Prowadzenie firmy to nie tylko samo jej wykonywanie, ale także sytuacje w których przedsiębiorca może wyrządzić szkodę, lub szkoda owa może być wyrządzona jemu. W takiej sytuacji konieczne jest jej naprawienie, które najczęściej ma postać odszkodowania. Zdarza się, że podmioty nie wnoszą o odszkodowanie, bo nie wiedzą jak to zrobić, bądź uważają, że go nie uzyskają lub uzyskają w minimalnej wysokości. Czy rzeczywiście tak jest? Czym jest odszkodowanie i jak się o nie starać?
Dnia 15 czerwca 2010 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok, w którym stwierdził, że zgodnie z przepisami unijnymi państwo członkowskie ubezpieczenia (tzn. takie, w którym pacjent jest ubezpieczony) nie jest zobowiązane do zwrotu pacjentowi kosztów, które w państwie, gdzie była świadczona opieka medyczna obciążają tego pacjenta, jeżeli są one efektem nieplanowanej opieki szpitalnej, która została zapewniona pacjentowi podczas jego pobytu tymczasowego w innym państwie członkowskim niż państwo ubezpieczenia.