REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, wartości etyczne odgrywają kluczową rolę nie tylko w kształtowaniu kultury organizacyjnej, ale także w determinowaniu sukcesów biznesowych. Miejsce pracy, w którym panuje etyczna atmosfera, nie tylko sprzyja zaangażowaniu pracowników, ale także wpływa na wizerunek firmy, co w konsekwencji przekłada się na wyniki finansowe.
Niemal 40 proc. Polaków uważa, że istnieją okoliczności, które usprawiedliwiają nieoddanie pieniędzy innej osobie, a 35 proc. – firmie lub instytucji. Takim uzasadnieniem są problemy osobiste, jak poważna choroba lub śmierć kogoś bliskiego – to aż 3/4 wskazań. Kolejnym powodem, ich zdaniem, może być utrata pracy. Z drugiej strony aż 83 proc. rodaków twierdzi, że należy upomnieć się o zwrot pożyczonych pieniędzy po upływie ustalonego terminu – wynika z najnowszego badania „Etyka płatnicza w ocenie konsumentów” Kaczmarski Inkasso.
Sztuczna inteligencja jest coraz bardziej obecna w różnych obszarach życia, w tym również w procesach rekrutacyjnych. Automatyzacja, analiza danych i algorytmy przetwarzania języka naturalnego zdają się obiecywać bardziej efektywny i obiektywny proces wyboru pracowników. Niemniej jednak, razem z tymi zaletami pojawiają się także wyzwania etyczne.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA