| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Więcej reklam w telewizji

Więcej reklam w telewizji

Stacje telewizyjne oraz stacje radiowe będą częściej emitować reklamy przerywające program telewizyjny. Spotów w trakcie audycji nie będą emitować stacje publiczne.

Wynika to z nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, która trafiła pod obrady rządu. „Nawet 30 – minutowe filmy i programy publicystyczne będą mogły być przerywane reklamami. Wyjątkiem będą audycje dla dzieci i transmisje uroczystości religijnych” podaje piątkowy Dziennik Gazeta Prawna.

Celem nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji jest liberalizacja zasad umieszczania reklam w programach telewizyjnych. Stacje telewizyjne i radiowe będą mogły więcej czasu poświęcić na emitowanie spotów reklamowych. Nadal zakazane będzie przerywanie blokami reklamowymi audycji telewizyjnych i radiowych w stacjach publicznych, za wyjątkiem zawodów sportowych.

Nowela zakłada także ograniczenia dla możliwości stosowania ukrytych reklam w filmach i serialach. Wprowadzone zostaną obostrzenia, a reklamowane produkty nie będą mogły być nadmiernie eksponowane – podaje „DGP”.

Jakie będą zasady emisji reklam

Zwiększona ma być dopuszczalna częstotliwość przerywania filmów. Obecnie możliwość przerywania programu istnieje w sytuacji, jeżeli film trwa dłużej niż 45 minut. Zmiany w ustawie skrócą ten czas do pół godziny. Dodatkowo  reklamy pojawią się również w trakcie audycji publicystycznych, dokumentalnych oraz religijnych krótszych niż 30 minut. Do tej pory było to zakazane.

Spoty reklamowe przerywające program będą mogły być emitowane co 10 minut. Obecnie odstępy między blokami reklamowymi nie mogą być krótsze niż 20 minut. Z drugiej strony całkowity czas trwania reklam nie będzie mógł przekroczyć 12 minut na godzinę.

Zobacz również: Reklama

Zakaz ukrytych reklam

Nowe przepisy mają zagwarantować odbiorcom łatwość rozpoznawania przekazów handlowych, czyli także reklamy. Oznacza to, że stosowanie ukrytej reklamy będzie zabronione. Przekaz marketingowy powinien być z łatwością odróżnialny od materiałów redakcyjnych.

Reklama dla dzieci

Projekt ustawy podtrzymuje ograniczenia stosowania reklamy zwłaszcza w odniesieniu do małoletnich. Pomimo liberalizacji, zakaz reklamy będzie obowiązywał także w stosunku do audycji skierowanych do dzieci, transmisji uroczystości religijnych oraz serwisów informacyjnych

Zobacz również: Reklama do dzieci

Źródło:

Gazeta Prawna

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Stacje telewizyjne oraz stacje radiowe będą częściej emitować reklamy przerywające program telewizyjny.
Stacje telewizyjne oraz stacje radiowe będą częściej emitować reklamy przerywające program telewizyjny.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

MotoKariera

Kariera w motoryzacji na najwyższym biegu!

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »