| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Reklamacja > Czy brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji

Czy brak odpowiedzi oznacza uznanie reklamacji

Kupiłem kolekcję płyt DVD. Po rozpakowaniu ich w domu okazało się, że część z nich jest pusta. Złożyłem więc reklamację u sprzedawcy domagając się w niej wymiany wadliwych płyt na nowe. Sprzedawca poinformował mnie, że w ciągu dwóch tygodni otrzymam odpowiedź. Minął już prawie miesiąc i nadal nie mam żadnej informacji od sprzedawcy. Czy brak odpowiedzi oznacza, że moja reklamacja została uwzględniona? 

Tak, sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania wymiany. Jeżeli sprzedawca nie udzieli konsumentowi żadnej odpowiedzi w tym terminie, to uważa się, że uznał on żądania klienta za uzasadnione.

Czytaj: Czy konsument musi płacić za nieuznaną reklamację?

Niedopuszczalne jest wyłączenie albo ograniczenie obowiązku sprzedawcy do konieczności jego ustosunkowania się w ciągu 14 dni do żądania dotyczącego wymiany albo naprawy.

Przedsiębiorca nie może też żądać od konsumenta, żeby złożył oświadczenie, że wie o wszystkich niezgodnościach towaru z umową bądź że strony zgodnie wybierają prawo obce do rozpoznawania sporów wynikających na tle niezgodności zakupionego towaru z umową.

Podstawa prawna:

art. 8 i 11 ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U.  nr 141, poz. 1176 z późn. zm.).

Zobacz więcej na www.www.infor.pl/prawo/reklamacje

Zadaj pytanie: Forum

Zobacz serwis: Prawa konsumenta

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Blog Księgowy

Piszemy o finansach i podatkach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »