| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama

Twoje prawa

Koniec darmowych torebek foliowych w sklepach

Aktualizacja: 30.09.2011

Istnieją propozycje zmiany przepisów, zgodnie z którymi torebki foliowe, w które pakujemy zakupy będą kosztować 20 gr. W tej chwili przyjemność ta jest darmowa. Dodatkowo sklepy będą musiały przyjmować wszystkie opakowania wielokrotnego użytku. »

Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny oddasz na złom

Aktualizacja: 20.09.2011

Niepotrzebnej bądź zużytej pralki, kuchenki mikrofalowej czy lodówki będzie można pozbyć poprzez dostarczenie jej do punktu skupu złomu lub zostawić w punktach napraw sprzętu AGD czy RTV. »

Uczestnicy rynku konsumenckiego

Aktualizacja: 20.09.2011

Często mamy wrażenie, że każdy kto nabywa jakieś dobra materialne, jest stroną umowy cywilnoprawnej, powinien nazywać się konsumentem. Niestety nie wszyscy uczestnicy rynku konsumenckiego mają takie same prawa i obowiązki. »

Obowiązek zawierania umów o usługę telefoniczną

Aktualizacja: 20.09.2011

Obowiązek zawierania umów z konsumentami o przyłączenie do sieci telefonicznej ciąży na operatorze o znacznej pozycji rynkowej w zakresie świadczenia tych usług na obszarze województwa(za takiego uznawana jest m. in. TP S.A.). »

Umowa sprzedaży - co to jest?

Aktualizacja: 20.09.2011

Umowa sprzedaży zobowiązuje sprzedawcę do przeniesienia na kupującego własności rzeczy i wydania mu tej rzeczy, a kupujący zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę sprzedaży. »

Zawarcie umowy

Aktualizacja: 20.09.2011

Zawarcie umowy następuje pomiędzy dwoma stronami. Przyjęto, że umowa obejmuje zgodny zamiar stron, który ma wywołać powstanie, zmianę lub ustanie skutków prawnych. Istotne jest więc uzgodnienie oświadczeń woli podmiotów. »

Forma zawarcia umowy

Aktualizacja: 20.09.2011

Forma zawarcia umowy, co do zasady, jest dowolna, nawet ustna. Co innego może wynikać z woli stron lub przepisów ustawy. »

Strony umowy

Aktualizacja: 20.09.2011

Stronami umowy są podmioty bezpośrednio uczestniczące w umowie sprzedaży. Jest to osoba nabywająca jakąś rzecz, prawo majątkowe lub nieruchomość, czyli kupujący oraz podmiot, który dokonuje zbycia przedmiotu umowy, czyli sprzedający. »

Przedmiot umowy

Aktualizacja: 20.09.2011

Przedmiot umowy sprzedaży stanowi jej istotny element. Prawidłowe określenie przedmiotu zobowiązania może uchronić nas przed ewentualnymi nieporozumieniami ze sprzedającym. »

Umowne prawo odstąpienia

Aktualizacja: 30.09.2011

Zasadą jest, że strony, które zawarły umowę są nią związane i nie mogą jej rozwiązać bez zgody drugiej strony. W treści zobowiązania można jednak zastrzec możliwość odstąpienia od niego. Jest to umowne prawo odstąpienia. »

Zasada swobody zawierania umów

Aktualizacja: 21.09.2011

Swoboda zawierania umów to jedna z fundamentalnych zasad prawa. Wybierając samemu podmiot, z którym chcemy zawrzeć umowę oraz wpływając na treść umowy, możemy osiągnąć cel, taki jak sobie założyliśmy. W ten sposób stajemy się świadomym uczestnikiem rynku. »

Informacje na opakowaniach kosmetyków

Aktualizacja: 21.09.2011

Kosmetyki są jednym z najczęściej kupowanych przez nas produktów. Nie należy zapominać, iż mydła, odżywki, mascary, itp są towarami konsumpcyjnymi. Ze względu na ich specyfikę i właściwości na producentach ciąży szczególny obowiązek informacyjny o produkcie. »

Umowa o usługę turystyczną - treść

Aktualizacja: 21.09.2011

Umową o świadczenie usług turystycznych jest umowa z biurem podróży dotycząca wykupienia wycieczki, wczasów, kolonii czy obozu. Konsument powinien zwrócić uwagę czy jest ona sporządzona w formie pisemnej. »

Wypowiedzenie umowy zlecenia

Aktualizacja: 04.07.2014

Umowa zlecenia najczęściej kojarzona jest z umową między pracodawcą a pracownikiem. Jednakże z umową zlecenia mamy do czynienia także, gdy zawieramy umowę ze szkołą językową, z uczelnią wyższą bądź z operatorem telewizji kablowej. W jakiej sytuacji można ją wypowiedzieć? »

Wykorzystywanie danych osobowych w celach marketingowych

Aktualizacja: 22.09.2011

Jakiś czas temu zakupiłem jeden produkt w firmie wysyłkowej. Był to zakup jednorazowy. Od tej pory systematycznie otrzymuje foldery reklamowe od tej firmy. Nie chcę mieć z nią nic wspólnego i nie życzę sobie przysyłania na mój adres ulotek i katalogów. Czy można zastrzec, aby dane osobowe nie były w ten sposób wykorzystywane? »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Atos

Międzynarodowy lider w branży usług informatycznych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »