REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Uokik, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Compensa wypłaci konsumentom rekompensaty - decyzja Prezesa UOKiK

Dodatkowa ochrona za wyższą składkę? Jeśli konsument nie zareagował na taką ofertę, Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie uznawało to za zgodę. Prezes UOKiK zakwestionował taką praktykę i zobowiązał spółkę do jej zaniechania i usunięcia skutków naruszeń. Jak konsumenci będą mogli ubiegać się o zwrot dodatkowej składki za ochronę?

Jak reklamować swój biznes? Zbiór prostych porad

Prowadząc działania marketingowe koncentrujemy się na trzech filarach: akwizycja, retencja i reaktywacja. Większość działań, które planujemy zawierają się w wymienionych filarach i są podstawą dobrze działających biznesów.      

Biedronka zapłaci 60 mln zł kary

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał karę ponad 60 mln zł dla Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci sklepów Biedronka. Według UOKiK spółka nieprawidłowo wskazywała kraj pochodzenia warzyw i owoców w należących do sieci sklepach.

POLMEDIQ z zarzutami od UOKiK za nieuczciwe praktyki. Jakie?

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty poznańskiej spółce POLMEDIQ. Za stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych spółce grozi do 10 proc. obrotu, kara pieniężna może zostać nałożona także na członków zarządu. 

REKLAMA

Raiffeisen Bank ukarany przez UOKiK. Chodzi o kredyty hipoteczne

Raiffeisen Bank International jednostronnie zmienił treść umów o kredyty hipoteczne ze swoimi klientami. W jakim zakresie? Jaką otrzyma za to karę?

Co Polacy wiedzą o gwarancji i rękojmi

41 proc. Polaków ocenia swoją wiedzę na temat gwarancji, rękojmi czy możliwości zwrotu towarów jako przeciętną, 33 proc. jako raczej dobrą, 15 proc. jako słabą, a 8 proc. jako bardzo dobrą – wynika z badania firmy Digital Care. 

Deutsche Bank Polska ukarany przez UOKiK za naliczanie opłat za zaświadczenia

Deutsche Bank Polska został ukarany przez UOKiK za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Konsumentom przysługuje zwrot opłat. Jakiś zaświadczeń dotyczy kara? 

Reklama wyrobów medycznych. Czego nie wolno po zmianach?

Reklama wyrobów medycznych. Od 1 stycznia 2023 roku obowiązują zmiany zakazujące lekarzom, farmaceutom i innym osobom, które na potrzeby promocyjne stwarzają pozory wykonywania zawodu medycznego – reklamowania wyrobów medycznych. Jak te przepisy stosować w praktyce?

REKLAMA

eBilet z zarzutami od UOKiK za wprowadzania konsumentów w błąd

eBilet z zarzutami od UOKiK za wprowadzania konsumentów w błąd. Zwróć uwagę na komunikaty: cena za bilet na koncert „od 100 zł”. Na końcowym etapie zamówienia może się okazać, że nawet za najtańszy zapłacisz więcej, bo serwis doliczy obowiązkową opłatę.

Czym jest downsizing i kto jest najbardziej narażony na jego skutki?

Downsizing rośnie w siłę w dobie inflacji. Na jego negatywne skutki najbardziej narażeni są seniorzy. Czym jest downsizing? Czy UOKiK powinien interweniować?

Czy zachodnie rozwiązania reklamy zewnętrznej sprawdzą się w Polsce?

Reklama zewnętrzna. Największą zaletą zachodnioeuropejskich rynków OOH (z ag. out of home) jest konsolidacja. Nierzadko agencje OOH zrzeszają się w stowarzyszeniach branżowych, których celem jest reprezentowanie wspólnych interesów, standaryzacja produktów oraz wspólne rozwiązywanie problemów dotyczących całej branży. Takie stowarzyszenia znajdziemy w krajach D/A/CH czy we Francji. O czym warto wiedzieć? Jak wygląda zachodnioeuropejski rynek OOH? I jakie rozwiązania pomogłyby w Polsce? 

Nawet milion złotych kary za niezgodne z prawem reklamowanie suplementów diety

W odpowiedzi na coraz bardziej powszechny dostęp do suplementów diety resort zdrowia chce wprowadzić nowe zasady sprzedaży tych preparatów. Mają one zniknąć z półek w pobliżu okienek w aptekach, a także kas na stacjach benzynowych i w marketach - podaje Prawo.pl.

Fałszywe opinie w Google - kara UOKiK

Prezes UOKiK nałożył na Agencję City Damian Trzciński z Poznania karę w wysokości 40 tys. zł za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie. Umieszczane przez przedsiębiorcę opinie wprowadzały konsumentów w błąd co do reputacji firm oraz oferowanych przez nie produktów i usług. To nie koniec działań, są zarzuty za podobne praktyki wobec firmy J&J Jakub Brożyna z Rzeszowa. Przedsiębiorcy grozi kara do 10 proc. obrotu.

Poczta pantoflowa czyli marketing szeptany

Marketing szeptany jest skutecznym narzędziem w nowoczesnym PR, ponieważ polega na pozytywnym rekomendowaniu produktu, usługi lub marki przez zaufane osoby. Nowoczesny PR nie może się obejść bez tego narzędzia, choć jego korzenie sięgają aż lat 80. XX wieku, kiedy to pojawiły się pierwsze doniesienia o marketerach, którzy starali się wykorzystać moc prywatnych poleceń i rekomendacji swoich klientów do promowania produktów. 

Niedozwolone klauzule w umowach ubezpieczeniowych z Generali Życie TU i TU Allianz Życie

UOKiK wydał 2 decyzje dotyczące stosowania klauzul niedozwolonych przez Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń oraz Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie (dawniej Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie). W obu przypadkach dotyczyły one opłat w ubezpieczeniach na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (ufk). Poszkodowanym przysługują rekompensaty. Jak je uzyskać?

Doda, Rozenek-Majdan i Chajzer z zarzutami UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił zarzuty kolejnej trójce influencerów:  Dorocie Rabczewskiej - pseudonim artystyczny Doda, Małgorzacie Rozenek-Majdan oraz Filipowi Chajzerowi, w związku z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych w mediach społecznościowych. Jaka grozi im kara? Dodatkowo karę otrzymała spółka PRIME MMA. Za co?

Zakaz sprzedaży napojów energetycznych osobom do 18. roku życia. Projekt już w Sejmie

Zakaz sprzedaży napojów z dodatkiem tauryny i kofeiny (energetyków) osobom poniżej 18. roku życia, zakaz sprzedaży takich napojów w szkołach i innych jednostkach oświatowych oraz w automatach, a także zakaz ich reklamy m.in. w telewizji w godz. 6.00-20.00. To założenia projektu ustawy, który został złożony w Sejmie.

Projekt nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów skierowany do komisji

Sejm skierował we wtorek do komisji projekt nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, który ma dostosować polskie prawo do unijnej dyrektywy.

Pracodawcy przeciwni zmianom w reklamach suplementów diety

Nie ma obecnie wystarczającego uzasadnienia dla wprowadzania nowych regulacji dotyczących reklamy suplementów diety, ponieważ są one już zawarte w branżowym „Kodeksie Dobrych Praktyk Reklamy Suplementów Diety” – uważa Konfederacja Lewiatan.

Zarzut wprowadzania konsumentów w błąd dla spółki Wakacje.pl

Zarzut wprowadzania konsumentów w błąd poprzez nieprawidłowe prezentowanie cen Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny postawił spółce Wakacje.pl z Gdańska. Spółce grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.

Ceny paliw na stacjach - kiedy może interweniować UOKiK?

Ceny paliw na stacjach. Cieszymy się, że podwyżek nie ma - powiedziała minister klimatu Anna Moskwa pytana o sytuację na rynku paliw po przywróceniu VAT od 1 stycznia 2023 r. Dodała, że gdyby były jakiekolwiek nieprawidłowe zachowania firm sprzedających paliwa, może interweniować UOKiK.

Co zrobić z nietrafionymi prezentami po świętach?

Czy mamy prawo do reklamacji? Czy zmiany prawa konsumenckiego, które wchodzą w życie od 2023 r., mają zastosowanie do prezentów kupionych przed Nowym Rokiem?

Kto w Polsce zajmuje się sprzedażą węgla?

Z informacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, iż w Polsce sprzedażą węgla zajmują się przede wszystkim małe firmy zatrudniające niewielką liczbę pracowników.

Fałszywe opinie w internecie - Prezes UOKiK nałożył kary

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył pierwsze kary za handel nieprawdziwymi recenzjami i ocenami zamieszczanymi w internecie. Urząd jednocześnie przypomina, iż od 1 stycznia każda firma, która publikuje recenzje w internecie będzie musiała informować jak weryfikuje ich autentyczność.

Zmiany w ustawie o zatorach płatniczych wchodzą w życie od 8 grudnia 2022

Nowe regulacje mają przyspieszyć prowadzenie postępowań, a w konsekwencji doprowadzić do efektywniejszego i szybszego eliminowania zatorów płatniczych. Co uległo zmianie?

Jak rozpoznać fałszywą reklamę w Google?

KNF ostrzega przed fałszywymi reklamami w Google. Jak rozpoznać fałszywą od właściwej?

Oznaczanie reklam w Polsce - rekomendacje dla influencerów

Popularne problemy topowych marek branży influencerskiej w USA jak w pigułce pokazują w jakim kierunku z pewnością będzie również w Polsce ewoluował stan prawny przeciwdziałania nieuczciwym praktykom w kwestii oznaczania reklam przez influencerów.

PayPal stosuje niedozwolone postanowienia umowne? Zarzuty UOKiK-u

Zarzuty w stosunku do PayPal dotyczą trzech postanowień "Umowy z Użytkownikiem PayPal": spisu działań zabronionych, listy nakładanych sankcji oraz zakazu korzystania z konta w momencie jego zablokowania bądź zawieszenia.

Jak uniknąć kradzieży pieniędzy z konta?

Co zrobić, gdy z rachunku skradziono pieniądze? Jak nie wpaść w pułapki oszustów? Jakie są obowiązki dostawców płatności, np. banków w przypadku kradzieży środków?

Black Friday – jak nie dać się nabrać na udawaną promocję?

Ostatni listopadowy piątek to okazja do zakupowego szaleństwa, bo od kilku lat jest on uznawany za dzień największych wyprzedaży. Ze względu na rekordowe wyniki coraz częściej promocje rozciągane są na cały tydzień, a nawet miesiąc. To okazja dla łowców promocji, ale też dla nieuczciwych sprzedawców.

UOKiK: rozpoczęły się kontrole składów węgla w całej Polsce

Inspekcja Handlowa rozpoczęła kontrole składów węgla w całym kraju; sprawdzi łącznie kilka tysięcy punktów sprzedaży - poinformował w poniedziałek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inspektorzy przyjrzą się m.in. cenom i legalności prowadzenia działalności przez sprzedawców.

Afiliacja – co to jest i jak zacząć?

Afiliacja jest formą niestandardowej reklamy – rozdrobnionej i na mniejszą skalę. Pisanie bloga o tematyce sportowej połączone z umieszczaniem linków do odżywek dla sportowców to przykład zarabiania na branży PR z własnej inicjatywy.

Składy węgla skontrolowane przez UOKiK

Z kontroli przeprowadzonej w składach przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wynika, iż głównymi przyczynami problemów z zaopatrzeniem się w opał w składach węglowych jest utrata źródeł dostaw oraz wysokie koszty zakupu.

Sztuczna inteligencja w reklamie. Czy AI będzie kreatywnym twórcą?

Sztuczna inteligencja w reklamie. AI daje możliwości realizacji kampanii reklamowych w sposób szybszy, zautomatyzowany, bardziej precyzyjny i, co najważniejsze, tańszy niż kiedykolwiek wcześniej.

Grywalizacja - wzrost rynku o ponad 30 proc. do 2024 r.

Grywalizacja - na świecie mamy blisko 8 miliardów ludzi, a co 4. z nich jest aktywnym graczem. Globalne zamiłowanie do tej formy rozrywki przedstawiciele biznesu, branży marketingowej i retail przekuli na własne potrzeby, wdrażając do swoich działań.

Programy lojalnościowe - jak układać, żeby uzyskać wyniki

Programy lojalnościowe coraz bardziej angażują konsumentów. Co zrobić, by strategia marketingowa była skuteczna, a program pozwalał zdobyć i utrzymać klientów?

Brand care 2.0 – czyli jak efektywnie zbudować markę

Rozmowa z Katarzyną Jarczewską, współzałożycielką i współwłaścicielką agencji reklamowej Media Forum o najnowszych trendach w branży public relations.

Jak oznaczać posty sponsorowane w Internecie?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygotował rekomendacje dotyczące oznaczania treści reklamowanych przez influencerów w mediach społecznościowych. Przedstawił w nich podstawy prawne, przykłady współpracy, sposoby oznaczania materiałów sponsorowanych, a także konsekwencje prawne. Jeśli publikujesz tego rodzaju treści zapoznaj się z rekomendacją.

PZU Życie zmienia definicję "Oddział Intensywnej Terapii" po interwencji UOKiK

Wszyscy ubezpieczeni, którzy po 1 stycznia 2020 r. otrzymali decyzje odmowne, oparte na braku spełnienia definicji OIT/OAIT, bądź nie zgłaszali wniosków z tego tytułu (pomimo objęcia ich ochroną ubezpieczeniową i podjęcia wobec nich stosownych czynności medycznych nie tylko w ramach oddziałów, ale również pododdziałów), mogą zgłosić roszczenia względem ubezpieczyciela do 31 grudnia 2022 r.

Zmowa cenowa w Kia? UOKiK wysuwa zarzuty

Zmowa cenowa w Kia? UOKiK oskarża 10 dealerów oraz 6 managerów pracujących w centrali firmy. Działania marki mocno ograniczały konkurencję.

Wakacje kredytowe - zarzuty wobec 3 banków

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów BNP Paribas, Getin Noble Bank i Bankowi Pocztowemu w związku z ustawowymi wakacjami kredytowymi. Za jakie działania?

UOKiK otrzymał 800 skarg konsumentów w sprawie wakacji kredytowych

Klienci banków mogą od 29 lipca składać wnioski o wakacje kredytowe. Czego dotyczą skargi zgłaszane do Urzędu Konkurencji i Konsumentów?

Fundusz Wsparcia Kredytobiorców - kalkulator UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uruchomił kalkulator sprawdzający możliwość skorzystania z Funduszu Wsparcia Kredytobiorców.

Nowoczesna komunikacja PR elementem inwestycji biznesu

Cyfryzacja, zmiana pokoleniowa i coraz bardziej wymagający rynek. Nawet w niedalekiej przyszłości prowadzenie biznesu będzie całkowicie innym wyzwaniem, aniżeli kilka lat temu. Dynamiczna transformacja społeczno-gospodarcza wymaga od przedsiębiorców jeszcze szerszego spojrzenia zarówno na swoich klientów, jak i inwestorów, kontrahentów, czy sam zespół.

Sprzedaż miejsc pod reklamę (udostępnianie powierzchni reklamowych) - kod GTU

Wydawnictwo sprzedaje miejsce pod reklamę zarówno w czasopismach papierowych, jak i w ich wersjach internetowych. Dodatkowo udostępniamy miejsce na reklamę na naszych budynkach. Czy sprzedaż takich miejsc pod reklamę należy oznaczać kodem GTU_12 jak usługi reklamowe?

Marketing i reklama wobec różnych grup wiekowych

Działania marketingowe marek dotychczas koncentrowały się w przeważającej mierze na młodszych użytkownikach. Jednak, jak wynika z raportu GWI, każda grupa wiekowa to potencjalni klienci e-commerce

Problemy finansowe branży reklamowej [BADANIE]

Z czego wynikają problemy finansowe branży reklamowej? Jakie regionu przodują pod względem zadłużenia?

Skuteczna strategia komunikacji fundamentem biznesu

Holistyczna strategia komunikacyjna to absolutny kamień milowy dla każdego biznesu. Zarówno młode firmy, jak i doświadczone spółki powinny przywiązywać szczególną uwagę do sposobu, w jaki są odbierani przez obecnych i potencjalnych klientów, a także kontrahentów, inwestorów, czy ogółem – społeczeństwo. Aby to osiągnąć, polski biznes musi inwestować w działania PR-owe oraz marketingowe, jednak konsekwentnie realizując wcześniej ułożony plan. Jak go zaprojektować, a następnie wdrożyć?

Czy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki na plakatach, banerze i ulotkach jest reklamą?

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 29 czerwca 2022 r. podzielił stanowisko Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, iż rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki ogólnodostępnej na plakatach, banerze i ulotkach nie stanowi reklamy aptek.

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads?

Jak obniżyć koszty reklamy w Google Ads i docierać do większej liczby zainteresowanych Twoją ofertą klientów? Znamy na to dobry sposób! Wystarczy zarejestrować znak towarowy w urzędzie patentowym, a koszt kliknięcia w reklamę może zmniejszyć się nawet o złotówkę. Jak to możliwe? Wyjaśniamy.

REKLAMA