REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Zarządzanie, Kwalifikacje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Małe i średnie firmy w dobie epidemii COVID-19 - kto zyskał, kto stracił

Linia podziału między przedsiębiorstwami z sektora MŚP, które ucierpiały z powodu koronawirusa, a tymi dla których nie miał on wpływu albo wręcz polepszył ich sytuację ekonomiczną przebiega mniej więcej w połowie. 49% badanych przedsiębiorców z sektora mikro, małych i średnich firm przyznaje, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest zła. Z drugiej strony, prawie ¼ właścicieli firm z sektora MŚP ocenia, że ich aktualna sytuacja ekonomiczna jest dobra lub bardzo dobra. Drugie tyle mówi, że ich sytuacja nie jest ani dobra, ani zła. Choć aktualną sytuację najlepiej oceniają przedstawiciele średnich firm, to bardziej optymistycznie w przyszłość patrzą najmniejsi przedsiębiorcy. To wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego, przekrojowego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”.

Jak motywować pracowników w sytuacji kryzysu?

„Jak zmotywować ludzi do pracy? Jak zwiększyć ich zaangażowanie?” – podobne pytania pojawiają się wśród managerów na co dzień. Obecna sytuacja związana z pandemią koronawirusa sprawia, że potrzeba dbania o morale pracowników jest jeszcze większa. Rola lidera w organizacji nabiera więc szczególnego znaczenia. Według ekspertów Randstad najważniejsze by w tym szczególnym czasie wykazać się empatią, dbać o regularny kontakt z podwładnymi oraz umożliwić pracownikom udział w podejmowaniu decyzji. Takie działanie pozytywnie wpłynie na samopoczucie zatrudnionych, jak również wizerunek pracodawcy.

Działania pracodawcy redukujące stres pracowników w dobie koronawirusa

Pandemia koronawirusa wzmaga obawy przed utratą pracy i obniżką wynagrodzenia. Wszystko to wraz z obawą o zdrowie swoje i najbliższych powoduje nawarstwianie się stresu. Okazuje się, że pracodawcy nie radzą sobie ze stresem swoich pracowników. Jakie działania podejmować, aby redukować stres pracowników w dobie koronawirusa?

Organizacja pracy w polskich firmach podczas epidemii koronawirusa

Podczas epidemii koronawirusa zmieniła się organizacja pracy w polskich firmach. Najczęściej wyposaża się miejsca pracy w środki czystości i dezynfekcyjne, wprowadza się pracę zdalną oraz ograniczenie aktywności związanych z bezpośrednią obsługą klienta. W jakiej branży podjęto najmniej działań zapobiegawczych?

REKLAMA

Zarządzanie firmą w czasie epidemii koronawirusa

Trwająca od kilkudziesięciu dni pandemia koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19 destrukcyjnie wpływa na całe społeczeństwa i poszczególne jednostki. Destabilizuje rynki kapitałowe, prowadzenie działalności, ogranicza możliwość podróżowania oraz ma negatywne skutki dla wielu osób. Firmy stają przed koniecznością sprawnego zarządzania pracą zdalną pracowników i zapewnienia realizacji założonych celów. Istotnym elementem sprawnego działania firmy w kryzysowej sytuacji jest odpowiedni plan komunikacji i współpraca pomiędzy wszystkimi działami. Zmiany zachodzące w firmach w wyniku obecnych wyzwań, stwarzają możliwość udoskonalenia i wzmocnienia procesów zarządzania ryzykiem w celu lepszej ochrony organizacji. W tym kluczowym momencie pracownicy audytu wewnętrznego mogą wnieść istotną wartość dodaną do sposobu zarządzania organizacją.

Menedżer na starcie - zainwestuj czas we wspieranie swoich podwładnych

Najcenniejsze zasoby, jakie posiadasz, to twój własny czas i energia. Kiedy wydatkujesz je na potrzeby swojego zespołu, dokładasz bardzo ważną cegiełkę do zbudowania w nim zdrowych relacji. Właśnie dlatego spotkania w cztery oczy (nazywane w skrócie 1:1) są tak istotną częścią zarządzania. Przynajmniej jedno trzydziestominutowe (lub dłuższe, jeśli jest taka potrzeba) 1:1 w tygodniu z każdym z podwładnych to absolutne minimum.

8 poziomów wdrażania coachingu w organizacji

Korzystając z coachingu jako metody wspierającej implementację istotnych zmian oraz rozwój kapitału ludzkiego w organizacji można to robić na różną skalę. Z tego względu można wyróżnić osiem poziomów wdrażania coachingu.

Pracodawco, pozwól pracownikowi podejmować decyzje!

Pracodawca powinien pozwalać podejmować decyzje swoim pracownikom. W ten sposób będą mieli wpływ na to, co dzieje się w firmie. Obecnie bardzo ważne jest skupienie się na budowaniu relacji i przynależności pracownika do firmy.

REKLAMA

Jak zadbać o well-being i zdrowie pracowników

Coraz częściej pracodawcy starają się zapewnić jak najlepsze warunki pracy, wprowadzając do pracy well-being czy work-life-balance. Czym jest well-being w pracy? Jak skutecznie dbać o zdrowie pracowników?

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) pomocny dla mam wracających do pracy

Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) pomaga dowiedzieć się, jakich umiejętności i kompetencji wymaga dana kwalifikacja oraz gdzie można je potwierdzić poprzez uzyskanie certyfikatu z numerem Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK). Jest to narzędzie niezwykle pomocne mamom, które nie pracują ze względu na opiekę nad nowo narodzonym dzieckiem i mogą ten czas poświęcić także na zdobywanie nowych kompetencji.

Czy zapraszać rodziny pracowników na imprezę firmową?

Na pytanie tytułowe nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Są imprezy firmowe, na które warto zaprosić rodziny pracowników i będzie to korzystne dla zespołu. Natomiast niektóre wydarzenia firmowe są przeznaczone wyłącznie dla pracowników.

Jakie nagrody rzeczowe i prezenty dla pracowników i klientów

Prezenty, czy nagrody zwiększają lojalność klientów, są również skuteczną formą motywowania pracowników. Doceniać można jednak nie tylko za pomocą gratyfikacji finansowych, czy też typowych nagród rzeczowych. Skuteczna nagroda to taka, która wywołuje emocje.

Podnoszenie kwalifikacji w rozumieniu Kodeksu pracy

Wykwalifikowany pracownik jest obecnie jednym z najbardziej poszukiwanych na rynku pracy. Widząc braki właściwych kandydatów, część pracodawców we własnym zakresie oferuje różne formy podnoszenia kwalifikacji np. przez udział w szkoleniach czy organizacji kursów. Jak zatem należy rozumieć określenie podnoszenia kwalifikacji?

Impreza firmowa - jak zorganizować i ile kosztuje

Zdaniem 47% pracowników, popularność imprez (wyjazdów) firmowych w ciągu ostatnich 2 lat wzrosła. W polskich firmach najczęściej organizowane są 2-3 wydarzenia rocznie, a przeciętny budżet na osobę wynosi 235 zł. Jak przygotować imprezę firmową? O czym warto pamiętać?

Informacja tu i teraz. Dlaczego systemy ocen nie działają 
 i czym można je zastąpić?

Systemy ocen pracowniczych przeżywają ciężkie czasy. Z jednej strony jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL), a z drugiej, wyjątkowo kontrowersyjny proces. Przez niemal cztery dekady specjaliści od ZZL przekonywali nas, że systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania personelem. Jednocześnie mieliśmy bardzo mało dowodów na to, że dzięki nim pracownicy, zespoły oraz całe firmy funkcjonują lepiej.

Czy można odzyskać spółdzielcze mieszkanie?

Utrata spółdzielczego lokatorskiego prawa do mieszkania (na wskutek długów) nie zawsze jest definitywna. Eksperci portalu rynekPierwotny.pl wyjaśniają, jak można odzyskać wspomniane prawo.

Zawód farmaceuta - zmiany 2020 r.

W 2020 r. zawód farmaceuty czekają zmiany. Rada Ministrów przyjęła projektu ustawy o zawodzie farmaceuty sporządzony przez ministra zdrowia. Sprawdź, co się zmieni.

Jak motywować członków zarządu i kluczowych pracowników

Wprowadzenie programu motywacyjnego dla kadry zarządzającej z pewnością nie jest łatwe. Projektujące go osoby stają bowiem przed trudnym zadaniem pogodzenia interesów sponsorów programu (właścicieli, akcjonariuszy) i jego odbiorców (menedżerów). Jak tworzy się programy motywacyjne dla zarządu oraz kluczowych pracowników?

Zaopatrzenie w wodę budynków wielolokalowych: co zmieni się po 1 stycznia 2020 r.?

Dostarczanie wody dla nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi to w praktyce jedno z większych źródeł bolączek przedsiębiorstw wod – kan, w szczególności: w kontekście trudności z wyegzekwowaniem działania wspólnot mieszkaniowych w sposób zgodny z przepisami prawa. Każda szansa na podjęcie przez przedsiębiorstwo wod – kan działań mogących przyczynić się do przywrócenia stanu zgodnego z prawem powinna więc być zauważona i wykorzystana. W powyższym kontekście, warto przeanalizować najnowszą nowelizację ustawy o własności lokali.

Zmiany w Prawie geodezyjnym i kartograficznym coraz bliżej

Do Sejmu trafił przyjęty przez Radę Ministrów projekt ustawy zmieniającej dotychczas obowiązującą ustawę - Prawo geodezyjne i kartograficzne. Przedłożony projekt zakłada zwiększenie efektywności prac geodezyjnych i kartograficznych. Proponowane przepisy korzystnie wpłyną również na usprawnienie procesu inwestycyjnego.

5 trendów na rynku pracy w 2020 r.

Trendy na rynku pracy w 2020 r. to przede wszystkim praca zdalna i elastyczne godziny pracy. Okazuje się, że elastyczność pracy to priorytet dla pracowników.

W których branżach to pracownicy dyktują warunki

Jak szacują eksperci, na polskim rynku w najbliższych latach będzie brakowało nawet 3-4 milionów pracowników. Do roku 2050 luka ta może osiągnąć nawet 10 milionów. Firmy walczą już nie tylko o programistów, księgowych, finansistów i prawników, ale także szeregowych pracowników fizycznych. Dla kandydatów oznacza to okazję na lepsze warunki i wyższe wynagrodzenia.

Motywowanie pracowników nagrodami rzeczowymi

Benefity dla pracowników często obejmują premie finansowe, opiekę medyczną lub np. karnety na fitness i inne aktywności. A gdyby tak zrobić inaczej i zaproponować nagrody rzeczowe dla tych, którzy starają się najbardziej? Akcja z nagrodami może stanowić ciekawe urozmaicenie w firmowej codzienności.

PPK – porównanie ofert instytucji finansowych

Wybór instytucji finansowej, która będzie prowadziła program Pracowniczych Planów Kapitałowych to wyzwanie, przed którym stoi wielu pracodawców w Polsce. Decyzja ta jest bardzo ważna, ponieważ to od niej zależy bezpieczeństwo finansowe pracowników. Na co zwrócić uwagę przy tego rodzaju wyborze?

Elastyczne formy zatrudnienia w Polsce i na świecie

Żeby sprostać wyzwaniom nowoczesności i sprawnie funkcjonować w zglobalizowanym świecie, przedsiębiorstwo musi stale reagować na zmieniające się potrzeby rynkowe, jednocześnie nie zapominając o tym, że głównym celem jego działania jest maksymalizacja zysków. Elastyczne formy zatrudnienia mogą stanowić odpowiedź na stale dokonujące się przeobrażenia na rynku pracy, a i pozwalają zmniejszyć koszty funkcjonowania firmy. Jak wykorzystuje się je w Polsce i na świecie? Które rozwiązania stosowane są najczęściej?

Pracodawca finansuje pracownikom kursy językowe i studia - skutki w PIT

Wartość świadczenia otrzymanego przez pracownika (w tym np. finansowanie studiów II stopnia, studiów doktoranckich lub studiów podyplomowych oraz kursu nauki języka angielskiego) stanowi dla niego przychód ze stosunku pracy, który jest jednak zwolniony z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 90 ustawy o PIT.

Strategia lean - nauka przez działanie

Do podstawowych umiejętności lidera lean – bez względu na to, czy zarządza pięcioma osobami, czy wielomiliardową firmą – należy osobiste przewodzenie wysiłkom kaizen. Wiąże się to z pozyskiwaniem i angażowaniem do współpracy innych ludzi, którzy zechcą podążać wytyczonym tropem zmian, wspólnie uznanych za niezbędne.

Kim jest dyrektor do spraw szczęścia?

Słowo "pracoszczęście" pochodzi z języka duńskiego (arbejdsglaede) i określa nowy trend na rynku pracy. W związku z dużą konkurencją na rynku pracy firmy starają się być coraz bardziej atrakcyjne w oczach potencjalnych pracowników. Kim jest dyrektor do spraw szczęścia i jakie ma zadania?

Powstanie Fundusz Podnoszenia Kompetencji i Kwalifikacji?

Pracodawcy i związkowcy Rady Dialogu Społecznego poparli projekt powstania Funduszu Podnoszenia Kompetencji i Kwalifikacji. FPKiK miałby na celu wspieranie pracowników w stałym uczeniu się w miejscu pracy.

Strategia lean to lepsze podejście biznesowe

Strategia lean koncentruje się na nauce konkurencyjności i polega na przyjęciu zasadniczo innego podejścia do kwestii myślenia w miejscu pracy. W lean chodzi o kształtowanie umiejętności odkrywania nowych faktów oraz pogłębiania wiedzy.

Open space i hot desk - wady i zalety

Open space to rozmieszczenie wielu stanowisk pracy w jednej dużej przestrzeni biurowej. Natomiast hot desk stanowi model zarządzania przestrzenią biurową polegający na nieprzypisywaniu stanowiska pracy do konkretnego pracownika. Jakie są ich wady i zalety?

Grywalizacja narzędziem motywacji i rozwoju pracowników

Grywalizacja w pracy łączy elementy gry i rywalizacji. To narzędzie budujące motywację i wspomagające rozwój pracowników.

Wynagrodzenia członków zarządów

Jak kształtują się wynagrodzenia osób zasiadających w zarządach spółek giełdowych, a także osób pełniących poszczególne funkcje w zarządach spółek Skarbu Państwa?

Działaj w oparciu o fakty - Evidence Based HR

Evidence Based HR to proces, który skłania firmę do podejmowania decyzji na podstawie danych, doświadczeń oraz opinii ekspertów, co ma skutkować pożądanymi przez decydentów rezultatami. Ocena każdej instrukcji powinna wykorzystywać możliwość sprawdzenia danych z wielu źródeł, co oznacza działanie w pełni wykorzystujące nowe technologie w świecie rynku pracy.

Najważniejsze aspekty prawa pracy dla menedżera

Skuteczne zarządzanie zespołem to wyzwanie, które stoi przed każdym menedżerem. Efektywną współpracę i budowanie dobrych relacji ułatwiają tzw. miękkie umiejętności: komunikacja, empatia czy zdolność do rozwiązywania konfliktów. Jednak kierowanie zespołem wymaga od menedżerów także podstawowej znajomości Kodeksu pracy. Menedżerowie często nieświadomie popełniają błędy i dopuszczają się zaniedbań. A znajomość przepisów prawa pracy to obowiązek każdego menedżera, który chce w prawidłowy sposób zarządzać swoim zespołem, a zarazem chronić przedsiębiorstwo przed karami i sankcjami na jakie mogą grozić za nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów.

Czynsz najmu a czynsz administracyjny - czym się od siebie różnią i od czego zależy ich wysokość?

Na rynku nieruchomości mieszkaniowych pojęcie „czynszu” funkcjonuje w dwóch odmianach, czyli  czynszu administracyjnego oraz czynszu najmu. Choć różnica pomiędzy oboma terminami wydaje się dość oczywista, to jednak często w przedmiotowych publikacjach i wypowiedziach nie do końca wiadomo jaki rodzaj czynszu autor miał na myśli.

HR – wczoraj – dziś – jutro. HR (R)evolution

Ostatnie 25 lat to bardzo dynamiczny okres w rozwoju działów HR w polskich firmach. Przez ten krótki czas działy HR przeszły drogę od działów kadr, które tylko w sposób admnistracyjno -  kadrowy obsługiwały pracowników, aż do HR Biznes Partnerów aktywnie wspierających rozwój i towarzyszących pracownikom na każdym etapie ścieżki zawodowej w firmie. Minęło zaledwie ćwierć wieku – niedużo – jednak zmiany jakie zaszły w tym czasie w świadomości pracodawców i pracowników można porównać do skutków rewolucji przemysłowej XIX wieku. W procesie zmiany świadomości jedną z najważniejszych ról odegrali pracownicy działów HR, którzy wiele rozwiązań wprowadzali na żywym organizmie w czasach, gdy w Polsce rodziła się i kształtowała polityka personalna wielu firm.

Zarządzanie pokoleniami pracowników

Skuteczne zarządzanie pokoleniami pracowników pozwala efektywnie wykorzystać drzemiący w nich potencjał i przyczynia się do rozwoju przedsiębiorstwa. I chociaż w temacie tym wiele zostało już powiedziane, wcale nie oznacza to, że zagadnienie nie stanowi już wyzwania dla pracodawców i menadżerów. Jak więc zarządzać wielopokoleniowością w firmie?

Wellbeing – lekarstwo na kryzys pracowniczy?

Kryzys pracowniczy oraz nieustanna walka o pracownika spowodowały, że pracodawcy zostali zmuszeni do zmian strategii. Aby utrzymać swój zespół w ryzach oraz zwiększać jego efektywność, managerowie opracowują nowe strategie HR-owe. Jednym z popularnych oraz, przede wszystkim, efektywnych rozwiązań, są projekty z zakresu wellbeing.

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" jeszcze w 2019 r. w 4 miastach

Szkolenie "Zarządzanie szkoleniami" odbędzie się w 4 miastach: Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Zakopanem. Pierwszy termin już 23 lipca 2019 r. Portal Infor.pl jest patronem medialnym wydarzenia.

Wniosek o umorzenie opłat za mieszkania komunalne i socjalne

Już od 1 lipca 2019 r. warszawiacy mogą składać wnioski o umorzenie opłat za mieszkania komunalne i socjalne. To nie jedyna nowość. Zmieniły się również zasady dotyczące spłaty długów z solidarną odpowiedzialnością.

Polecamy książkę "ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą"

"ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą", której autorami są Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski, Marek Naumiuk, to pierwsza na polskim rynku książka opisująca zastosowanie praktyk zwinnych (agile) w zarządzaniu zmianą. Zrywa ona z klasycznym zarządzaniem zmianą, pokazując współczesne podejście, które zakłada, że nastawienie na informację zwrotną, dialog i eksperymentowanie to droga do sukcesu. Patronat medialny nad książką objął Infor.

Dyrektor finansowy (CFO) - zarobki, rola w firmie

Jakie kompetencje powinien mieć dyrektor finansowy (CFO)? Jakie są perspektywy rozwoju i zarobki dyrektora finansowego?

Kiedy członek zarządu spółki nie może być pracownikiem

Członek zarządu związany jest ze spółką tzw. stosunkiem korporacyjnym. Na jego podstawie, w konsekwencji powołania do organu zarządzającego, członek zarządu może wykonywać swoją funkcję. Jednak to nie stosunek korporacyjny jest tym, na podstawie którego najczęściej swoją funkcję pełnią członkowie zarządu. Zdarza się też, że obok stosunku korporacyjnego występuje stosunek pracy lub stosunek cywilnoprawny oparty o umowę zlecenia lub tzw. umowę menadżerską.

Trade marketing manager (branża FMCG) - zarobki 2019

Trade marketing manager ma za zadanie koordynować działania marketingowe w punkcie sprzedaży. Co należy do jego obowiązków? Ile w branży FMCG w 2019 r. zarabia trade marketing manager? Jak wysokiej premii może się spodziewać?

Dyrektor ds. marketingu (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019

Dyrektor ds. marketingu branży FMCG nadzoruje wszystkie działania marketingowe firmy. Co należy do jego obowiązków? Ile w 2019 r. zarabia dyrektor ds. marketingu? Na jakie premie może liczyć?

Dyrektor ds. sprzedaży (branża FMCG) - zarobki, obowiązki 2019 r.

Dyrektor do spraw sprzedaży w branży FMCG tworzy długoterminową politykę handlową przedsiębiorstwa i nadzoruje jej wykonywanie. Od efektywności działu, którym zarządza, zależy rentowność całej firmy. Co należy do obowiązków dyrektora ds. sprzedaży? Ile zarabia się na tym stanowisku w Polsce w 2019 r.? Na jakie premie można liczyć?

Pomieszczenie tymczasowe - kto je dostanie od gminy?

W czasie minionych Świąt Wielkanocnych weszły w życie ważne zmiany prawne dotyczące między innymi eksmisji. Wedle nowych przepisów, komornik po sześciomiesięcznym oczekiwaniu na przydział pomieszczenia tymczasowego dla eksmitowanego lokatora (nieposiadającego innego lokum), nie będzie już mógł eksmitować takiej osoby do noclegowni lub schroniska dla bezdomnych. Zgodnie z nowym brzmieniem art. 1046 par. 4 kodeksu postępowania cywilnego, osoba prowadząca eksmisję będzie musiała wytrwale czekać na przyznanie dłużnikowi pomieszczenia tymczasowego.

Polecamy książkę: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell

Serdecznie polecamy kolejne wydanie wyjątkowej książki: „Bądź liderem! 2.0”, John C. Maxwell. Ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy pierwszego wydania. Książka ukazała się pod patronatem medialnym Infor.

Jak zarządzać projektami HR

Jak dobrze zacząć, zachować kontrolę i poradzić sobie z największymi problemami? Z artykułu dowiesz się: Jakich kompetencji do osiągnięcia sukcesu potrzebuje dział HR? Jakie są najczęściej popełniane błędy przez HR? Na czym polega metoda 12 pytań KISS PM®?

REKLAMA