REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, Rachunkowość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

ZUS wspomaga przedsiębiorców

Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) w ramach programu obejmującego działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy, chcąc wspomóc pracodawców przygotował ofertę o możliwości uzyskania finansowego wsparcia – zwrot kosztów finansowych zainwestowanych w bezpieczeństwo pracy.

Zwolnienia z PIT dla świadczeń wspierający zatrudnienie w latach 2017-2019

Ministerstwo Finansów przygotowało korzystne dla osób poszukujących zatrudnienia rozwiązania w zakresie instrumentów rynku pracy, polegające na zaniechaniu poboru podatku PIT od m.in. środków na podjęcie działalności gospodarczej, ryczałtu na przejazdy na szkolenia w ramach bonu szkoleniowego czy świadczeń otrzymanych w ramach działań aktywizacyjnych. Zwolnienia będą obowiązywały w latach 2017-2019 r.

Relacje inwestorskie – kiedy zacząć, jak prowadzić?

Wbrew pozorom nie jest to pytanie, które powinny sobie zadać wyłącznie firmy rozważające wejście na giełdę. Relacje inwestorskie są w dzisiejszych czasach podstawą komunikacji każdego przedsiębiorstwa, również takiego, które rozważa posiłkowanie się kapitałem zewnętrznym, a niekoniecznie zamierza wejść do grona spółek publicznych. Od właściwie prowadzonego dialogu z inwestorami, również tymi potencjalnymi, zależy bowiem sukces późniejszego poszukiwania partnerów biznesowych, którzy zechcą współfinansować nasze przedsięwzięcie.

Jak ująć w księgach odszkodowanie za powypadkową naprawę samochodu

Spółce przyznano odszkodowanie za powypadkową naprawę samochodu ciężarowego. Kwota z tytułu odszkodowania wpłynęła bezpośrednio na rachunek bankowy warsztatu, który wystawił fakturę na kwotę niższą niż przyznane odszkodowanie, a spółka dopłaciła VAT. Jak w związku z tym zaksięgować powstałą nadpłatę z tytułu przyznanego odszkodowania?

REKLAMA

Kiedy rozpoznać przychody ze sprzedaży nieruchomości dla potrzeb księgowych

Firma, którą prowadzę, działa w branży nieruchomości. Posiadam grunt, gdzie chcę wybudować nieruchomość mieszkalną. Sprzedaż mieszkań planuję rozpocząć po otrzymaniu pozwolenia na budowę. Budowa nieruchomości będzie finansowana w części kredytem udzielonym przez bank, a częściowo wpłatami otrzymanymi od kupujących. W którym momencie należy rozpoznać przychód ze sprzedaży nieruchomości mieszkalnej dla potrzeb księgowych, a w którym dla celów podatkowych?

15% CIT od 2017 roku - ale nie dla wszystkich podatników

1 stycznia 2017 r. wejdą w życie istotne dla przedsiębiorców zmiany w wysokości CIT. Ustawa z 5 września 2016 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, podpisana już przez prezydenta i opublikowana pod koniec września w Dzienniku Ustaw pod poz. 1550, obniży podatek dochodowy od osób fizycznych (CIT) dla niektórych grup podatników z obecnych 19 proc. do 15 proc. Jednak uwaga! Niższa stawka będzie dotyczyć tylko małych podatników i tych którzy zaczynają działalność. Ustawodawca wprowadził jednak dwa mechanizmy mające uniemożliwiać automatyczne skorzystanie z niższej stawki podatku osobom zmieniającym formę prawną prowadzonej działalności gospodarczej.

Podatek od nieruchomości przeznaczonych na cele nie związane z działalnością

W praktyce podatek od nieruchomości ustalany jest przez organy podatkowe w związku z posiadaniem przez przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną budynków, budowli bądź gruntów. Jeśli te nieruchomości związane są z prowadzeniem działalności gospodarczej, wtedy organ ma obowiązek ustalić wymiar podatku. Co jednak w przypadku gdy nieruchomość nie jest przeznaczona na cele związane z prowadzoną działalnością gospodarczą?

Ewidencja księgowa przychodów z tytułu najmu

We wrześniu tego roku wystawiliśmy fakturę za najem za 4 miesiące z góry (wrzesień – grudzień). Czy wartość czynszu dotyczącą bieżącego roku (wrzesień – grudzień) można odpisać jednorazowo w koszty? Jednostka prowadzi pełną ewidencję kosztów.

REKLAMA

Dotacje na działalność gospodarczą - rozliczenie VAT

Przedsiębiorcy bardzo często korzystają z różnego rodzaju dotacji na prowadzenie działalności gospodarczej. Samo otrzymanie dotacji, czyli bezzwrotnej pomocy finansowej, nie podlega VAT. Jeżeli jednak podatnik otrzymuje dofinansowanie do ceny konkretnego towaru lub określonego rodzaju usługi, to taka dotacja zwiększa podstawę opodatkowania VAT z tytułu sprzedaży dofinansowanego towaru lub usługi.

Jak prowadzić pkpir w gospodarstwie rolnym

Rolnicy prowadzący gospodarstwo rolne, którzy są obowiązani do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, muszą ją prowadzić na specjalnie dla nich przeznaczonym wzorze. Wyjaśniamy w jaki sposób prawidłowo prowadzić pkpir i jak wypełniać poszczególne kolumny.

Podatek liniowy dla przedsiębiorców tylko do końca 2017 roku

Rząd zapowiada, że od 2018 roku przedsiębiorcy nie będą już mogli płacić podatku dochodowego według stawki liniowej PIT (19%).

Zatrudnienie więźnia - formalności

Zatrudnienie więźnia jest często dobrym rozwiązaniem np. dla firm budowlanych, zakładów mechanicznych czy miejscach, gdzie potrzebna jest pomoc pracowników fizycznych. Jak zatrudnić skazanego, jakie formalności należy spełni, ale przede wszystkim jakie korzyści dla pracodawcy płyną z takiego pracownika, tłumaczą eksperci Cafe Finance.

Jak prowadzić ewidencję dotacji otrzymanych ze środków unijnych

Jednostka podpisała w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego umowę o dofinansowanie zakupu środków trwałych w wysokości 50 proc. kwoty wydatków kosztów kwalifikowanych. Na czym polega obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji zdarzeń związanych z realizacją projektu dotowanego ze środków unijnych?

Konfiskata nielegalnych majątków od 2017 roku

W pierwszym kwartale 2017 roku mają wejść w życie nowe przepisy kodeksu karnego i kodeksu karnego skarbowego, przewidujące możliwość konfiskaty majątków zgromadzonych w nielegalny sposób, czy z nielegalnych źródeł. Możliwy ma być przepadek (konfiskata) całego przedsiębiorstwa, przepadek rozszerzony, przepadek bez wyroku skazującego i konfiskata majątku nawet "przepisanego" na inne osoby. Takie informacje przekazał 10 października 2016 r. wiceminister sprawiedliwości Marcin Warchoł.

3 tys. skarg przedsiębiorców do Rzecznika Praw Obywatelskich

Tyle rocznie spraw wpływa do biura Rzecznika Praw Obywatelskich. Częstym powodem skarg są podatki, np. niejednolite interpretacje podatkowe, niestosowanie zasady rozstrzygania wątpliwości na korzyść podatnika czy długotrwałe sprawy sądowe – poinformował 10 października 2016 r. RPO Adam Bodnar na VI Europejskim Kongresie Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Katowicach. Przedsiębiorcy zwracają się do Rzecznika także z innymi sprawami, np. karnymi.

Większe ulgi na działalność badawczo-rozwojową dla firm od 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. firmy będą mogły korzystać z większych ulg na działalność badawczo-rozwojową, a naukowcy - więcej zyskają z komercjalizacji swoich wynalazków - to spodziewane skutki tzw. małej ustawy o innowacyjności, którą jednogłośnie uchwalił Sejm.

W 2017 roku więcej firm rozliczy się w uproszczony sposób

Niedługo ułatwieniami w rozliczeniach może zostać objętych znacznie więcej przedsiębiorstw. Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister rozwoju, a obecnie również minister finansów, w pakiecie 100 rozwiązań dla firm zaproponował m.in. podwyższenie limitu do prowadzenia ksiąg rachunkowych. Obecnie wynosi on 1,2 mln euro i miałby wzrosnąć do 2 mln euro. Zgodnie z szacunkami na zmianie, która ma wejść w życie od 2017 r., mogłoby skorzystać około 13,8 tys. podatników.

Brexit – wszystkim zależy na wspólnym rynku

Tych, którzy przed referendum chcieli Brexitu straszono, że ewentualne opuszczenie Wspólnoty pogrąży brytyjską gospodarkę i poskutkuje masowym odpływem firm. Dziś już oficjalnie wiadomo, że Wielka Brytania ma wyjść ze struktur UE do końca marca 2019 roku, a najwyżsi brytyjscy urzędnicy na każdym kroku podkreślają, że bezpieczeństwo przedsiębiorców to podstawowy priorytet dla rządu. Czy drugiej gospodarce Europy rzeczywiście grozi izolacja i koniec wspólnego rynku?

Błędy popełnianie podczas inwentaryzacji

Jakie błędy w praktyce pojawiają się przy przeprowadzaniu inwentaryzacji? Przykładowo, jeden z popełnianych błędów dotyczy sytuacji, gdy firmy chcą sobie ułatwić pracę, drukując stan magazynowy.

Jak prawidłowo wypełniać pkpir

Od kwietniu tego roku obowiązuje nowy wzór podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Część podatników zobowiązana jest stosować go już w 2016 r., część natomiast dopiero od 2017 r. Co się zmieniło i jak prawidłowo wypełniać nowy wzór pkpir?

Powrócą odrębne postępowania w sprawach gospodarczych?

Chcielibyśmy przywrócić odrębne postępowanie w sprawach gospodarczych - poinformował wiceminister sprawiedliwości Łukasz Piebiak. Dodał, że resort "dość negatywnie" ocenia wyeliminowanie odrębności proceduralnej spraw gospodarczych, co nastąpiło w 2012 r.

Księgi rachunkowe w 2017 roku – limit przychodów

Nie jest jeszcze jasne, czy graniczny dla obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych limit przychodów osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich pozostanie w 2017 r. na obecnym poziomie 1.200.000 euro. Jest bowiem możliwe, że od początku 2017 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy o rachunkowości i zgodnie z projektem przygotowanym przez ministra rozwoju limit ten zostanie ustalony na równe 2 mln euro. Na pewno znany jest już średni kurs NBP po jakim te limity trzeba będzie przeliczyć. Możemy więc obliczyć równowartość w złotówkach obu tych limitów.

Sprzedaż samochodu wycofanego z działalności bez VAT

Sprzedaż samochodu wycofanego z działalności gospodarczej stanowi odpłatną dostawę towarów, jednak taka czynność nie może być uznana za działalność gospodarczą w świetle ustawy VAT. Z tego względu nie powstaje obowiązek zapłaty podatku VAT.

Jak przyciągnąć nowe firmy do biura rachunkowego

Z każdym miesiącem w Polsce otwierane są nowe biura rachunkowe, ale jednocześnie powstaje coraz więcej nowych przedsiębiorstw. To właśnie te nowe podmioty gospodarcze powinny być odbiorcami działań promocyjnych prowadzonych przez biura rachunkowe. Jak zatem dotrzeć do tych firm, które nie korzystają jeszcze z usług prowadzenia ksiąg rachunkowych lub dopiero wchodzą na rynek? Oto 7 sposobów na to, by ludzie wybierali Twoje biuro rachunkowe.

Zawieszenie działalności gospodarczej a składki ZUS

Osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą ma prawo złożyć wniosek o jej zawieszenie. Czy w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej konieczne jest opłacanie składek ZUS?

Nie każda rekompensata za niewywiązanie się z umowy jest kosztem

Rekompensata wypłacona kontrahentowi z tytułu niewywiązania się z umowy nie jest automatycznie kosztem podatkowym. Podatnik musi wykazać, że w tym konkretnym przypadku poniesienie wydatku przełoży się na osiągane przychody, zachowanie albo zabezpieczenie ich źródła.

Inwentaryzację za 2016 r. należy zakończyć do 15 stycznia 2017 r.

Inwentaryzacja aktywów i pasywów powinna być przeprowadzona na ostatni dzień roku obrotowego. Fakt, że należy ją przeprowadzić na ten dzień, nie oznacza, że czynności inwentaryzacyjne należy wykonać tego dnia. Dlatego termin ten uznaje się za dotrzymany, jeżeli inwentaryzację rozpoczyna się nie wcześniej niż trzy miesiące przed końcem roku obrotowego, a kończy 15 stycznia następnego roku. W przypadku jednostek, których rokiem obrotowym jest rok kalendarzowy, inwentaryzację za 2016 r. można było rozpocząć 1 października 2016 r. i należy ją zakończyć do 15 stycznia 2017 r.

Rejestracja samochodu firmowego

Zarejestrowanie samochodu wydaje się sprawą banalną. Jest jednak zajęciem czasochłonnym. Postępowanie przy rejestracji zależy od tego, czy dotyczy ona pojazdu nowego, czy starego, kupionego w kraju, czy za granicą (do tego w Unii lub poza nią). Dodatkowe wymagania stawiane są właścicielom samochodów zabytkowych i tzw. samoróbek (SAM). Najprościej zarejestrować nowe auto kupione w kraju. Sama procedura w urzędzie może się zamknąć w pół godziny ale w kolejce do okienka postoimy znacznie dłużej. A jeśli zapomnimy choć jednego dokumentu, trzeba będzie odstać swoje od początku.

System podatkowy główną przeszkodą w prowadzeniu działalności gospodarczej

Polski system podatkowy, jak wskazują międzynarodowe badania i rankingi, stanowi jedną z podstawowych przeszkód w prowadzeniu działalności gospodarczej. Brakuje również mechanizmów podatkowych, które zwiększyłyby inwestycje, m.in. wspierających polskich przedsiębiorców przy wchodzeniu na rynki zagraniczne.

Audyty energetyczne obowiązkowe dla dużych firm od 1 października 2016 r.

Z ustawy o efektywności energetycznej wynika obowiązek wykonania przez duże przedsiębiorstwa audytów energetycznych. Ustawa wchodzi w życie 1 października 2016 r. Dzięki temu firmy dowiedzą się o zużyciu i możliwych oszczędnościach w zakresie energii elektrycznej. Raport z audytu może być objęty kontrolą Urzędu Regulacji Energetyki.

Instrumenty usprawniające controlling

Controlling polega na zbudowaniu logicznego systemu, który pomoże kadrze kierowniczej podejmować bardziej wiarygodne i trafne decyzje, poprzez uporządkowane połączenie różnorakich elementów strukturalnych w przedsiębiorstwie. Celem niniejszego artykułu jest scharakteryzowanie instrumentów usprawniających controlling w podziale na rachunek kosztów, sprawozdawczość finansową, budżetowanie, instrumenty planistyczne, a także zrównoważoną kartę wyników.

Wydatki związane z prowadzeniem bloga a koszty uzyskania przychodów

Obecnie coraz więcej osób zakłada działalność gospodarczą, która opiera się na prowadzeniu bloga. Aby jednak przyciągnąć czytelników interesującymi treściami, a potem reklamodawców, często trzeba ponieść niezbędne wydatki. Wielu blogerów nie wie jednak, jakie wydatki związane z prowadzeniem bloga można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Będzie łatwiej polubownie rozstrzygnąć spór z konsumentem

Ułatwienie konsumentom polubownego rozwiązywania sporów z przedsiębiorcami, zakłada ustawa uchwalona przez Sejm. Przewiduje ona m.in. powołanie Rzecznika Praw Pasażera Kolei przy UTK oraz uporządkowanie systemu istniejących instytucji mediacyjnych.

Maksymalnie 1 zł zapłacisz za plastikową "reklamówkę" w sklepie

Ministerstwo Środowiska konsultuje projekt nowelizacji ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi, mający na celu ograniczenie liczby lekkich plastikowych toreb (tzw. reklamówek, foliówek) na zakupy udostępnianych klientom przez sklepy. Sklep nie mógłby udostępniać takich toreb za darmo. Maksymalna opłata jaką klient zapłaci za taką foliówkę w sklepie ma wynieść 1 zł. Tak zwane zrywki, czyli torby służące m.in. do pakowania warzyw czy owoców będą nadal bezpłatne. Polak rocznie zużywa średnio do 270 foliówek, przeciętny Europejczyk - 200.

Controlling operacyjny a strategiczny

Idea controllingu polega na zbudowaniu logicznego systemu, który pomoże kadrze kierowniczej podejmować bardziej wiarygodne i trafne decyzje, poprzez uporządkowane połączenie różnorakich elementów strukturalnych w przedsiębiorstwie, które biorą udział w gospodarczej działalności wyrażonej w przekroju ekonomicznym, finansowym, technicznym oraz organizacyjnym. Celem niniejszego artykułu jest sklasyfikowanie różnych typów i odmian controllingu ze szczególnym uwzględnieniem podziału na controlling operacyjny i strategiczny.

Konstytucja Biznesu - dla przedsiębiorców prawo nie będzie działać wstecz

Wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki zapowiedział przedstawienie (jeszcze tej jesieni) projektu "Konstytucji Biznesu", w którym znajdzie się m.in. "klauzula pewności prawa", gwarantująca przedsiębiorcom, że prawo wobec nich nie będzie działać wstecz. Ma ona m.in. skutkować tym, by firmy nie ponosiły negatywnych skutków zmiany wykładni prawa.

Towary przekazywane jako gratisy – skutki podatkowe

Jak prawidłowo rozliczać gratisy przekazywane przez firmę? W odpowiedzi na to pytanie prezentujemy najnowsze stanowiska organów podatkowych, wyjaśniające jakie zasady należy stosować w zakresie opodatkowania nieodpłatnego wydania towarów jako gratisy oraz prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu nabycia przekazywanych w ten sposób towarów.

Firma nie zaliczy w koszty płatności gotówką powyżej 15 tys. zł

Od 1 stycznia 2017 r. z 15 000 euro do 15 000 zł zostanie obniżony limit wartości transakcji zawieranych między przedsiębiorcami, za które płatność może następować gotówką. Będzie temu towarzyszyć wprowadzenie przepisów wyłączających możliwość zaliczania przez podatników do kosztów uzyskania przychodów wydatków powyżej 15 000 zł opłaconych w całości gotówką.

Kiedy powstaje przychód w PIT z zaliczki wpłaconej na poczet realizowanej usługi?

Zgodnie z art. 14 ust. 1c ustawy o PIT pierwszeństwo w kształtowaniu daty powstania przychodu, ma dzień dokonania czynności - wydania rzeczy, zbycia prawa majątkowego, wykonania usługi lub jej częściowego wykonania. Dzień wystawienia faktury lub uregulowania należności jest ostatecznie terminem, który stanowi o dacie powstania przychodu. Zatem zaliczka powinna być traktowana jako przychód z działalności gospodarczej już w momencie wpłaty.

Jak sporządzić dokument PT (protokół przekazania - przejęcia środka trwałego)

Do udokumentowania nieodpłatnego wprowadzenia środka trwałego do ewidencji i na stan majątku trwałego jednostki służy protokół przekazania - przejęcia środka trwałego, czyli dokument PT. Jakie elementy powinien zawierać i jak prawidłowo go wypełnić?

Jakie firmy skorzystają z niższej stawki CIT od 2017 r.

Nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych obniża CIT dla małych firm z 19 na 15%. Zgodnie z nowymi przepisami od 1 stycznia 2017 r. zmniejszoną stawkę podatkową będą miały firmy, których roczny obrót nie przekracza 1,2 mln euro. Rozwiązanie to będzie również dotyczyć podatników rozpoczynających działalność.

Nowelizacja ustawy o rachunkowości - obowiązek raportowania niefinansowego

W najbliższym czasie rząd zajmie się projektem nowelizacji ustawy o rachunkowości, zgodnie z którym na niektóre firmy ma zostać nałożony od 1 stycznia 2017 r. obowiązek raportowania niefinansowego. Taką informację przekazało Ministerstwo Finansów podczas konferencji poświęconej skutecznemu budowaniu wartości spółek, która odbyła się 19 września 2016 r.

Czym jest controlling?

Przedsiębiorstwa stawiają przed sobą ambitne cele, które muszą zrealizować w określonym czasie. Powinny zatem śledzić postęp swojej działalności, opracowywać wyniki sprzedaży, analizować podjęte decyzje, przygotowywać okresowe raporty, eliminować nieprawidłowe rozwiązania. Wszystko to umożliwia diagnostyczne narzędzie procesu planowania, koordynacji oraz kontroli, jakim jest controlling.

Składki początkujących przedsiębiorców w 2017 roku

Płaca minimalna w 2017 roku wzrośnie do 2 tys. zł. To dobra wiadomość dla pracowników, ale nieco gorsza dla początkujących przedsiębiorców. Ich składki ubezpieczeniowe wzrosną.

Jak rozliczać wydatki związane z firmową stroną internetową

Proces tworzenia oraz modernizacji firmowej strony internetowej powoduje wśród księgowych dylemat związany z rozliczeniem wydatków ponoszonych na zapewnienie jej funkcjonalności oraz wizualizacji graficznej. Jak prawidłowo rozliczać tego rodzaju wydatki?

Czy w związku z przejęciem zakładu pracy nowy pracodawca powinien przejąć zleceniobiorców?

Przejmujemy hurtownię wraz z pracownikami na podstawie art. 23(1) Kodeksu pracy. Są w niej zatrudnieni kierowcy na umowy o pracę, a także kilka osób na umowy zlecenia. Czy do naszych obowiązków należy zaproponowanie dalszej pracy w naszym zakładzie osobom, które wykonują pracę na podstawie umów zlecenia, czy możemy rozwiązać te umowy?

Factoring – sposób na płynność finansową firmy

Usługa factoringu, to jedna z najdynamiczniej rozwijających się usług finansowych, pozwalających na realne wsparcie firmy. Faktoring to usługa, która pozwala przedsiębiorcom poprawić płynność finansową oraz zwiększyć obroty. Przedsiębiorcy z reguły nie mają czasu na zapoznanie się ze wszystkimi możliwościami, jakie oferuje im rynek finansowy. Dlatego coraz więcej instytucji finansowych i pośredników na bieżąco analizuje sytuację Klienta i dobiera dla niego optymalne rozwiązanie.

Kalendarz przedsiębiorcy po urlopie: wrzesień - grudzień 2016

Zbliża się jesień, czas letnich urlopów już mija – trzeba przypomnieć sobie o obowiązkach w firmie. Przypominamy m.in. o konieczności wyboru biegłego rewidenta, o wpłacie drugiej raty na zfśs, inwentaryzacji, czy zmianach w prezentacji sprawozdania finansowego po nowelizacji ustawy o rachunkowości.

Jak ująć leasing zwrotny w księgach rachunkowych

Jesteśmy spółką akcyjną zajmującą się produkcją profili okiennych. Zamierzamy zawrzeć umowę leasingu zwrotnego na posiadane maszyny. W ewidencji księgowej zawarta umowa będzie zakwalifikowana jako leasing finansowy. W jaki sposób ująć operacje związane ze sprzedażą maszyny i ponownym jej przyjęciem do ewidencji księgowej?

Jak sporządzić dokument przyjęcia środka trwałego (OT)

Dokument przyjęcia środka trwałego do używania (OT) to dowód dokumentujący nabycie środków trwałych nowych, używanych lub ulepszonych, ale także wytworzonych w zakresie własnym. Jakie elementy powinien zawierać ten dokument i jak go prawidłowo sporządzić?

REKLAMA