| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Co nowego > Masz prawo wiedzieć ile naprawdę kosztuje bilet lotniczy

Masz prawo wiedzieć ile naprawdę kosztuje bilet lotniczy

Na przewoźników został nałożony obowiązek przekazywania konsumentom szczegółowych informacji o kosztach biletu. Chodzi o to, że klient powinien wiedzieć przed zakupem biletu ile w całości musi zapłacić za przelot.

Jeżeli konsument chce nabyć bilet lotniczy u przewoźnika często jest informowany jedynie o ogólnej cenie, którą ma zapłacić. Czyli takiej, do której jest doliczona marża, opłaty lotniskowe, paliwowe, ekologiczne oraz wszelkie inne dodatkowe koszty. Od dzisiaj przewoźnicy lotniczy muszą informować konsumentów o wszystkich składnikach, jakie składają się na wartość ceny. Większość linii lotniczych już zaczęło stosować te wytyczne.

Nowe przepisy

Od 31 października obowiązuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty. Nowe przepisy mają na celu uzupełnienie przepisów dotyczących nieuczciwych praktyk oraz innych przepisów odnoszących się do ochrony konsumentów.

Zgodnie z nowymi przepisami mają zmienić się m.in. zasady publikacji taryf przewozu lotniczego. Chodzi o podawanie pasażerom taryfy lotniczej, zarówno przez przewoźnika lotniczego jaki i przez biuro podróży, wraz z warunkami przewozu, a zwłaszcza ostatecznej kwoty, jaką klient musi zapłacić. Dotyczy to nie tylko sprzedaży bezpośredniej biletów, ale również poprzez Internet, telefon, ogłoszenia w prasie, radiu i telewizji itp.

Co musi być zawarte w cenie biletu

Cena biletu musi zawierać tzw. taryfy, czyli:

  • warunki przewozu lotniczego;
  • ostateczną cenę, jaką konsument będzie zobowiązany zapłacić;
  • poszczególne rodzaje opłat składających się na ostateczną cenę przewozu, w tym co najmniej:

- taryfę/stawkę lotniczą,
- podatki,
- opłaty lotniskowe,
- inne opłaty, dopłaty i należności, takie jak związane z ochroną lub paliwem, jeżeli są one uwzględnione w ostatecznej cenie przewozu.

Ostateczna cena powinna być wskazana już w momencie przedstawiania oferty. Wszystkie opcjonalne dopłaty do ceny powinny być przedstawione w sposób wyraźny, przejrzysty i jednoznaczny.

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Na przewoźników został nałożony obowiązek przekazywania konsumentom szczegółowych informacji o kosztach biletu.
Na przewoźników został nałożony obowiązek przekazywania konsumentom szczegółowych informacji o kosztach biletu.

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Strict Minds Communication

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »