| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Prawo > Tematy > uokik

Temat: uokik

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu uokik. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące uokik.

Jak producenci oszukują na żywności?

Aktualizacja: 01.09.2011

Deser czekoladowy bez czekolady, mięso wieprzowe zamiast wołowego. To tylko niektóre uchybienia, które znajdują inspektorzy z Inspekcji Handlowej. Przeczytaj jakimi sposobami producenci oszukują na żywności. »

Ustalali ceny farb i lakierów, teraz zapłacą karę

Aktualizacja: 01.09.2011

Rynek farb i lakierów to jeden z najbardziej zagrożonych zmowami cenowymi sektorów gospodarki. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów właśnie wykrył kolejną, w której udział brał producent i czołowe hipermarkety. Teraz zapłacą karę. »

UOKiK w obronie klientów Millenium - sąd przyznaje rację

Aktualizacja: 01.09.2011

Brak zasad ustalania kursu walut oraz niejednoznaczne postanowienia umów, które pozwalają bankowi żądać od klientów dodatkowego zabezpieczenia kredytu – to zakwestionowane przez UOKiK postanowienia, jakie w umowach kredytów hipotecznych zawierał bank Millenium. 14 grudnia decyzję potwierdził sąd. »

Pobieraczek znów próbuje zarobić na użytkownikach

Aktualizacja: 31.05.2011

Nie pomogła kara nałożona przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Właściciel serwisu internetowego Pobieraczek.pl nadal wysyła wezwania do zapłaty do internautów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. »

Świąteczne prezenty - jak wybrać bezpiecznie?

Aktualizacja: 13.04.2011

Święta tuż tuż, zaczynamy rozglądać się za prezentami dla dzieci. Zanim wyruszymy na poszukiwania wymarzonego prezentu, UOKiK przypomina kilka rad, które pomogą wybrać rzeczy nie tylko atrakcyjne, ale także bezpieczne »

UOKiK sprawdzi operatorów komórkowych

Aktualizacja: 31.05.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce wziąć pod lupę działalność operatorów telefonii komórkowej. To efekt skarg konsumentów – czytamy w „Dzienniku Gazecie Prawnej”. »

Poczta Polska ukarana za nieterminowe przesyłki

Aktualizacja: 01.09.2011

Nieterminowe dostarczanie przesyłek narusza zbiorowe interesy konsumentów – w 2008 r. stwierdził Prezes UOKiK. Teraz jego decyzję potwierdził sąd. Poczta Polska zapłaci karę. »

UOKiK karze firmę windykacyjną za wprowadzanie w błąd

Aktualizacja: 01.09.2011

Firma windykacyjna Intrum Justitia znalazła się na celowniku Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wątpliwości urzędników wzbudziły listy, jakie spółka wysyłała do dłużników. »

Olbrzymia kara dla operatora Ery

Aktualizacja: 01.09.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Polską Telefonię Cyfrową (PTC), operatora sieci komórkowej Era. Za utrudnianie kontroli spółka może zapłacić 123 mln zł. »

Niedozwolone praktyki na rynku lokalnym w Poznaniu

Aktualizacja: 01.09.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się praktykom stosowanym przez poznańskich przedsiębiorców. Efekt? Wprowadzanie w błąd konsumentów oraz niedozwolone praktyki. »

Loteryjne sms-y pod lupą UOKiK

Aktualizacja: 31.05.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zbada postępowanie podmiotów, które zachęcają do udziału w konkursach za pomocą sms-a. Urzędnicy sprawdzą, czy nie zostało złamane prawo. »

Operator nie może rozwiązać umowy bez powiadomienia abonenta

Aktualizacja: 28.02.2011

Postanowienia umowne, w których operator rezerwuje sobie prawo do rozwiązania umownego bez wcześniejszego powiadomienia o tym klienta są niedozwolone. »

Zmowa na rynku telewizji mobilnej? UOKiK sprawdzi

Aktualizacja: 01.09.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy największe firmy telekomunikacyjne w Polsce nie uczestniczyły w zmowie na rynku telewizji mobilnej. »

Banki ukarane za naruszanie praw konsumenta

Aktualizacja: 01.09.2011

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się działalności banków. Efekt to stwierdzenie niedozwolonych praktyk w aż 7 instytucjach - stwierdza Urząd. »

Wysoka kara dla Canal+ za naruszenie praw konsumenta

Aktualizacja: 01.09.2011

Canal+ będzie musiał zapłacić ponad 3,5 mln zł za naruszenie praw konsumenta – taką decyzję podjęła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Operatorowi przysługuje jednak odwołanie do sądu. »

POLECANE

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Eksperci portalu infor.pl

ChinskiRaport.pl

Serwis umożliwiający weryfikację chińskich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »