Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu reklama. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące reklama.
Jak reklamować biuro rachunkowe w internecie
Aktualizacja: 29.12.2016
Reklama w wyszukiwarce internetowej dla biura rachunkowego nie musi wcale wiązać się z dużymi kosztami. Ważne jest przede wszystkim, by treść i harmonogram takiej reklamy precyzyjnie pokrywał się z potrzebami grup docelowych, do których chce skierować swoją ofertę biuro rachunkowe. »
Czy deweloper może umieszczać reklamę na elewacji budynku wspólnoty?
Aktualizacja: 13.08.2014
Deweloper nie może – zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – umieszczać reklam na elewacji budynku wspólnoty. Działalność reklamowa dewelopera może być potraktowana jako praktyka niezgodna z prawem, która narusza prawa konsumentów do korzystania z nieruchomości wspólnej. »
Prawo pacjenta do informacji a zakaz reklamy aptek
Aktualizacja: 21.02.2014
Każdemu pacjentowi przysługuje prawo do dostępu do informacji. Obejmuje ono także prawo do informacji czerpanych z reklam leków i innych produktów sprzedawanych przez apteki. Czy zakaz reklamy aptek stanowi ingerencję w prawo pacjenta do informacji? »
Aktualizacja: 29.05.2014
Notariusz jest osobą zaufania publicznego zobowiązaną do przestrzegania podstawowych zasad etyki zawodowej. Osobista reklama notariusza w jakiejkolwiek postaci jest zabroniona i uznana za czyn nieuczciwej konkurencji. Jednakże dozwolone jest zakładanie stron internetowych kancelarii notarialnych oraz umieszczanie tablic informujących o miejscu znajdowania się kancelarii. »
Reklamy informujące o wygranej niezgodne z prawem
Aktualizacja: 22.10.2012
Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, iż agresywne praktyki handlowe przedsiębiorstw, stwarzające u konsumenta fałszywe wrażenie, że wygrał on nagrodę, podczas gdy otrzymanie tej nagrody wiąże się z koniecznością poniesienia przez niego określonych kosztów, są zakazane. »
Konsekwencje stosowania nieuczciwej promocji przez przedsiębiorców
Aktualizacja: 17.05.2012
Stosowanie nieuczciwej promocji może rodzić rozmaite konsekwencje dla przedsiębiorcy, nie wyłączając przy tym odpowiedzialności karnej. »
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy
Aktualizacja: 12.01.2012
Do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy można złożyć skargę w przypadku, gdy konsument uzna, że reklama wprowadza w błąd lub w inny sposób narusza zasady Kodeksu Etyki Reklamy. »
UOKiK wygrywa z Kasą Krajową SKOK
Aktualizacja: 09.01.2012
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał sądową batalię z Kasą Krajową SKOK. Spór dotyczył wprowadzających w błąd reklam. »
Produkt niezgodny z opisem. Czy można reklamować?
Aktualizacja: 01.09.2011
Często przy zakupach w sklepie decyzję podejmujemy na podstawie opisu kupowanego przedmiotu. Co jednak zrobić, gdy w domu produkt okaże się niezgodny z opisem? Jakie prawa mamy w takiej sytuacji? »
Czy reklama wiąże biuro podróży?
Aktualizacja: 05.07.2011
Gdy organizator wycieczki nie wywiązał się z umowy możemy złożyć reklamację i żądać odszkodowania. Co jeżeli wycieczka nie jest taka, jak na reklamie biura podróży? »
Trybunał Sprawiedliwości o kryptoreklamie
Aktualizacja: 30.06.2011
Wyrok trybunału będzie miał wpływ na stosowanie prawa o kryptoreklamie w Polsce. Trybunał w Luksemburgu orzekł, iż podstawową cechą ukrytej reklamy jest wprowadzanie telewidza w błąd. »
Czy mieszkaniec może domagać się usunięcia reklamy zasłaniającej okna?
Aktualizacja: 29.06.2011
Powszechność korzystania przez reklamodawców z tzw. reklamy wielkoformatowej skutkowała, częstym jej umieszczaniem na budynkach mieszkalnych, a w skrajnych przypadkach całkowitym przesłonięciem widoku „z okna” takiego budynku przez płachty, na których takie reklamy są umieszczone. »
Aktualizacja: 24.05.2011
Dnia 23 maja 2011 r. weszła w życie znaczna część nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2011 r. Nr 85, poz. 459, dalej „nowelizacja”), której celem jest wdrożenie do polskiego systemu prawnego unijnej dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych. Nowelizacja dostosowuje w pewnym stopniu polskie ustawodawstwo do nowoczesnego rynku usług medialnych. Chociaż warto przy tym zauważyć, że w trakcie prac nad nowelizacją zrezygnowano z objęcia nią i zdefiniowania audiowizualnych usług medialnych na żądanie, gdyż te kwestie wywoływały wiele kontrowersji, o czym pisaliśmy w naszej publikacji z dnia 22 kwietnia 2011 r. »
Aktualizacja: 24.05.2011
Od 23 maja 2011 r. obowiązują nowe przepisy ustawy medialnej. W radiostacjach usłyszymy więcej polskiej muzyki a w telewizji zobaczymy więcej reklam. »
Żabka wprowadzała w błąd i zapłaci karę
Aktualizacja: 01.09.2011
Spółka Żabka Polska wprowadzała w błąd konsumentów w ramach prowadzonej przez siebie kampanii reklamowej. Teraz będzie musiała zapłacić ponad 1,5 mln złotych kary. Decyzję UOKiKu potwierdził już Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »
Powikłania po szczepieniach przeciwko COVID–19. Państwo wypłaci odszkodowanie