Postępowanie z dokumentacją elektroniczną (wnioski elektroniczne, e-maile), wymagania organizacyjne i techniczne systemów elektronicznego zarządzania dokumentacją, uporządkowanie postępowania z dokumentacją papierową, nowy sposób znakowania spraw – to tylko niektóre z zagadnień nowego aktu prawnego, którego przepisy stosuje się od 1 stycznia br. dla dokumentacji powstającej i napływającej do urzędów.
Dziś, aby policjant mógł użyć broni, musi zachować procedurę, którą przewidują przepisy prawne. Dotyczy ona, teoretycznie, również snajperów, co pozbawia ich głównej funkcji. Zaradzić temu mają zmiany, jakie szykuje w tej kwestii Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
GPS, czyli Global Positioning System, to urządzenie, bez którego coraz więcej kierowców nie może wyobrazić sobie bliższej lub dalszej podróży. Niektórzy z nich korzystają z nielegalnego oprogramowania, ale, jak się okazuje, mogą to robić zupełnie bezkarnie.
Negocjacje z ogłoszeniem to tryb udzielenia zamówienia publicznego, w którym, po publicznym ogłoszeniu o zamówieniu, zamawiający zaprasza wykonawców dopuszczonych do udziału w postępowaniu do składania ofert wstępnych niezawierających ceny, prowadzi z nimi negocjacje, a następnie zaprasza ich do składania ofert.