| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: odszkodowanie

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu odszkodowanie. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące odszkodowanie.

Prawa pasażera w przypadku opóźnionego albo odwołanego lotu

Aktualizacja: 18.07.2019

Większa dostępność połączeń lotniczych i atrakcyjne oferty tanich przewoźników powodują, że częściej jako środek transportu wybieramy samolot. Niestety czasami z różnych przyczyn lot jest opóźniony albo odwołany. Warto wiedzieć jakie prawa przysługują pasażerowi i kiedy może ubiegać się o odszkodowanie. »

Problemy pasażerów linii lotniczych - jak pomaga Europejskie Centrum Konsumenckie?

Aktualizacja: 23.07.2018

Pasażerom linii lotniczych przysługuje wiele praw m. in. odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot. W takich sprawach bezpłatnie pomaga sieć Europejskich Centrów Konsumenckich. »

Za opóźniony lot można uzyskać odszkodowanie

Aktualizacja: 25.10.2012

Jeżeli pasażerowie docierają do miejsca docelowego co najmniej trzy godziny po przewidzianej godzinie przylotu, mogą domagać się zryczałtowanego odszkodowania od przewoźnika lotniczego tak jak pasażerowie lotu odwołanego w ostatniej chwili. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy opóźnienie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności. »

Odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu

Aktualizacja: 25.07.2012

W maju Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, iż całkowita odpowiedzialność przewoźników lotniczych za utratę bagażu ograniczona jest do wartości około 1134,71 Euro. ETS podkreślił przy tym, że z uwagi na interpretację pojęcia „szkoda” w konwencji o ujednoliceniu niektórych zasad dotyczących międzynarodowego przewozu lotniczego, zawartej w Montrealu w dniu 28 maja 1999 r., w kwocie tej mieści się zarówno szkoda, jak i krzywda poniesiona przez pasażera z tytułu utraty bagażu. »

Czy przewoźnicy zapłacą odszkodowania za odwołane loty

Aktualizacja: 25.07.2012

Eksplozja wulkanu na Islandii uziemiła na jakiś czas pasażerów na większości europejskich lotnisk. Jak w takiej sytuacji wyglądają prawa pasażera i czy można ubiegać się o odszkodowanie? »

Odwołany lot – prawa pasażerów linii lotniczych

Aktualizacja: 25.07.2012

Opóźnienia w transporcie lotniczym są, niestety, zjawiskiem codziennym. Jeśli mamy wątpliwości, czy wszystko jest w porządku, upewnijmy się, sprawdzając na monitorach wyświetlających informacje, czy jesteśmy przy odpowiedniej bramce (gate), następnie sprawdźmy czy nasz samolot jest spóźniony, czy odwołany. Na lotnisku możemy też dowiedzieć się, że nie ma dla nas miejsca w samolocie. »

Informacje o przewoźniku lotniczym

Aktualizacja: 14.01.2010

Wykupiłam wycieczkę zagraniczną. Transport przewidziany jest drogą lotniczą. Słyszałam od mojej koleżanki, że zdarzają się problemy z miejscem w samolocie. Na przykład pasażer zostaje umieszczony w innej klasie niż to wynika z zakupionego biletu. Czy w takiej sytuacji przysługuje jakieś odszkodowanie? Czy w ogóle można sprawdzić jakiś sposób linie lotnicze jeszcze przed wylotem? »

Odszkodowanie należy się nawet, gdy w samolocie nastąpiła usterka

Aktualizacja: 25.07.2012

Argumenty linii lotniczych, że odszkodowanie za odwołany lot nie przysługują w przypadku wystąpienia usterki samolotu są niewystarczające. Pasażer ma bowiem prawo domagać się odszkodowania w związku z odwołaniem jego podróży lotniczej. »

Ważne jest kiedy zostałeś poinformowany o odwołaniu lotu

Aktualizacja: 25.07.2012

Za odwołany lot przysługuje pasażerowi odszkodowanie. Taka jest reguła, jednak istnieje pewien wyjątek. Przewoźnik lotniczy może uchylić się od obowiązku wypłaty odszkodowania, jeżeli  wykaże, że poinformował konsumentów o zmianach w odpowiednim czasie. »

reklama

POLECANE

Artykuł sponsorowany

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Eksperci portalu infor.pl

DEWELOPERSKI.com

Blog o działalności deweloperskiej, kluczowych aspektach zarządzania i obrocie nieruchomościami

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »