| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Konsument i umowy > Prawa konsumenta > Zwrot i wymiana > Bilet lotniczy - czy mogę go zwrócić?

Bilet lotniczy - czy mogę go zwrócić?

Miesiąc temu zaplanowałam podróż do Irlandii. Zakupiłam bilet lotniczy. Niestety z przyczyn osobistych nie mogę polecieć w tym terminie i chciałam bilet zwrócić. Linie lotnicze niestety nie zgodziły się na to. Powiedziono mi, że nie zwrócą mi pieniędzy. Czy faktycznie mają rację?

Tak. W tym przypadku rozwiązanie zależy tylko od polityki firmy i dobrej woli przewoźnika lotniczego.

Zobacz także: Czy można zwrócić bilet lotniczy

Należy odnieść się do regulaminu świadczenia usług przewozu pasażerów i bagażu. Jeżeli zawieramy umowę z przewoźnikiem, akceptujemy tym samym zapisy tegoż regulaminu. To on będzie podstawą do ustalenia ewentualnych kwot do zwrotu lub odszkodowań.

W sytuacji, gdy przewoźnik, mimo przysługującemu konsumentowi uprawnieniu, nie będzie chciał dokonać zwrotu pieniędzy za bilet lub wypłaty odszkodowania, można wystąpić z pozwem do sądu cywilnego i tam dochodzić swoich roszczeń.

Zobacz serwis: Konsument - turystyka

reklama

Narzędzia

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Anna Sosnowska Kancelaria Radcy Prawnego

radca prawny, ekspert prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »