Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać nowych klientów do biura rachunkowego i zwiększyć obroty?

  • Artykuł sponsorowany
Prowadzisz biuro rachunkowe i chcesz zwiększyć jego dochody? Zastanawiasz się, jak reklamować biuro rachunkowe, by pozyskać nowych klientów? Zadbaj o cztery kwestie: przyciągnij uwagę, wykorzystuj nowoczesne kanały komunikacji, pokaż swoją sprawność w rozwiązywaniu problemów oraz zagwarantuj pełne bezpieczeństwo wrażliwych danych firmowych. Nie wiesz, od czego zacząć? Przeczytaj artykuł, by rozwiać swoje wątpliwości.

Jak reklamować biuro rachunkowe?

W Polsce działa ponad 70 000 biur rachunkowych.1 Jak pozyskać klienta do biura rachunkowego, przy takiej konkurencji? Wyróżnij się z tłumu. Nie rezygnuj z tradycyjnych form reklamy: ulotki, ogłoszenia w prasie, banery i billboardy – właściwie użyte, mogą okazać się bardzo skuteczne. Szczególnie w dotarciu do lokalnych społeczności. Jednak pamiętaj, że obecnie niemal wszyscy szukają informacji w internecie. Dlatego biuro rachunkowe musi efektywnie zaznaczyć swoją obecność w tej przestrzeni. Jak reklamować biuro rachunkowe w Internecie?

Prosta wizytówka to absolutne minimum. Potrzebujesz przynajmniej podstawowej strony internetowej bogatej w treści branżowe. Musisz zadbać o liczbę, jakość i aktualność treści. Dzięki temu masz szansę zdobyć zaufanie robotów Google i potencjalnych klientów.

Jak pozyskać nowych klientów do biura rachunkowego i sprawić, żeby chcieli pozostać?

Od przybytku głowa nie boli? Nie zawsze. Gdy już zainteresujesz klientów, nie możesz spocząć na laurach. Musisz zadbać o ich satysfakcję, bo odejdą równie szybko, jak się pojawili. Jeżeli chcesz tego uniknąć, skorzystaj z naszych zaleceń.

Buduj wizerunek eksperta w branży

Aktualizowana na bieżąco, profesjonalna strona biura rachunkowego jest punktem odniesienia dla różnego typu kampanii reklamowych, akcji promocyjnych czy programów partnerskich. To ona zatrzyma (lub zniechęci) osoby, których uwagę udało się skupić – które kliknęły baner lub link otrzymany w mailu.

Po wejściu na stronę klient powinien uzyskać potwierdzenie, że ma do czynienia z profesjonalistami. Możesz to osiągnąć przez starannie zaprojektowaną szatę graficzną, przejrzystą strukturę strony i eksperckie treści. Pamiętaj, że nie komunikujesz się z księgowymi – język powinien być przystępny, możliwie pozbawiony branżowego żargonu. Jeżeli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu stron, tworzeniu treści pod SEO i nie wiesz, czym jest UX, skorzystaj z oferty specjalistów.

Umieszczaj komentarze pod artykułami i publikuj własne treści w portalach branżowych. Twoi pracownicy powinni być aktywni na forach internetowych i w mediach społecznościowych. Angażując się w rozwiązywanie zgłaszanych przez internautów problemów i udzielając oficjalnie merytorycznych porad, budują ekspercki wizerunek firmy. Nie zawsze w takich dyskusjach polecają bezpośrednio swoich usług, a mimo to doskonale je promują.

Korzystaj z nowoczesnych kanałów komunikacyjnych

Twoi potencjalni klienci szukają komfortu, łatwego dostępu oraz niezawodnej komunikacji. Chcą kontaktować się z biurem rachunkowym tak szybko i wygodnie, jak umawiają się ze znajomymi na imprezę. Jeżeli chcesz pozyskać klienta do biura rachunkowego i go zatrzymać, daj mu to, czego potrzebuje. Nie wystarczy jeden telefon do kontaktu z całym biurem rachunkowym. Bądź otwarty na kontakty za pośrednictwem poczty e-mail i komunikatorów. Organizuj wideokonferencje, jeżeli klient potrzebuje takiej formy spotkania.

Otwarcie się na swobodny przepływ informacji buduje więzi i zapewnia większą lojalność klientów. Dajesz każdemu z nich poczucie, że jest ważny i może liczyć na Twoją pomoc.

Uwolnij się od papieru!

Przejdź na elektroniczny obieg dokumentów. Warto zrezygnować z papierowych dokumentów, aby przyspieszyć załatwianie spraw, a także zredukować liczbę błędów. Wszystkie wymienione zmiany to wartość dodana dla Twoich klientów. Operując cyfrowymi dokumentami, podniesiesz jakość usług, a jednocześnie nie zwiększysz ich kosztów.

Pożegnanie z papierem przynosi też inne profity. Jednym z nich jest oszczędność wydatków na zakup urządzeń drukujących i materiałów eksploatacyjnych. Jeszcze ważniejsze jest to, że ograniczając druk do niezbędnego minimum, możesz budować wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie. Dla wielu klientów będzie to istotna zachęta do podjęcia współpracy.

Zagwarantuj bezpieczeństwo dokumentów

Dołóż wszelkich starań, aby klient był pewny, że powierza swoje dokumenty godnemu zaufania partnerowi. Masz ułatwione zadanie, jeśli posługujesz się dokumentami elektronicznymi. Możesz je przechowywać i przetwarzać na serwerze firmowym lub w chmurze. Ta druga opcja daje możliwość dostępu do programów księgowych w dowolnym momencie i z każdego urządzenia mobilnego. Zamiast inwestycji we własną infrastrukturę IT, płacisz miesięczny abonament za kompleksową obsługę.

Ponadto dane firmowe w chmurze są doskonale chronione przed przypadkowym lub nieuprawnionym dostępem. W przeciwieństwie do dokumentów papierowych nie gubią się i nie niszczą, trudno je ukraść, jeszcze trudniej podrobić.

Automatyzuj procesy księgowe

Jeżeli masz już elektroniczny obieg dokumentów, czas na automatyzację procesów. Wiele operacji związanych z księgowaniem oraz rozliczaniem podatków możesz zautomatyzować w odpowiednim oprogramowaniu. Korzyści są oczywiste: wzrost efektywności pracy, mniejsze koszty i minimalne ryzyko popełnienia błędów w rozliczaniu procesów biznesowych. Dzięki temu możesz zaoferować klientom przyspieszenie załatwiania spraw oraz pewność, że ich księgi są prowadzone skrupulatnie i zgodnie z aktualnymi przepisami.

Przygotuj się na „klęskę urodzaju”

Aby dynamicznie rozwijać działalność biura rachunkowego, musisz zapewnić profesjonalną (szybką, pewną i bezpieczną) obsługę rosnącej liczbie obsługiwanych podmiotów. W tradycyjnym modelu oznacza to zatrudnianie nowych pracowników, konieczność powiększenia powierzchni biura, inwestycje w rozwój infrastruktury IT. Jednak możesz powiększać liczbę klientów i uniknąć gwałtownego wzrostu kosztów prowadzenia działalności. Jak to zrobić? Wybierz odpowiedni system ERP.

Program Partnerski dla biur rachunkowych

W związku z rosnącą liczbą klientów potrzebujesz skalowalnego elastycznego systemu z możliwością szybkiej rozbudowy, który będzie w stanie dopasować się do rosnącej liczby operacji księgowych. Twoje oczekiwania zaspokoi oprogramowanie dla biur rachunkowych Wapro ERP od Asseco, które umożliwia zwiększenie liczby stanowisk, rozszerzenie wariantu funkcjonalnego czy przejście na wersję online w celu wzmocnienia infrastruktury sprzętowej. W skład pakietu wchodzą programy do prowadzenia pełnej księgowości, książki przychodów i rozchodów oraz obsługi kadr i płac. Oprócz korzyści wynikających z używania profesjonalnego oprogramowania, udział w programie partnerskim pomaga także zdobywać nowych klientów: Wapro rozpowszechnia informacje o biurach partnerskich na swojej stronie internetowej i oferuje specjalne akcje promocyjne. Dodatkowo, firmy, które korzystają z oprogramowania Wapro i poszukują pomocy biura rachunkowego chętnie decydują się na „swoich”, czyli biura, które korzystają z aplikacji z rodziny Wapro ERP. 

Wapro ERP dla biur rachunkowych pozwala uzyskać wymierne korzyści biznesowe:

  • automatyzacja księgowości – dzięki automatyzacji możesz obsłużyć większą liczbę klientów bez zwiększania zatrudnienia, a jeżeli wybierzesz wersję w chmurze, oszczędzisz dodatkowo na infrastrukturze IT;
  • zgodność z przepisami – oprogramowanie WAPRO ERP jest na bieżąco aktualizowane, aby zachować pełną zgodność z dynamicznie zmieniającym się ustawodawstwem, nie musisz się zajmować aktualizacjami i ponosić kosztów zakupu licencji;
  • bogactwo funkcji – aplikacje oferują obsługę wszystkich procesów księgowych, z podziałem na Księgę Przychodów i Rozchodów (WAPRO Kaper) oraz pełną księgowość (WAPRO Fakir) pozwalają prowadzić sprawy pracownicze (za kadry i płace odpowiada WAPRO Gang);
  • przyjazny i czytelny interfejs – powstał w wyniku szczegółowych analiz oczekiwań użytkowników, dzięki czemu praca jest łatwiejsza i bardziej komfortowa;
  • godny zaufania dostawca – Asseco ma stabilną pozycję na rynku, od 30 lat dostarcza systemy informatyczne, które cieszą się uznaniem użytkowników, dlatego nie musisz obawiać się, że wdrożysz oprogramowanie, które w krótkiej perspektywie utraci wsparcie i przestanie być rozwijane.

Świadomie wybrany system ERP może być otwarciem ważnego etapu w rozwoju biura rachunkowego. Tuż po wdrożeniu odkryjesz nowy komfort pracy i potencjał do znacznego zwiększenia liczby obsługiwanych klientów.

__________________________

źródła:

1 https://www.gov.pl/attachment/25767c10-8b37-4da7-a17f-f87c7410ccd7

Autopromocja
Źródło: Artykuł sponsorowany
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • StAAbrA
    2023-01-13 10:08:16
    Zalecam podwójny VAT ... - żyć , nie umierać ... Jaki podwójny ? - normalnie : wpłacamy należny , a POtem odbieramy ten do zwrotu ... I POwtarzamy !!!
    3
QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ile zarabiają kobiety w sektorze finansowym (banki, księgowość, ubezpieczenia)? Luka płacowa nadal istnieje

Z danych Eurostatu wynika, że luka płacowa w Polsce wynosi 4,5 proc. W sektorze prywatnym stanowi 12,9 proc., podczas gdy w sektorze publicznym tylko 2,3 proc. Sektor finansowy również należy do branż, w których kobiety wciąż zarabiają mniej od mężczyzn. W 4. edycji badania „Kobiety w Finansach” przeprowadzonego przez Antal wraz z CFA Society Poland, we współpracy z Bankiem BPH i Izbą Zarządzających Funduszami i Aktywami (IZFiA) tylko 45 proc. respondentów wskazało, że pracodawcy zapewniają równość wynagrodzeń na tych samych stanowiskach bez względu na płeć.

Kto powinien już dziś zacząć testować wystawianie e-faktur? Komunikat MF

MF informuje w komunikacie: Od 1 stycznia 2022 r. podatnicy mogą dobrowolnie korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur. Warto już dziś zacząć działać w tym systemie, żeby dobrze przygotować się do obowiązkowego e-fakturowania od 1 lipca 2024 r. Podobne rozwiązania standaryzujące system wystawiania faktur są wprowadzane w różnych krajach na całym świecie. MF i KAS rozpoczynają ogólnopolski cykl spotkań on-line mający przybliżyć główne założenia KSeF.

Kilkuset uczestników Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych przez dwa dni rozmawiało o przyszłości branży, zmianach przepisów prawa i nowoczesnych technologiach!

Czy „kreatywna księgowość” jest dozwolona? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pracy księgowego? Jak być na bieżąco z ciągłymi zmianami przepisów prawa? Te i wiele innych tematów z zakresu rachunkowości i księgowości omawiano podczas tegorocznej edycji MKBR, która przyciągnęła 300 osób związanych z sektorem rachunkowo-księgowym.

Od jakiej kwoty pełna księgowość w 2024 roku?

Obowiązek prowadzenia pełnych ksiąg rachunkowych w 2024 roku zależy od limitu przychodów za rok obecny. Konieczność prowadzenia ksiąg powstanie po przekroczeniu kwoty 9 218 200 zł. Zdecydował o tym kurs euro z 2 października br.

IV Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych [GALERIA ZDJĘĆ]

IV Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych odbył się w dniach 26-27 października 2023 r. Przedstawiamy galerię zdjęć z tego wydarzenia.

Kilkuset uczestników Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych przez dwa dni rozmawiało o przyszłości branży, zmianach przepisów prawa i nowoczesnych technologiach!

Czy „kreatywna księgowość” jest dozwolona? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pracy księgowego? Jak być na bieżąco z ciągłymi zmianami przepisów prawa? Te i wiele innych tematów z zakresu rachunkowości i księgowości omawiano podczas tegorocznej edycji MKBR, która przyciągnęła 300 osób związanych z sektorem rachunkowo-księgowym.

Dane w biurze rachunkowym. Jak zapewnić bezpieczeństwo i nie narazić się na kary?

Dla biur rachunkowych, które przetwarzają nie tylko liczby, ale również czułe informacje finansowe swoich klientów, zapewnienie bezpieczeństwa danych to priorytet. Samo naruszenie zasad RODO przez administratora  może skutkować karą finansową do 20 000 000 EUR. Październik jest Europejskim Miesiącem Cyberbezpieczeństwa. To okres, w którym organizowane są różnego rodzaju kampanie, wydarzenia, szkolenia i inne działania edukacyjne mające na celu podniesienie poziomu wiedzy w zakresie cyberbezpieczeństwa wśród obywateli, przedsiębiorstw i instytucji. To zatem najlepszy czas na to, aby przypomnieć, na co szczególnie powinni uważać księgowi i właściciele biur rachunkowych.

Ochrona danych w biurze rachunkowym - jak to zrobić mądrze i skutecznie. Jakie kary za naruszenie RODO?

Dla biur rachunkowych, które przetwarzają nie tylko liczby, ale również czułe informacje finansowe swoich klientów, zapewnienie bezpieczeństwa danych to priorytet. Samo naruszenie zasad RODO przez administratora  może skutkować karą finansową do 20 000 000 EUR. Październik jest Europejskim Miesiącem Cyberbezpieczeństwa. To okres, w którym organizowane są różnego rodzaju kampanie, wydarzenia, szkolenia i inne działania edukacyjne mające na celu podniesienie poziomu wiedzy w zakresie cyberbezpieczeństwa wśród obywateli, przedsiębiorstw i instytucji. To zatem najlepszy czas na to, aby przypomnieć, na co szczególnie powinni uważać księgowi i właściciele biur rachunkowych.

IV Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych - 26-27 października 2023 r.

Czy „kreatywna księgowość” jest dozwolona? Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w pracy księgowego? Te i wiele innych tematów z zakresu rachunkowości i księgowości poruszą eksperci IV Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych.

Ostatnia prosta przed IV Międzynarodowym Kongresem Biur Rachunkowych. Start już 26 października w Targach Kielce!

Przez dwa dni Centrum Kongresowe Targów Kielce opanują fachowcy z branży rachunkowo-księgowej oraz dostawcy nowoczesnych narzędzi i oprogramowania wspierającego pracę księgowych. Nie zabraknie biznesowych rozmów, wymiany doświadczeń oraz interesujących warsztatów podejmujących różnorodną tematykę, w tym zmiany przepisów prawa finansowego i podatkowego, czy wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.