Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dozwolony użytek

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowelizacja ustawy o prawie autorskim z 11 września 2015 roku doprecyzowuje przepisy o dozwolonym użytku publicznym, o wprowadzeniu wynagrodzeń za wypożyczenia biblioteczne, umożliwienie korzystania z utworów osieroconych i utworów niedostępnych w obrocie handlowym oraz likwidacji Funduszu Promocji Twórczości. Zmiany mają na celu ułatwienie legalnego dostępu do twórczości w inny sposób niż wyłącznie na podstawie bezpośredniej zgody uprawnionego, ale z poszanowaniem podstawowych zasad prawa autorskiego.
Czym jest i na czym polega dozwolony użytek? Czy ma jakieś ograniczenia?
W dobie Internetu mamy swobodny dostęp do obszernych zasobów utworów kulturalnych czy naukowych. Użytkowanie twórczości innych osób budzi jednak wiele kontrowersji ze względu na prawa autorskie. Kiedy możemy za darmo korzystać z cudzej twórczości?
Gwałtowny rozwój portali społecznościowych to nie lada wyzwanie dla, często archaicznych, regulacji prawa autorskiego. Jak korzystać z portali społecznościowych by nie naruszać praw autorskich?
To, co najczęściej kojarzy się z promocją czy reklamą danego produktu, to krótkie, acz treściwe i wpadające w pamięć hasło całej kampanii czy też pojedyncze hasło promocyjne. Właściwe hasło może przybliżyć dany produkt, spowodować iż produkt będziemy lepiej kojarzyć itp.Wymyślenie hasła promocyjnego, które będzie charakteryzowało całą kampanię czy też pojedynczą działalność promocyjną, to niezwykle trudne zadanie.
Nie każde „nieoficjalne” korzystanie z cudzych utworów stanowi złamanie praw autorskich. Prawo pozwala w określonych okolicznościach również na robienie kopii – nie dotyczy to co do zasady programów komputerowych.