REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ochrona praw konsumentów, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ochrona naszej prywatności

Chciałabym raz na zawsze uporać się z niechcianymi telefonami z „niepowtarzalnymi” ofertami, zapchaną ulotkami skrzynką na listy zarówno tą tradycyjną jak i mailową. Jednak zwykła odmowa nie wystarcza, jak skutecznie uchronić swoją prywatność od bezadresowych reklam, maili czy sms-ów?

Czy reklama w ulotce jest ofertą?

Każdego dnia stykamy się z reklamą, czy to w postaci ogromnego plakatu, wręczonej nam ulotki czy też w formie gazetki dostarczonej pocztą. Firmy prześcigają się w promocjach w celu zwabienia jak największej ilości klientów. Jednak czy na podstawie przeczytanej reklamy możemy domagać się sprzedaży określonego towaru w promocyjnej cenie?

Podróż koleją nie taka beztroska

100 tys. zł kary dla PKP Przewozy Regionalne. Prezes UOKiK uznała, że działania spółki naruszają interesy konsumentów. Zakwestionowano zapisy regulaminu największego przewoźnika.

UOKiK i Inspekcja Handlowa razem

Likwidacja Głównego Inspektoratu Inspekcji Handlowej i przejęcie jego kompetencji przez UOKiK to główne zmiany związane z reformą Inspekcji Handlowej. Nowe zasady weszły  w życie 31 grudnia 2008 roku.

REKLAMA

Jak ustala się wysokość kary za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów

Ze względu na ilość i wagę spraw dotyczących naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił wydać specjalne Wyjaśnienia odnośnie ustalania wysokości kara pieniężnych za stosowanie powyższych praktyk.

Co pijemy, czyli wyniki kontroli kawy i herbaty

Kawa i herbata to jedne z najczęściej i najchętniej spożywanych napojów.  Inspekcja Handlowa przyjrzała się trochę bliżej tym wyrobom. Wyniki kontroli nie są jednak zadawalające.

Usługi gastronomiczne są coraz gorsze

Po raz kolejny Inspekcja Handlowa dokonała kontroli prawidłowości i rzetelności funkcjonowania usług gastronomicznych w rejonach o nasilonym letnim ruchu turystycznym. Wynika z niej, że standard obsługi konsumentów w tym sektorze w porównaniu z poprzednimi latami nie jest zadawalający.

Ukarani za reklamy wprowadzające w błąd

Dostęp do jasnej i rzetelnej informacji to jedno z podstawowych praw konsumentów, o którym spółki telekomunikacyjne nie zawsze pamiętają. Można to zaobserwować szczególnie w reklamach. Niektóre z nich wprowadzają konsumentów w błąd.  W tej sprawie Prezesa UOKiK wydał ostatnio decyzję uznając działanie trzech operatorów telekomunikacyjnych za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów.

REKLAMA

Za żądanie podwójnej opłaty za energię grożą kary

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdziła, że przedsiębiorstwo energetyczne Enea bezprawnie obciążała odbiorców energii podwójną opłatą abonamentową. Miało to miejsce w styczniu 2008 roku. Spółce nakazano zmianę tejże praktyki.  

Najczęstsze problemy na rynku energii

Wadliwe działanie licznika, zawyżone rachunki, zła jakość usług czy nieuzasadnione kary za nieterminowe opłaty. Sprawdź z jakimi innymi problemami na rynku energetycznym najczęściej zmagają  się konsumenci.

Gdzie szukać pomocy?

Masz problem ze sprzedawcą? Złożyłeś reklamacje, ale przedsiębiorca jest uparty i jej nie uznaje? Zobacz gdzie możesz szukać pomocy przy rozwiązywaniu sporów. Sprawdź gdzie najbliżej Twojego miejsca zamieszkania znajduje się odpowiednia jednostka.

Reklama wprowadzająca w błąd

Reklama wprowadzająca w błąd jest uznawana za czyn nieuczciwej konkurencji i nieuczciwą praktykę rynkową. Jest to ograniczenie dla reklamy, w której zasadniczo wszystkie chwyty są dozwolone, by zachęcić klientów do zakupów.

Jak wspomagać gminę w promocji turystyki

Co i jak należy promować? Czy sama informacja wystarczy, by przyjeżdżali turyści? Jak wykorzystać historię i legendę do stworzenia produktu turystycznego? Czy do promocji potrzebny jest program i koncepcja przestrzenna?

Jak skutecznie wykorzystać zabytki do turystycznej promocji gminy

Każda gmina powinna w ramach swojej strategii rozwoju wykorzystywać miejscowe zabytki do promocji turystycznej. Pieniądze na odrestaurowanie zabytków mogą pochodzić m.in. z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, wojewódzkich konserwatorów zabytków, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz odpowiednich funduszy wojewódzkich.

REKLAMA