REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dzień bez telefonu, ale czy dziś można przeżyć bez smartfona. Jak zapłacić za jedzenie i podstawowe zakupy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dzień bez telefonu, ale jak żyć bez smartfona, jak zrobić zakupy
Dzień bez telefonu, ale jak żyć bez smartfona, jak zrobić zakupy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Obchodzony co roku Dzień bez telefonu, ma zachęcać społeczeństwo do odłączenia się choć na kilka godzin od świata online. Pojawia się jednak zasadnicze pytanie – czy w dzisiejszych czasach jest to jeszcze możliwe? Smartfon to podstawowe narzędzie do wykonywania wielu czynności życiowych, z zakupami na czele.

Dzień z telefonem: pięć godzin z każdej doby

Według danych data.ai średni czas spędzany przed ekranem wynosi aktualnie pięć godzin dziennie.
Z kolei przeprowadzona w 2023 r. przez Reviews.org ankieta pokazała, że Amerykanie sprawdzają telefon 144 razy w ciągu doby. To oznacza, że odblokowują go średnio raz na 10 minut.

REKLAMA

A co z Polakami?
Z badania Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że telefon stał się niezbędnym narzędziem nawet podczas zakupów.
Ponad trzy czwarte Polaków uważa możliwość skanowania produktów smartfonem, aby sprawdzić cenę, jakość czy skład za wyjątkowo komfortowe rozwiązanie.
Jednocześnie niemal połowa badanych potwierdza, że korzysta z realizacji płatności w sklepie właśnie za pomocą swojego smartfona.

Zakupy ze smartfonem: zdecydowana większość konsumentów uznaje za łatwiejsze

REKLAMA

Niedawne badanie firmy doradczo-technologicznej Future Mind pokazuje, że smartfon coraz silniej wpływa na wiele obszarów życia – w tym także zakupy.
Niemal każdy z respondentów wie o możliwości płacenia za jego pomocą, a 84 proc. Polaków postrzega to, jako duże ułatwienie.
Również aplikacje mobilne do skanowania produktów w celu sprawdzenia informacji – takich jak skład czy opinie – są znane wśród trzech czwartych użytkowników. Z kolei aktywnie sięga po nie 43 proc. ankietowanych.

– Obecnie wykorzystanie smartfonów do różnych celów, w tym do płatności w sklepach przez osoby w każdym wieku, nie jest już zjawiskiem nadzwyczajnym – co potwierdza fakt, że blisko jedna trzecia seniorów korzysta z płatności mobilnych – podkreśla Łukasz Okoński, Head of Product Design w Future Mind.
Ekspert tłumaczy, że istotne jest jednak uwzględnienie projektowania interfejsów, które będą przyjazne w użyciu nawet w zatłoczonym sklepie. Rzadko kiedy mamy w nim wolne obie ręce, stąd niebagatelną rolę odgrywają intuicyjne gesty.

– Z aplikacji często korzystamy już w kolejce do kasy, gdzie liczy się każda sekunda, a co za tym idzie, należy stawiać na maksymalną optymalizację ścieżek oraz prostotę prezentowanej treści – dodaje Łukasz Okoński.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zakupy ze smartfonem: od planowania po zapłatę BLIK-iem

REKLAMA

Jednocześnie badanie Future Mind pokazuje, że blisko 60 proc. ankietowanych jest zaznajomionych z możliwością skanowania produktów smartfonem i płacenia nim bez konieczności podchodzenia do kasy.
Natomiast aktywne korzystanie z tej technologii, póki co deklaruje jedna piąta respondentów.
Równie obiecujące wydaje się być wykorzystanie aplikacji do lokalizowania sklepów i produktów na półkach, które zna 57 proc. użytkowników, a korzysta niecałe 40 proc.
Konsumenci są więc otwarci na innowacje ułatwiające orientację w przestrzeni sklepowej, a rola smartfona w ich wdrażaniu zdaje się być coraz większa.

Jak przypomina Jacek Wieczorkowski, kierownik zespołu zarządzania doświadczeniem klienta w Santander Consumer Banku. jeszcze dziesięć lat temu nie mogliśmy płacić kartą w popularnym dyskoncie. Dzisiaj już 9 milionów klientów takich sklepów sprawdza w aplikacji mobilnej dostępne promocje, sporządza listę zakupów i przegląda wcześniejsze transakcje.
I to wszystko jeszcze zanim przekroczą próg swojego domu. A już na miejscu – w sklepie – zamiast gubić się w morzu etykiet na półkach, skanują kod kreskowy towaru, aby poznać jego cenę.
Chwilę później, przy kasie, ponownie skorzystają z aplikacji, aby wyświetlić swoją kartę lojalnościową, a część z nich również po to, żeby zapłacić za zakupy BLIKIEM bez konieczności podawania kodu.
Każde z tych działań spełnia definicję phygital, bo łączy świat fizyczny i cyfrowy w jedno spójne, hybrydowe doświadczenie zakupowe – podsumowuje Jacek Wieczorkowski.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
PPK: 10 dni i 3 miesiące to ważne terminy przy zawieraniu umowy o zarządzanie i prowadzenie PPK

Wdrożenie PPK to przede wszystkim wybór instytucji finansowej i zawarcie umowy o zarządzanie oraz umowy o prowadzenie PPK. Podmiot zatrudniający musi pamiętać o ważnych terminach: 10 dni i 3 miesiące. Jakie obowiązki ma pracodawca? Co z mikroprzedsiębiorcą?

4 sposoby oszustw „na ZUS”. Jak się nie dać oszukać? Emeryt i rencista musi wiedzieć, czego pracownik ZUS nie ma prawa zrobić

Podszywanie się pod pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych to niestety coraz częstsza metoda oszustów, by wyłudzać pieniądze lub dane osobowe. ZUS ostrzega swoich klientów i zachęca, by próby oszustw zgłaszali na policję. Jakie są najczęstsze sposoby (typy) takich oszustw? Wyjaśnia Małgorzata Korba, rzecznik ZUS w województwie lubelskim.

Nawrocki u Mentzena - kiedy? [NA ŻYWO YOUTUBE]

Karol Nawrocki będzie u Sławomira Mentzena na kanale youtube już dziś o godzinie 13:00. Oto link do rozmowy na żywo "Mentzen grilluje: Karol Nawrocki".

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

REKLAMA

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Średnio o 300 zł więcej trafi od 1 lipca 2025 r. do kieszeni setek tysięcy Polaków pobierających to świadczenie. ZUS ogłasza podwyżkę ważnego świadczenia

W dniu 15 maja 2025 r. Prezes ZUS ogłosił nowy wskaźnik waloryzacji, który znacząco wpłynie na wysokość świadczenia rehabilitacyjnego, którego pierwszy dzień okresu, na jaki świadczenie to zostało przyznane, przypadać będzie w III kwartale kalendarzowym roku 2025 (tj. w okresie od 1 lipca 2025 r. do 30 września 2025 r.) Do kieszeni osoby zatrudnionej w ramach stosunku pracy, która otrzymuje wynagrodzenie na poziomie ostatnio ogłoszonego przez GUS przeciętnego wynagrodzenia – trafi wówczas średnio o 300 zł brutto miesięcznie więcej.

Rekordowa liczba bankructw w Polsce: Co oznacza upadłość konsumencka i dla kogo jest szansą?

W ubiegłym roku ogłoszono w Polsce ponad 21 tys. upadłości konsumenckich – to rekordowy wynik i jednocześnie sygnał, że coraz więcej osób szuka ratunku przed spiralą długów. Choć dla wielu to szansa na finansowy restart, procedura ta wiąże się z poważnymi konsekwencjami i nie jest dostępna dla każdego. Sprawdź, czym naprawdę jest upadłość konsumencka i kto może z niej skorzystać.

Akcja jak z filmu! Polskie służby rozbiły gang od kontrabandy za 31 milionów

Akcja dosłownie jak z filmu – zatrzymania w kilku województwach, przeszukania, graniczny pościg i papierosy warte fortunę. Gang działał w Polsce, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii. Wpadło już 29 osób, a służby przejęły blisko 5 mln sztuk nielegalnych papierosów. Śledztwo nabiera tempa – są kolejne tropy.

REKLAMA

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

5. punkt deklaracji Mentzena groźny dla Polski? Opinia wiceszefa MON

Wiceszef MON ocenia, że 5. punkt deklaracji Mentzena jest groźny dla Polski. To jedno z głównych żądań Putina. Czy Ukraina powinna być w NATO?

REKLAMA