| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Konsument - usługi > Źle wykonywane prace remontowe

Źle wykonywane prace remontowe

Wynająłem fachowców do remontu mojego domku letniskowego. Prace jeszcze nie zostały skończone, ale już widzę, że niektóre rzeczy są źle robione. Co mogę zrobić, zanim dojdzie do prawdziwej katastrofy i trzeba będzie wszystko poprawiać?

Jeżeli wykonawca umowy o dzieło wykonuje ją w sposób niewłaściwy, wadliwy albo niezgodny z umową, konsument może wezwać go do zmiany sposobu wykonania i wyznaczyć mu w tym celu odpowiedni termin. Jeżeli o tym czasie nie nastąpi poprawa, a prace nadal będą źle wykonywane, to zamawiający może od umowy odstąpić. Wtedy strony muszą zwrócić sobie wszystko to, co nawzajem sobie świadczyły. W praktyce bywa to niekiedy problematyczne.

Innym rozwiązaniem jest zlecenie poprawienia lub dokończenia prac innej osobie na koszt i niebezpieczeństwo przyjmującego zamówienie. Oznacza to, że wszelkie koszty pokrywa firma, z którą pierwotnie zawarliśmy umowę i która nie wywiązała się z zobowiązania.

W przypadku, gdy konsument sam dostarczył materiału, może on żądać jego zwrotu i wydania rozpoczętego dzieła.

Podstawa prawna:

art. 636 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jedn. Dz. U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wasilewski

Aplikant adwokacki w Izbie Warszawskiej. Absolwent Wydziału Prawa EWSPiA w Warszawie, uczelni afiliowanej przy instytucie nauk prawnych Polskiej Akademii Nauk utworzonej we współpracy ze Zrzeszeniem Prawników Polskich oraz Międzynarodowym Instytutem Rozwoju Prawa w Rzymie.


Zostań ekspertem portalu Infor.pl »