Wniosek o ogłoszenie upadłości jest pismem procesowym, do którego, na podstawie art. 35 Prawa upadłościowego i naprawczego, stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu postępowania cywilnego. W związku z tym, wniosek powinien spełniać wymagania odnoszące się do wszystkich pism procesowych, określonych w art. 126 i następnych k.p.c.
Nasz pracownik, zatrudniony na podstawie umowy o pracę, w grudniu br. ukończy 60 lat. Posiada orzeczenie o częściowej niezdolności do pracy – w związku z wypadkiem przy pracy, któremu uległ w maju 1995 r., i z ogólnego stanu zdrowia. Pracownik ma 27-letni staż pracy (wypracowany też po wypadku) i pobiera rentę wypadkową. Czy będzie mógł uzyskać prawo do wcześniejszej emerytury z tytułu wykonywania pracy w szczególnych warunkach? Praca ta jest pracą wymienioną w wykazie A załącznika do rozporządzenia Rady Ministrów z 7 lutego 1983 r. Jeżeli tak, to jakie dokumenty należy skompletować?