REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakupy z promocjami. Sieci handlowe wydają gazetki z coraz ciekawszymi ofertami

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sieci coraz częściej zapraszają na zakupy z promocjami wykorzystując w tym celu gazetki
Sieci coraz częściej zapraszają na zakupy z promocjami wykorzystując w tym celu gazetki
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Sieci wracają do klasycznych form promocji. Nie szczędzą wydatków na gazetki - klasyczne i w formie cyfrowej. W ten sposób chcą zachęcić klientów do zwiększenia intensywności zakupów i większych wydatkowanych kwot.

W I kwartale br. sieci handlowe wypuściły na rynek o 16,6% więcej gazetek z promocjami niż rok wcześniej. Dla porównania, w analogicznym okresie ub.r. opublikowały ich o 8,1% mniej niż na początku 2023 roku. Ostatnio największy skok rdr. zanotowały sieci cash&carry – o 36% rdr.
W pierwszej trójce widać też sklepy convenience i DIY, które podniosły liczbę tego typu materiałów odpowiednio o 28,4% i 24,4% rdr. Poza podium są hipermarkety i dyskonty ze wzrostami o 23,4% i 7,1% rdr. Z kolei największy spadek zanotowały sklepy z RTV i AGD – aż o 30,4% rdr. Na minusie są też drogerie i apteki – 16,9% rdr.

REKLAMA

Sieci wracają do gazetek z promocjami: dlaczego

REKLAMA

Według cyklicznie wydawanego raportu, autorstwa Hiper-Com Poland, Grupy BLIX i UCE RESEARCH, w I kwartale 2025 roku ogólnie sieci handlowe wydały o 16,6% więcej gazetek z promocjami niż rok wcześniej. W analogicznym okresie ub.r. nastąpił spadek rdr. o 8,1%.
– Wzrost można tłumaczyć kilkoma czynnikami. Przede wszystkim widoczny jest powrót do klasycznych form promocji. Po wcześniejszym ograniczeniu kosztów, spowodowanym m.in. inflacją, sieci handlowe mogły pozwolić sobie na intensywniejsze kampanie, w tym również na dystrybucję gazetek i e-gazetek. Jednocześnie rosnąca konkurencja na rynku detalicznym sprawia, że firmy coraz częściej sięgają po wypróbowane narzędzia marketingowe. Gazetki promocyjne są wciąż tanim, skutecznym i szybkim sposobem na przyciągnięcie klienta – komentuje dr Krzysztof Łuczak z Grupy BLIX.

Z kolei Karina Gręda z Hiper-Com Poland uważa, że ww. wzrost to reakcja sieci handlowych na rosnącą wrażliwość cenową konsumentów i potrzebę szybkiego pobudzenia sprzedaży. Po spadku o 8,1% w 2024 roku, spowodowanym cięciami kosztów i digitalizacją, detaliści wracają do sprawdzonych narzędzi o wysokiej skuteczności. Promocje stały się kluczowym mechanizmem walki o klienta w warunkach hiperkonkurencji i spowolnienia gospodarczego.
– Konsumenci faktycznie odczuwają ten wzrost poprzez większą dostępność ofert i częstszą rotację promocji. To dowód na to, że klasyczne narzędzia marketingowe odzyskują znaczenie, jeśli są dobrze zintegrowane z cyfrowym doświadczeniem zakupowym. Kluczowym wyzwaniem pozostaje teraz precyzyjne targetowanie i jakość ofert, a nie sama ich ilość – mówi Karina Gręda.

Różne sieci chcą przyciągnąć różne grupy klientów

REKLAMA

Analiza wykazała, że największy skok rdr. zanotowały sieci typu cash&carry – o 36% rdr. Na podium są też sklepy convenience i DIY ze wzrostami odpowiednio o 28,4% i 24,4% rdr,
– Właśnie te formaty najbardziej potrzebowały wzmocnienia komunikacji promocyjnej w warunkach odbudowującego się popytu. Sieci cash&carry zwiększyły aktywność, by przyciągnąć klientów B2B (gastronomia, handel). Sklepy convenience walczą o częstsze wizyty klientów lokalnych, a segment DIY reaguje na rosnące zainteresowanie remontami po okresie przerwy – tłumaczy ekspertka.

W pierwszej trójce nie ma natomiast hipermarketów ani dyskontów, które zaliczyły skoki odpowiednio o 23,4% i 7,1% rdr. – Dyskonty nie znalazły się w czołówce, ponieważ już wcześniej wydawały dużo gazetek promocyjnych.
Hipermarkety natomiast, choć próbują wrócić do większej aktywności promocyjnej, tracą stopniowo znaczenie jako preferowane miejsce codziennych zakupów. To może tłumaczyć ich relatywnie niższą dynamikę wzrostu względem liderów zestawienia – analizuje ekspert z Grupy BLIX.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Natomiast największy spadek zanotowały sklepy z RTV i AGD – aż o 30,4% rdr. – Wynika to przede wszystkim z przesunięcia działań marketingowych do kanałów cyfrowych. Klasyczne, papierowe gazetki tracą na znaczeniu na rzecz wersji digitalowych, które pozwalają na częste aktualizacje cen, dynamiczne zarządzanie ofertą oraz stosowanie promocji jednodniowych.
Taki model promocji jest znacznie bardziej elastyczny i lepiej dopasowany do oczekiwań współczesnych konsumentów, którzy coraz częściej szukają ofert online i podejmują decyzje zakupowe na podstawie aktualnych informacji dostępnych w danej sieci – wyjaśnia dr Krzysztof Łuczak.

Do tego drogerie i apteki zanotowały spadek o 16,9% rdr. – Jeśli chodzi o drogerie i apteki, spadek może być związany z przeniesieniem komunikacji do kanałów cyfrowych.
Konsumenci chętnie przeglądają gazetki cyfrowe na telefonach czy komputerach, a następnie dokonują zakupów zarówno online, jak i w sklepach stacjonarnych.
To duża szansa dla tego segmentu, by zwiększyć sprzedaż i zaangażowanie klientów, poprzez nowoczesne kanały dotarcia. W segmencie aptecznym natomiast obowiązują ścisłe regulacje dotyczące reklamy, co ogranicza możliwości promocyjne w klasycznym rozumieniu – podsumowuje ekspert z Grupy BLIX.

Zapisz się na newsletter
Najlepsze artykuły, najpoczytniejsze tematy, zmiany w prawie i porady. Skoncentrowana dawka wiadomości z różnych kategorii: prawo, księgowość, kadry, biznes, nieruchomości, pieniądze, edukacja. Zapisz się na nasz newsletter i bądź zawsze na czasie.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Infor.pl
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Late poll: Nieoczekiwana zmiana miejsc - Karol Nawrocki wygrał wybory?

Znamy wyniki late poll - jeśli potwierdzą się sondażowe wyniki, to Karol Nawrocki wygra wybory prezydenckie i zostanie prezydentem Polski.

Wyniki late poll. Jest zmiana!

Karol Nawrocki w drugiej turze wyborów prezydenckich zdobył 50,7 proc. głosów, Rafał Trzaskowski 49,3 proc. - wynika z sondażu late poll wykonanego przez Ipsos dla TVN24, TVP i Polsat News. Wcześniejszy exit poll dawał przewagę Trzaskowskiemu. Frekwencja szacowana jest na 71,7 proc.

Jak głosowali najmłodsi wyborcy, a jak seniorzy?

Jak głosowali najmłodsi wyborcy, a jak seniorzy? Wyniki sondażu exit poll Ipsos dla TVN24, TVP i Polsat News.

Ekspert: Pół Polski będzie rozczarowane wynikami wyborów – bez względu kto wygra

Wiemy na pewno, że pół Polski rano będzie rozczarowane ostatecznymi wynikami II tury – powiedziała prof. Maria Wincławska. Oceniła, że jeżeli obie sondażownie wskazały w exit poll minimalną wygraną Rafała Trzaskowskiego, to wskazówka, że ma on większe szanse na zostanie prezydentem.

REKLAMA

Jak głosowały kobiety, a jak mężczyźni?

Jak głosowały kobiety, a jak mężczyźni? 54,2 proc. kobiet zagłosowało na Rafała Trzaskowskiego, a na Karola Nawrockiego 54,3 proc. mężczyzn.

Zajączkowska-Hernik: Różnica głosów jest zbyt mała, poczekajmy na ostateczne wyniki

Zdaniem europosłanki Konfederacji Ewy Zajączkowskiej-Hernik różnica głosów jest zbyt mała, żeby przesądzać o wygranej któregokolwiek z kandydatów.

Nawrocki: Nie traćmy nadziei na tę noc, ta różnica jest tak minimalna!

Udało nam się zjednoczyć cały obóz patriotyczny; obóz ludzi, którzy chcą Polski normalnej - powiedział podczas wieczoru wyborczego popierany przez PiS kandydat na prezydenta Karol Nawrocki. Podziękował tym, którzy wspierali jego kandydaturę od początku kampanii.

„Na żyletki” – Rafał Trzaskowski o wyniku wyborów prezydenckich

Rafał Trzaskowski na gorąco skomentował sondażowe wyniki drugiej tury wyborów prezydenckich. Z ulgą stwierdził: „Zwyciężyliśmy!”.

REKLAMA

W ilu województwach zwyciężył Trzaskowski, a w ilu Nawrocki?

Z sondażu exit poll wykonanego przez Ipsos dla TVN24 Rafał Trzaskowski zwyciężył w 10 województwach. Karol Nawrocki wygrał w 6 województwach.

Exit poll: Rafał Trzaskowski wygrał wybory prezydenckie. Przewaga w ilości głosów mieści się w granicach błędu statystycznego

Rafał Trzaskowski zwycięzcą wyborów prezydenckich – wynika z sondaży exit poll.

REKLAMA