| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > uokik

Temat: uokik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu uokik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące uokik.

Gminy ograniczają konkurencję w usługach wodno-kanalizacyjnych

Aktualizacja: 18.01.2012

Gmina Kraków oraz spółka komunalna z Białogardu zostały ukarane przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Na rynku usług wodno-kanalizacyjnych także obowiązują zasady ochrony konsumentów. »

Nielegalne praktyki taksówkarzy z Olsztyna

Aktualizacja: 16.01.2012

Stowarzyszenie taksówkarzy BIS z Olsztyna nierzetelnie informowało klientów o cenie usług – stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorcy nakazano zaniechanie praktyk. »

Energetyka: klauzule niedozwolone w umowach z konsumentami

Aktualizacja: 10.01.2012

Wyłączanie odpowiedzialności względem odbiorców, czy wprowadzanie w błąd – to początek listy zarzutów, jakie względem przedsiębiorców energetycznych sformułował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

UOKiK wygrywa z Kasą Krajową SKOK

Aktualizacja: 09.01.2012

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wygrał sądową batalię z Kasą Krajową SKOK. Spór dotyczył wprowadzających w błąd reklam. »

PZU skazane za ograniczanie konkurencji w kujawsko-pomorskim

Aktualizacja: 04.01.2012

Powszechny Zakład Ubezpieczeń oraz Maximus Broker zawarły porozumienie ograniczające konkurencję w województwie kujawsko-pomorskim. UOKiK wymierzył karę w wysokości przekraczającej 56 mln zł. »

Olbrzymia kara za nierzetelny konkurs sms-owy

Aktualizacja: 02.01.2012

Aż 21 mln zł ma zapłacić Polska Telefonia Cyfrowa za nierzetelny konkurs sms-owy dla abonentów dawnej „Ery” – zdecydowała prezes UOKiKu. Spółka może jednak odwołać się do sądu. »

Jak biura łamią prawa turystów?

Aktualizacja: 29.12.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził nieprawidłowości u 55 spośród 87 skontrolowanych w 2011 r. przedsiębiorców świadczących usługi turystyczne. Najlepszą obroną nadal jest zatem znajomość własnych praw. »

Umowa z konsumentem musi być precyzyjna

Aktualizacja: 21.12.2011

W umowach z konsumentami przedsiębiorcy powinni wystrzegać się nieprecyzyjnych zapisów, które niejasno określają sytuację ich klienta. Treść umów musi być jasna i nie może budzić wątpliwości. »

Biedronka przejmie kilka sklepów Marcpolu

Aktualizacja: 12.12.2011

Jeronimo Martins Dystrybucja, czyli spółka prowadząca sieć sklepów Biedronka, może przejąć 9 placówek Marcpolu – orzekł Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

Tauron przejmuje spółkę na Górnym Śląsku

Aktualizacja: 01.12.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na przejęcie przez spółkę Tauron Polska Energia kontroli nad Górnośląskim Zakładem Elektroenergetycznym. »

UOKiK karze Lasy Państwowe

Aktualizacja: 21.11.2011

Praktyki ograniczające konkurencję przy sprzedaży drewna zarzucił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów Lasom Państwowym. Decyzję Urzędu potwierdził ostatecznie Sąd Apelacyjny. Jednostka ma zapłacić karę w wysokości 1,5 mln zł. »

Gwarancja, reklamacja i gwarancja europejska

Aktualizacja: 18.11.2011

Konsumenci powinni mieć świadomość jakie prawa i w jakich okolicznościach im przysługują. Znajomość tych uprawnień wymaga rozróżnienia uprawnień z gwarancji i reklamacji. Czym z kolei jest gwarancja europejska? »

Operator nie przesłał faktury

Aktualizacja: 14.11.2011

Spora liczba abonentów ma problem z terminowym otrzymywaniem faktur od operatora. Co w takiej sytuacji zrobić? Czy operator ma prawo naliczyć karne odsetki za opóźnienie w zapłacie rachunku? »

UOKiK bierze pod lupę operatorów kablówki

Aktualizacja: 04.11.2011

Naruszenie obowiązków informacyjnych względem swoich klientów zarzucił UPC i spółce Multimedia Polska Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. »

UOKiK pozywa fundusz hipoteczny

Aktualizacja: 02.11.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wziął pod lupę umowy dożywocia, jakie swoim klientom oferuje Fundusz Hipoteczny Dom. Efekt to kilka postanowień umownych zakwestionowanych przez Prezesa Urzędu. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Kopijer

Absolwent studiów MBA (Thames Valley University, London). Posiada amerykańskie certyfikaty Modelu ROI™, J.J.Phillips, ROI Institute oraz metodologii Human Performance Improvement, ASTD. Certyfikowany Coach LMI™. Ponad 20-letnie doświadczenia menedżerskie i biznesowe zdobywał, jako Prezes 2C Dom Brokerski Rynku Szkoleń, Prezes American Society for Training and Development na Polskę, Wiceprezes polskiego oddziału International Institute of Coaching, Dyrektor Zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, Project Manager Misji Studyjnych w renomowanych przedsiębiorstwach w Anglii, Francji Niemczech, Holandii i Belgii, organizowanych przez Ministerstwo Przemysłu, Handlu i Finansów oraz udziałowiec i menedżer różnych firm szkoleniowych i doradczych. Doświadczenie w HR zdobywał, jako specjalista ds. szkoleń w centralnym zarządzie Poczty Polskiej oraz HR Manager w KOMA S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od www.infor.pl/prawo
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK