| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Konsument - turystyka

Jakie prawa ma konsument w podróży?

Aktualizacja: 09.07.2014

Prawa konsumenta w podróży stanowią stały przedmiot prac Unii Europejskiej. Stworzenie Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej (redukcja cen biletów) oraz zniesienie opłat roamingowych to główne założenia na rok 2015. Ich celem jest zwiększenie komfortu podróżujących oraz zwiększenie ochrony ich praw. »

Jak sprawdzić autokar przed wyjazdem dzieci?

Aktualizacja: 24.06.2014

Sprawdzenie stanu technicznego autokaru lub autobusu przed wyjazdem dzieci na wakacje jest zadaniem ułatwionym dzięki nowej e-usłudze – Bezpieczny autobus. Ministerstwo Spraw Wewnętrznych gwarantuje szybki i bezpłatny dostęp do informacji o stanie technicznym autokaru lub autobusu. »

Bezprawne zatrzymanie dowodu osobistego

Aktualizacja: 10.02.2014

Zatrzymanie dowodu osobistego w wypożyczalni sprzętu sportowego, serwisie narciarskim, ski serwisie jest działaniem bezprawnym. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych do zatrzymania dowodu osobistego uprawnia jedynie wskazane podmioty, np. policję. »

O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu?

Aktualizacja: 07.02.2014

Planujesz zimowy urlop? Bez względu na to czym podróżujesz, nie zapominaj o prawach konsumenta. W przypadku opóźnień, odwołań czy niedotrzymania warunków umowy konsumentowi przysługują odpowiednie świadczenia. O czym należy pamiętać podczas zimowego urlopu? »

Co zrobić, gdy organizator wycieczki nie dotrzymuje umowy?

Aktualizacja: 08.10.2013

Konsument, który uzna, że organizator danej imprezy turystycznej nie dotrzymuje postanowień umowy albo jakość usług znacznie odbiega od przewidzianej oferty, może żądać obniżenia ceny, odstąpić od umowy oraz żądać naprawienia szkody. »

Problem z wakacjami

Aktualizacja: 07.10.2013

Sezon urlopowy dobiega końca. Wracający z zagranicznych wyjazdów turyści przywożą zdjęcia, wspomnienia i pamiątki. Niestety, niektórzy konsumenci wracają do domu również z kłopotami. Jeśli kupiony produkt okazał się wadliwy, linia lotnicza zniszczyła bagaż, a w pokoju hotelowym nie było klimatyzacji można napisać reklamację i w ten sposób egzekwować swoje prawa. »

W jakim terminie można zwrócić bilet lotniczy zakupiony przez Internet?

Aktualizacja: 30.07.2013

Pasażer, który dokonuje zakupu biletu lotniczego przez Internet powinien pamiętać, że w tym zakresie nie obowiązuje 10 dniowy termin zwrotu. Czy można zwrócić bilet lotniczy? »

Jak wybrać miejsce na nocleg samodzielnie organizując urlop

Aktualizacja: 23.07.2013

Wybór miejsca na nocleg podczas samodzielnej organizacji urlopu wakacyjnego może przysporzyć wielu problemów. Nie trudno bowiem pogubić się w ofertach proponowanych przez licznie funkcjonujące obiekty hotelarskie. »

Reklamacja wycieczki turystycznej

Aktualizacja: 18.07.2013

Reklamacja wycieczki turystycznej jest możliwa w ściśle określonych przypadkach. W związku z obecnym okresem urlopowym, warto jest wiedzieć, kiedy można reklamować zakupiony przez nas wyjazd wakacyjny i czego można żądać od organizatora wycieczki. »

Jak uzyskać odszkodowanie za zniszczony bagaż podczas lotu?

Aktualizacja: 15.07.2013

Pasażer, którego bagaż został zniszczony podczas lotu może domagać się odszkodowania z tego tytułu od przewoźnika. Kiedy przewoźnik odpowiada za zniszczony bagaż? Czy może uchylić się od odpowiedzialności? »

Zagubienie bagażu o znacznej wartości przez przewoźnika lotniczego

Aktualizacja: 15.07.2013

Zagubienie bagażu o znacznej wartości przez przewoźnika lotniczego jest sytuacją, która może na dobre pokrzyżować wakacyjne plany. Dobrze jest znać swoje prawa i wiedzieć jak postąpić w przypadku utraty naszego bagażu z winy przewoźnika. »

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie

Aktualizacja: 10.07.2013

Zmiana ceny wycieczki po jej zakupie przez klienta biura turystycznego może być dla niego dotkliwa zwłaszcza, gdy w sposób rażący jest wyższa od tej ustalonej uprzednio. Istnieje jednak ograniczony krąg przypadków, w których taka zmiana może mieć miejsce. »

Urlop w Europie - pytania, odpowiedzi

Aktualizacja: 08.07.2013

Urlop w Europie to dla wielu z nas pasmo pytań i wątpliwości. Czy liczba gwiazdek zawsze odzwierciedla standard hotelu? W jaki sposób sprawdzić, czy hotel rzeczywiście wygląda jak na zdjęciach w katalogu? Odpowiadamy na pytania konsumentów. »

Wakacje 2013 - przewożenie domowych pupili przez granicę

Aktualizacja: 01.07.2013

Zbliża się lato, a co za tym idzie okres wakacji, urlopów i wyjazdów. Zanim udamy się w podróż za granicę warto dowiedzieć się jak wyglądają przepisy celne w odniesieniu do przewożenia zwierząt domowych – pozwoli to uniknąć niespodzianek podczas kontroli celnej. »

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych

Aktualizacja: 10.06.2013

Odpowiedzialność za zdarzenia losowe biur turystycznych może budzić pewne wątpliwości ze względu na stosowanie przez biura podróży wyłączeń w umowach zawieranych ze swoimi klientami. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Zbigniew Tankielun

Detektyw

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »