REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Auta zabytkowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak zbadać cewki stojana prądnicy na ewentualność istnienia zwartych zwojów?

Zwarte zwoje w uzwojeniach transformatorów, silników elektrycznych i prądnic są prawdziwą zmorą ich użytkowników i serwisantów. Tymczasem istnieją proste metody na ich wykrycie.

Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z prądnicy prądu stałego?

Prądnice samochodowe są zespołami, odpowiedzialnymi za dostarczenie do instalacji elektrycznej pojazdu odpowiedniej ilości energii, zdolnej do zasilenia wszystkich odbiorników i doładowywania akumulatora.

Jak sprawdzić maksymalną moc, możliwą do uzyskania z alternatora?

Alternatory, choć o wiele bardziej niezawodne od prądnic, też czasem ulegają awariom. Większość z nich wynika z naturalnego zużycia części takich jak węglowe szczotki albo łożyska.

Jak znaleźć przyczyny złej współpracy akumulatora z instalacją elektryczną pojazdu zabytkowego?

Nawet najlepszy akumulator, wyprodukowany przez renomowaną firmę, nie zapewni dostatecznie łatwego rozruchu silnika, jeżeli nie będzie on dobrze współpracował z instalacją elektryczną pojazdu.

REKLAMA

Jakie są rodzaje instalacji elektrycznych w autach zabytkowych?

Konstruktorzy samochodów od chwili stworzenia pierwszego pojazdu, napędzanego bezpośrednio energią cieplną bez zamiany jej na parę wodną aż do ostatnich czasów stosowali w tworzonych przez siebie konstrukcjach przeróżne rozwiązania techniczne.

Jak sprawdzić jakość styków w urządzeniach elektrycznych, takich jak układ zapłonowy, przekaźniki, elektromechaniczny regulator napięcia itp.?

W instalacji samochodowej występują duże natężenia płynącego prądu. Wynika stąd konieczność należytej dbałości o styki i połączenia. W przeciwnym wypadku będą się one nagrzewały i z czasem ulegną całkowitemu utlenieniu.

Jak wymieniać szczęki hamulcowe?

Aby samodzielnie wymienić szczęki hamulcowe należy dysponować odpowiednim zestawem narządzi i podstawową wiedzą o działaniu hamulców bębnowych i urządzeń regulacyjnych, jakie się w nich znajdują.

Jak znaleźć przerwy lub uszkodzenia izolacji w instalacji elektrycznej pojazdów?

Instalacja samochodowa składa się z dziesiątków metrów przewodów elektrycznych, poukładanych w różnej grubości wiązki. Igielitowa izolacja tych przewodów z czasem twardnieje i pęka, zwykle w miejscach załamań. Pęknięcie takie często owocuje zerwaniem cienkich, miedzianych drucików znajdujących się wewnątrz tej izolacji.

REKLAMA

Jak wymieniać przewody hamulcowe?

Prace przy układzie hamulcowym, a zwłaszcza związane z wymianą i dorabianiem ważnych elementów, wymagają sporej wiedzy i doświadczenia oraz bardzo dużej staranności.

Jak wymontować i naprawić rozrusznik? – część mechaniczna

Wymontowanie uszkodzonego rozrusznika z samochodu nie jest trudne, choć wiąże się ze sporym ryzykiem w przypadku popełnienia błędu. Niewłaściwa kolejność wykonywanych czynności może doprowadzić do pożaru auta.

Jak ustawić zbieżność kół bez specjalistycznych przyrządów?

Aby układ kierowniczy pracował poprawnie oraz aby do minimum zmniejszyć zużycie opon przednich kół pojazdu, muszą być one wzajemnie ustawione w odpowiedni sposób. Najważniejsze jest ustawienie ich położenia w płaszczyźnie poziomej. Podpowiadamy, jak ustawić zbieżność kół.

Jak wymieniać końcówki drążków kierowniczych?

W końcówkach drążków kierowniczych, zwanych czasem „jabłkami” z uwagi na ich kształt, po pewnym okresie użytkowania pojawiają się, a potem dość szybko powiększają naturalne luzy, utrudniające utrzymanie prostolinijnego toru jazdy.

Jak wymienić przeguby napędowe w półosiach i w wale napędowym?

Przeguby napędowe na półosiach i wale napędowym, jeżeli są odpowiednio i w porę smarowane, wytrzymują bardzo długo i ich wymianę przeprowadza się raz na kilkaset tysięcy kilometrów. Kiedy już pojawią się w nich luzy, powodujące hałaśliwą pracę lub szarpanie podczas ruszania.

Jak naprawić zawieszenie przednich kół w aucie zabytkowym?

Stan, w jakim znajduje się zawieszenie przednich kół pojazdu zabytkowego ma istotne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy. Dlatego wszystkie zauważone usterki należy jak najszybciej usunąć.

Paliwa do samochodów zabytkowych. Porada

Naturalną konsekwencją postępu w konstrukcji silników spalinowych jest zmiana zadań stawianych zasilającym ich paliwom. Oto, jakie paliwa powinno stosować się do samochodów zabytkowych.

REKLAMA