Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak pozyskać nowych klientów do biura rachunkowego i zwiększyć obroty?

  • Artykuł sponsorowany
Prowadzisz biuro rachunkowe i chcesz zwiększyć jego dochody? Zastanawiasz się, jak reklamować biuro rachunkowe, by pozyskać nowych klientów? Zadbaj o cztery kwestie: przyciągnij uwagę, wykorzystuj nowoczesne kanały komunikacji, pokaż swoją sprawność w rozwiązywaniu problemów oraz zagwarantuj pełne bezpieczeństwo wrażliwych danych firmowych. Nie wiesz, od czego zacząć? Przeczytaj artykuł, by rozwiać swoje wątpliwości.

Jak reklamować biuro rachunkowe?

W Polsce działa ponad 70 000 biur rachunkowych.1 Jak pozyskać klienta do biura rachunkowego, przy takiej konkurencji? Wyróżnij się z tłumu. Nie rezygnuj z tradycyjnych form reklamy: ulotki, ogłoszenia w prasie, banery i billboardy – właściwie użyte, mogą okazać się bardzo skuteczne. Szczególnie w dotarciu do lokalnych społeczności. Jednak pamiętaj, że obecnie niemal wszyscy szukają informacji w internecie. Dlatego biuro rachunkowe musi efektywnie zaznaczyć swoją obecność w tej przestrzeni. Jak reklamować biuro rachunkowe w Internecie?

Prosta wizytówka to absolutne minimum. Potrzebujesz przynajmniej podstawowej strony internetowej bogatej w treści branżowe. Musisz zadbać o liczbę, jakość i aktualność treści. Dzięki temu masz szansę zdobyć zaufanie robotów Google i potencjalnych klientów.

Jak pozyskać nowych klientów do biura rachunkowego i sprawić, żeby chcieli pozostać?

Od przybytku głowa nie boli? Nie zawsze. Gdy już zainteresujesz klientów, nie możesz spocząć na laurach. Musisz zadbać o ich satysfakcję, bo odejdą równie szybko, jak się pojawili. Jeżeli chcesz tego uniknąć, skorzystaj z naszych zaleceń.

Buduj wizerunek eksperta w branży

Aktualizowana na bieżąco, profesjonalna strona biura rachunkowego jest punktem odniesienia dla różnego typu kampanii reklamowych, akcji promocyjnych czy programów partnerskich. To ona zatrzyma (lub zniechęci) osoby, których uwagę udało się skupić – które kliknęły baner lub link otrzymany w mailu.

Po wejściu na stronę klient powinien uzyskać potwierdzenie, że ma do czynienia z profesjonalistami. Możesz to osiągnąć przez starannie zaprojektowaną szatę graficzną, przejrzystą strukturę strony i eksperckie treści. Pamiętaj, że nie komunikujesz się z księgowymi – język powinien być przystępny, możliwie pozbawiony branżowego żargonu. Jeżeli nie masz doświadczenia w pozycjonowaniu stron, tworzeniu treści pod SEO i nie wiesz, czym jest UX, skorzystaj z oferty specjalistów.

Umieszczaj komentarze pod artykułami i publikuj własne treści w portalach branżowych. Twoi pracownicy powinni być aktywni na forach internetowych i w mediach społecznościowych. Angażując się w rozwiązywanie zgłaszanych przez internautów problemów i udzielając oficjalnie merytorycznych porad, budują ekspercki wizerunek firmy. Nie zawsze w takich dyskusjach polecają bezpośrednio swoich usług, a mimo to doskonale je promują.

Korzystaj z nowoczesnych kanałów komunikacyjnych

Twoi potencjalni klienci szukają komfortu, łatwego dostępu oraz niezawodnej komunikacji. Chcą kontaktować się z biurem rachunkowym tak szybko i wygodnie, jak umawiają się ze znajomymi na imprezę. Jeżeli chcesz pozyskać klienta do biura rachunkowego i go zatrzymać, daj mu to, czego potrzebuje. Nie wystarczy jeden telefon do kontaktu z całym biurem rachunkowym. Bądź otwarty na kontakty za pośrednictwem poczty e-mail i komunikatorów. Organizuj wideokonferencje, jeżeli klient potrzebuje takiej formy spotkania.

Otwarcie się na swobodny przepływ informacji buduje więzi i zapewnia większą lojalność klientów. Dajesz każdemu z nich poczucie, że jest ważny i może liczyć na Twoją pomoc.

Uwolnij się od papieru!

Przejdź na elektroniczny obieg dokumentów. Warto zrezygnować z papierowych dokumentów, aby przyspieszyć załatwianie spraw, a także zredukować liczbę błędów. Wszystkie wymienione zmiany to wartość dodana dla Twoich klientów. Operując cyfrowymi dokumentami, podniesiesz jakość usług, a jednocześnie nie zwiększysz ich kosztów.

Pożegnanie z papierem przynosi też inne profity. Jednym z nich jest oszczędność wydatków na zakup urządzeń drukujących i materiałów eksploatacyjnych. Jeszcze ważniejsze jest to, że ograniczając druk do niezbędnego minimum, możesz budować wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie. Dla wielu klientów będzie to istotna zachęta do podjęcia współpracy.

Zagwarantuj bezpieczeństwo dokumentów

Dołóż wszelkich starań, aby klient był pewny, że powierza swoje dokumenty godnemu zaufania partnerowi. Masz ułatwione zadanie, jeśli posługujesz się dokumentami elektronicznymi. Możesz je przechowywać i przetwarzać na serwerze firmowym lub w chmurze. Ta druga opcja daje możliwość dostępu do programów księgowych w dowolnym momencie i z każdego urządzenia mobilnego. Zamiast inwestycji we własną infrastrukturę IT, płacisz miesięczny abonament za kompleksową obsługę.

Ponadto dane firmowe w chmurze są doskonale chronione przed przypadkowym lub nieuprawnionym dostępem. W przeciwieństwie do dokumentów papierowych nie gubią się i nie niszczą, trudno je ukraść, jeszcze trudniej podrobić.

Automatyzuj procesy księgowe

Jeżeli masz już elektroniczny obieg dokumentów, czas na automatyzację procesów. Wiele operacji związanych z księgowaniem oraz rozliczaniem podatków możesz zautomatyzować w odpowiednim oprogramowaniu. Korzyści są oczywiste: wzrost efektywności pracy, mniejsze koszty i minimalne ryzyko popełnienia błędów w rozliczaniu procesów biznesowych. Dzięki temu możesz zaoferować klientom przyspieszenie załatwiania spraw oraz pewność, że ich księgi są prowadzone skrupulatnie i zgodnie z aktualnymi przepisami.

Przygotuj się na „klęskę urodzaju”

Aby dynamicznie rozwijać działalność biura rachunkowego, musisz zapewnić profesjonalną (szybką, pewną i bezpieczną) obsługę rosnącej liczbie obsługiwanych podmiotów. W tradycyjnym modelu oznacza to zatrudnianie nowych pracowników, konieczność powiększenia powierzchni biura, inwestycje w rozwój infrastruktury IT. Jednak możesz powiększać liczbę klientów i uniknąć gwałtownego wzrostu kosztów prowadzenia działalności. Jak to zrobić? Wybierz odpowiedni system ERP.

Program Partnerski dla biur rachunkowych

W związku z rosnącą liczbą klientów potrzebujesz skalowalnego elastycznego systemu z możliwością szybkiej rozbudowy, który będzie w stanie dopasować się do rosnącej liczby operacji księgowych. Twoje oczekiwania zaspokoi oprogramowanie dla biur rachunkowych Wapro ERP od Asseco, które umożliwia zwiększenie liczby stanowisk, rozszerzenie wariantu funkcjonalnego czy przejście na wersję online w celu wzmocnienia infrastruktury sprzętowej. W skład pakietu wchodzą programy do prowadzenia pełnej księgowości, książki przychodów i rozchodów oraz obsługi kadr i płac. Oprócz korzyści wynikających z używania profesjonalnego oprogramowania, udział w programie partnerskim pomaga także zdobywać nowych klientów: Wapro rozpowszechnia informacje o biurach partnerskich na swojej stronie internetowej i oferuje specjalne akcje promocyjne. Dodatkowo, firmy, które korzystają z oprogramowania Wapro i poszukują pomocy biura rachunkowego chętnie decydują się na „swoich”, czyli biura, które korzystają z aplikacji z rodziny Wapro ERP. 

Wapro ERP dla biur rachunkowych pozwala uzyskać wymierne korzyści biznesowe:

  • automatyzacja księgowości – dzięki automatyzacji możesz obsłużyć większą liczbę klientów bez zwiększania zatrudnienia, a jeżeli wybierzesz wersję w chmurze, oszczędzisz dodatkowo na infrastrukturze IT;
  • zgodność z przepisami – oprogramowanie WAPRO ERP jest na bieżąco aktualizowane, aby zachować pełną zgodność z dynamicznie zmieniającym się ustawodawstwem, nie musisz się zajmować aktualizacjami i ponosić kosztów zakupu licencji;
  • bogactwo funkcji – aplikacje oferują obsługę wszystkich procesów księgowych, z podziałem na Księgę Przychodów i Rozchodów (WAPRO Kaper) oraz pełną księgowość (WAPRO Fakir) pozwalają prowadzić sprawy pracownicze (za kadry i płace odpowiada WAPRO Gang);
  • przyjazny i czytelny interfejs – powstał w wyniku szczegółowych analiz oczekiwań użytkowników, dzięki czemu praca jest łatwiejsza i bardziej komfortowa;
  • godny zaufania dostawca – Asseco ma stabilną pozycję na rynku, od 30 lat dostarcza systemy informatyczne, które cieszą się uznaniem użytkowników, dlatego nie musisz obawiać się, że wdrożysz oprogramowanie, które w krótkiej perspektywie utraci wsparcie i przestanie być rozwijane.

Świadomie wybrany system ERP może być otwarciem ważnego etapu w rozwoju biura rachunkowego. Tuż po wdrożeniu odkryjesz nowy komfort pracy i potencjał do znacznego zwiększenia liczby obsługiwanych klientów.

__________________________

źródła:

1 https://www.gov.pl/attachment/25767c10-8b37-4da7-a17f-f87c7410ccd7

Autopromocja
Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
QR Code
Biura rachunkowe
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prowadzisz biuro rachunkowe? Sprawdź, co wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Nakłada ona na biura rachunkowe liczne i szczegółowe obowiązki, których niedopełnienie zagrożone jest karami. Nasz test składa się z trzech części: zasadniczej, z pytaniami dotyczącymi przestrzegania przepisów, metryczki, prosimy również o podzielenie się opiniami z zakresu regulacji AML oraz ich stosowania. Każdy uczestnik testu pozna swój rezultat. Skumulowane, anonimowe wyniki zostaną omówione w specjalnym artykule. Co wiesz, a czego nie wiesz o przepisach AML? Sprawdź swoją wiedzę. Zapraszamy!

Prowadzisz biuro rachunkowe? Sprawdź, co wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Nakłada ona na biura rachunkowe liczne i szczegółowe obowiązki, których niedopełnienie zagrożone jest karami. Nasz test składa się z trzech części: zasadniczej, z pytaniami dotyczącymi przestrzegania przepisów, metryczki, prosimy również o podzielenie się opiniami z zakresu regulacji AML oraz ich stosowania. Każdy uczestnik testu pozna swój rezultat. Skumulowane, anonimowe wyniki zostaną omówione w specjalnym artykule. Co wiesz, a czego nie wiesz o przepisach AML? Sprawdź swoją wiedzę. Zapraszamy!

Prowadzisz biuro rachunkowe? Sprawdź, co wiesz o AML

Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Nakłada ona na biura rachunkowe liczne i szczegółowe obowiązki, których niedopełnienie zagrożone jest karami. Nasz test składa się z trzech części: zasadniczej, z pytaniami dotyczącymi przestrzegania przepisów, metryczki, prosimy również o podzielenie się opiniami z zakresu regulacji AML oraz ich stosowania. Każdy uczestnik testu pozna swój rezultat. Skumulowane, anonimowe wyniki zostaną omówione w specjalnym artykule. Co wiesz, a czego nie wiesz o przepisach AML? Sprawdź swoją wiedzę. Zapraszamy!

Quiz. Prowadzisz biuro rachunkowe – sprawdź co wiesz o AML
Pracujesz w biurze rachunkowym? Sprawdź swoją wiedzę na temat regulacji AML, czyli przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Nakłada ona na biura rachunkowe liczne i szczegółowe obowiązki, których niedopełnienie zagrożone jest karami. Nasz test składa się z trzech części: zasadniczej, z pytaniami dotyczącymi przestrzegania przepisów, metryczki, prosimy również o podzielenie się opiniami z zakresu regulacji AML oraz ich stosowania. Każdy uczestnik testu pozna swój rezultat. Skumulowane, anonimowe wyniki zostaną omówione w specjalnym artykule. Co wiesz, a czego nie wiesz o przepisach AML? Sprawdź swoją wiedzę. Zapraszamy!
Przed czym ubezpieczenie OC chroni biuro rachunkowe? Czy księgowi ubezpieczają się na zbyt niskie sumy?

Biura rachunkowe i firmy księgowe najczęściej wybierają ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) zawodowej z sumami gwarancyjnymi na poziomie od 50 do 100 tys. zł – podaje Leadenhall Insurance. W ramach polisy ubezpieczyciel przejmuje od księgowych finansową odpowiedzialność za nieprawidłowości i uchybienia, które popełniają podczas obsługi swoich klientów. Do najbardziej kosztownych pomyłek należą błędy w deklaracjach podatku VAT - poszkodowani klienci mogą obciążyć księgowych odsetkami naliczonymi przez Urząd Skarbowy.

Zapobieganie praniu pieniędzy. Oto niezbędne procedury AML dla biur rachunkowych

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu polega m.in. na stosowaniu tzw. środków bezpieczeństwa finansowego oraz przestrzeganiu wymaganych w tym zakresie procedur. Pierwszym ze stosowanych środków bezpieczeństwa jest identyfikacja klienta i weryfikacja jego tożsamości. Dokonanie tych czynności należy udokumentować.

Jak rozwinąć swoje biuro rachunkowe? 9 pomysłów, które sprawią, że w Twoim biurze pojawi się więcej Klientów

Otworzyłeś biuro rachunkowe lub kancelarię podatkową i masz mało klientów? Jesteś nowy w swojej miejscowości, nikt Cię nie zna, konkurencja od lat działa prężnie, a Ty chciałbyś w końcu zacząć zarabiać? Sprawdź, co możesz zrobić by rozruszać swoją działalność. Przygotowaliśmy niezbędnik z podpowiedziami dla właścicieli biur rachunkowych i kancelarii podatkowych, w którym znajdziesz pomysły na to, co zrobić, by zyskać nowych klientów.

Obowiązek sporządzania i aktualizacji ogólnej oceny ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu

Każde biuro rachunkowe powinno znać i rozumieć ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu, które może wystąpić w związku z charakterem oraz zakresem prowadzonej przez siebie działalności. Temu celowi służy tzw. ogólna ocena ryzyka. Co ważne dokument ten należy nie tylko sporządzić ale też aktualizować dostosowując go do zmieniających się okoliczności, nie rzadziej niż co dwa lata.

Nawet milion złotych kary. Tych zasad muszą przestrzegać biura rachunkowe

Podmioty prowadzące działalność w zakresie usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych lub prowadzący księgi podatkowe znajdują się na liście jednostek obowiązanych do stosowania przepisów o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tzw. ustawa o AML). Wiąże się to z szeregiem obowiązków, z których nie każde biuro zdaje sobie sprawę

Uproszczone procedury. Kiedy biuro rachunkowe może je stosować?

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy  przewiduje łagodniejsze reguły identyfikacji i weryfikacji klientów w ściśle określonych przypadkach. Są to okoliczności, w których ryzyko wystąpienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu jest znacząco ograniczone, jeżeli nie całkowicie wyeliminowane. "Uproszczenie" nie zwalnia biura z obowiązków nałożonych przepisami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.