którym pacjent jest ubezpieczony) nie jest zobowiązane do zwrotu pacjentowi kosztów, które w państwie, gdzie była świadczona opieka medyczna obciążają tego pacjenta, jeżeli są one efektem nieplanowanej opieki szpitalnej, która została zapewniona pacjentowi podczas jego pobytu tymczasowego w innym państwie członkowskim niż państwo ubezpieczenia. »

Co musisz wiedzieć zanim wykupisz wycieczkę?

Aktualizacja: 03.08.2010

Podpisując umowę z biurem podróży zatrzymaj foldery reklamowe, które przedstawiał ci organizator. Mogą się przydać przy ewentualnej reklamacji. Sprawdź o czym warto wiedzieć kupując wycieczkę. »

Jak sprawdzić biuro podróży?

Aktualizacja: 03.08.2010

Jeżeli planujesz podczas wakacji wyjechać na wymarzoną wycieczkę, sprawdź najpierw czy biuro podróży działa legalnie. »

Usługi uzupełniające w hotelach i motelach

Aktualizacja: 06.07.2010

Podczas pobytu w hotelu możemy liczyć na pewnego rodzaju usługi uzupełniające, które będą nam oferowane. Zamawiając mycie, czy naprawę samochodu będziemy zawierać umowę o dzieło. »

Czy gość hotelowy odpowiada za rzeczy użyczone nieodpłatnie przez hotel

Aktualizacja: 05.07.2010

W praktyce hotelarskiej różnego rodzaju przedmioty są udostępniane gościom hotelowym, co przybiera postać umowy użyczenia. Nieodpłatny charakter takiego użyczenia nie zwalnia jednak z odpowiedzialności za daną rzecz. »

Sprzedaż w obiektach hotelarskich

Aktualizacja: 06.07.2010

Umowa sprzedaży ma niebagatelne znaczenie dla działalności hotelarskiej ze względu na częste zawieranie umów tego typu przez gości hotelowych w związku z potrzebami zakupu różnych rzeczy na terenie obiektu hotelarskiego. »

Czy cena biletu lotniczego przy rezerwacji jest ostateczna?

Aktualizacja: 25.07.2012

Rezerwując bilet, przewoźnik lotniczy jest obowiązany do zaprezentowania pełnej jego ceny w każdym etapie rezerwacji. Nie dotyczy to jednak opłat dodatkowych.. »

Na jaką pomoc hotelu może liczyć jego gość

Aktualizacja: 06.07.2010

W działalności zakładów hotelarskich występują nieraz takie sytuacje, gdy hotele lub motele podejmują się świadczenia usług polegających na dokonaniu czynności faktycznych, co nie podlega bezpośrednio pod przepisy kodeksowe dotyczące zlecenia ani innych określonych typów umów o świadczenie usług. »

Programy lojalnościowe w hotelach

Aktualizacja: 30.06.2010

Programy lojalnościowe hotelach często opierają się na podarkach dla określonych kręgów gości. Podarki mają charakter prawny umowy darowizny, której odwołać nie można. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Majewska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »