REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Usługi

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

E-usługi administracyjne na poczcie

Niebawem na poczcie zapłacimy kartą. Będzie również więcej e-usług administracyjnych.

Przewóz osób w Warszawie

Przewóz osób jest, co do zasady, zarobkową działalnością gospodarczą. Wymaga uzyskania odpowiednich uprawnień, tj. licencji oraz prawa jazdy. Czy aplikacja - UBER, funkcjonująca z powodzeniem w USA - przyjmie się także w Warszawie?

Mazowsze stawia na sektor finansowy i telekomunikację

Według Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości głównymi atrybutami województwa są: wysoki potencjał badawczy, największa liczba zagranicznych inwestycji, lokalizacja siedzib głównych instytucji finansowych oraz mieszkańcy posiadający najwyższe przychody w Polsce. Mazowsze jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się regionów w Polsce oraz w Europie Środkowo-Wschodniej.

Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?

Zapraszamy na szkolenie "Jak pozyskać środki finansowe dla gmin?", które odbędzie się 27 lutego 2014 r. w Poznaniu.

REKLAMA

Białystok stawia na centra usług

Białystok chciałby dołączyć do grupy miast, w których dynamicznie działają i rozwijają się BPO – centra usług outsourcingowych. Dziś w Polsce działa prawie 400 centrów, a pracuje w nich ponad 100 tys. osób.

Jak przyciągnąć inwestorów?

Województwa śląskie, dolnośląskie i mazowieckie najskuteczniej potrafią przyciągać inwestorów dając korzyści finansowe i ułatwienia w prowadzeniu biznesu. Wykazała to analiza zasobów i kosztów pracy, aktywności województw wobec inwestorów, dostępności transportowej, wielkości rynku zbytu, poziomu rozwoju infrastruktury gospodarczej, poziomu rozwoju infrastruktury społecznej oraz poziomu bezpieczeństwa.

Obligacje przychodowe - aspekty prawne i pionierskie przykłady

Możliwość emisji obligacji przychodowych w Polsce istnieje od 2000 r. Wprowadzenie tego instrumentu było przeszczepieniem rozwiązań amerykańskich na grunt polski. Poprzez emisję obligacji przychodowych, podobnie jak w przypadku partnerstwa publiczno-prywatnego lub leasingu następuje powiązanie potencjalnego kapitału z planowaną inwestycją

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym - świadczenie usług przewozowych


Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym określa zasady organizacji rynku transportu publicznego, zarządzania usługami przewozowymi na tym rynku oraz reguluje kwestie związane z finansowaniem transportu publicznego w zakresie przewozów o charakterze użyteczności publicznej.

REKLAMA

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym - świadczenie usług przewozowych


Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym określa zasady organizacji rynku transportu publicznego, zarządzania usługami przewozowymi na tym rynku oraz reguluje kwestie związane z finansowaniem transportu publicznego w zakresie przewozów o charakterze użyteczności publicznej.

Obligacje przychodowe - aspekty prawne i pionierskie przykłady

Możliwość emisji obligacji przychodowych w Polsce istnieje od 2000 r. Wprowadzenie tego instrumentu było przeszczepieniem rozwiązań amerykańskich na grunt polski. Poprzez emisję obligacji przychodowych, podobnie jak w przypadku partnerstwa publiczno-prywatnego lub leasingu następuje powiązanie potencjalnego kapitału z planowaną inwestycją

Postępowanie koncesyjne - odwołania i skargi

Zgodnie z art. 19 Ustawy o koncesji, Koncesjodawca odwołuje postępowanie, o ile zaistnieją okoliczności przewidziane w ogłoszeniu o koncesji. Zastrzeżenie w ogłoszeniu o koncesji możliwości odwołania postępowania bez podania przyczyn jest nieważne.

Najczęstsze błędy samorządów w zamówieniach na usługi bankowe

Samorządy coraz powszechniej udzielają zamówień na różnego rodzaju kredyty. Standardem stały się zamówienia na bankową obsługę budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Niestety, przy prowadzeniu tych postępowań pojawia się wiele wątpliwości, a analiza specyfikacji istotnych warunków zamówienia pokazuje, że o błędy nie jest trudno.

Postępowanie koncesyjne - treść wniosku

Przedstawiamy dalszą część porad praktycznych dotyczących konstrukcji umowy koncesyjnej. Aby spełniła swoja funkcję, należy precyzyjnie określić w niej terminy i – przede wszystkim – dokładnie ułożyć jej treść.

Projekt ustawy o publicznym transporcie zbiorowym – umowa o świadczenie usług

W rządowym projekcie ustawy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego wybór trybu, w jakim nastąpi wybór operatora pozostawiono do decyzji organizatora.

Nowoczesne usługi bankowe dla samorządów

Wiele samorządów nadal korzysta z tradycyjnych usług bankowych, które wymagają dokumentacji papierowej i osobistych wizyt w bankach. Nie wykorzystuje też nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają zarządzanie finansami i zwiększają bezpieczeństwo operacji finansowych.

Postępowanie koncesyjne - zakres regulacji (2)

W kolejnym artykule przedstawiamy praktyczne wskazówki dotyczące wszczęcia i realizacji postępowania koncesyjnego.

Większe szanse polskich miast na pozyskanie inwestorów

W perspektywie krótko- i średnioterminowej region Europy Środkowo-Wschodniej będzie nadal konkurować z krajami zachodnimi w zakresie kosztów pracy i doświadczenia w obszarze BPO (Business Process Outsourcing/Offshoring), a z krajami Bliskiego Wschodu, Afryki Północnej i Azji w zakresie spójności kulturowej oraz znajomości języków obcych.

Postępowanie koncesyjne - zakres regulacji (1)

Ustawa z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z dnia 5 lutego 2009 r.) zwana dalej Ustawą o koncesji w zakresie swojej regulacji dokonuje wdrożenia dyrektywy 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 31 marca 2004 r. w sprawie koordynacji procedur udzielania zamówień publicznych na roboty budowlane, dostawy i usługi (Dz. Urz. L 134 z 30.04.2004, str. 114).

Kiedy możliwe są zamówienia dodatkowe i uzupełniające

Zamawiający może udzielić zamówienia dodatkowego tylko dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych. Łącznie zamówienia dodatkowe nie mogą przekraczać 50 proc. wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający w specyfikacji powinien zamieścić informację o możliwości wystąpienia zamówień uzupełniających.

REKLAMA