REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

E-handel

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

E-handel w sektorze przedsiębiorstw - co pokazują dane GUS? [raport]

Prezentowane w raporcie dane e-handlu dotyczą sektora przedsiębiorstw, czyli podmiotów zatrudniających powyżej 9 osób. Podmioty te realizują około ¾ całości obrotów realizowanych w handlu detalicznym.

2024 rokiem globalnego e-handlu – dobre prognozy dla branży e-commerce

75 proc. polskich przedsiębiorców z branży e-commerce sprzedaje swoje towary nie tylko w Polsce, ale także za granicą, a znaczna większość z nich (72 proc.) oczekuje zwiększenia przychodów w 2024 r. w porównaniu z rokiem 2023 – wynika z raportu fintechu Cinkciarz.pl. 

E-commerce. Zaległości przekroczyły 400 mln zł. Średnia zaległość z tytułu zobowiązań pozakredytowych to niemal 22 000 zł, a kredytowych – ponad 176 000 zł!

Przeterminowane zadłużenie firm zajmujących się sprzedażą wysyłkową lub handlem online na koniec sierpnia 2023 r. wynosiło niemal 401 mln zł. Przez rok zadłużenie sektora e-commerce zwiększyło się o ponad 73 mln zł – wynika z danych rejestru dłużników BIG InfoMonitor.

Obsługa zwrotów w sektorze e-mody będzie drożeć. Wszystko przez bracketing i wardrobing

REKLAMA

Obsługa logistyczna e-handlu w 2023 roku da stabilny zysk, ale łatwo nie będzie

Koniec wysokich lotów w dynamice e-commerce nie oznacza normalizacji w sektorze logistycznym obsługującym ten rynek. W najbliższych latach cała branża sporo zarobi, zwłaszcza operatorzy krajowi, ale zaspokojenie klienta detalicznego będzie coraz trudniejsze. E-konsument jest bowiem wyjątkowo niestabilny, tym bardziej w trudnych czasach. Dziś dla niego najważniejszy jest koszt dostawy i zwrotu, jutro wygoda, a pojutrze klimat, za ochronę którego mało kto chce dopłacać, choć postulaty w tym zakresie bywają dość radykale. 

Nowy standard robienia e-zakupów: metaverse

Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które są stosowane w sieci, mają jednak zachęcić konsumentów również do tego, żeby nie odkładali tradycyjnych sklepów do lamusa. 

Metaverse – wirtualna pomoc w obsłudze klienta oraz rzeczywistość alternatywna

Przedsiębiorcy są optymistycznie nastawieni do metaverse, 70% z nich wierzy, że może on poprawić doświadczenia klientów i stać się ich kluczowym wyróżnikiem – wynika z najnowszych badań

Automaty paczkowe – czy zastąpią tradycyjne sklepy?

Automaty paczkowe w ostatnich latach stały się kluczowym ogniwem w sektorze przesyłek oraz e-commerce. Umożliwiają one komfortowe odbiory i nadawanie towarów w cyklu całodobowym, siedem dni w tygodniu. 

REKLAMA

Usprawnienie procesu zakupowego. Technologia w e-handlu

Handel w sieci nadal jest rynkiem przyszłości, który skutecznie wpisuje się w potrzeby e-konsumentów. Już teraz stanowi uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży, a w wielu aspektach nawet ją wyprzedza. Jak wynika z badania „Narzędzia i wtyczki w e-commerce 2022”, ponad 80% sklepów internetowych w Polsce sięga po rozwiązania technologiczne, wspierające handel online. 14% planuje natomiast digitalizację procesów sprzedażowych.

40% sklepów internetowych w Europie oszukuje klientów. Na czym polegają praktyki manipulacyjne w e-handlu?

Komisja Europejska i krajowe organy ds. ochrony konsumentów z 23 państw członkowskich, Norwegii i Islandii opublikowały wyniki akcji kontrolnej stron internetowych związanych z handlem detalicznym. Kontrola objęła 399 sklepów internetowych. Manipulacyjne praktyki internetowe wykryto w 148.

Sprzedaż internetowa: dropshipping. Kwestie podatkowe

Sprzedaż internetowa może przybierać różne formy. Decyzja o sposobie prowadzenia droppshipingu, często rzutuje na kwestie wyboru formy opodatkowania. Jak formy dropshippingu wpływają na wybór formy opodatkowania? Co o droppshipingu myśli Krajowa Informacja Skarbowa oraz sądy?

E-commerce. Rozwój nowych technologii oraz sztucznej inteligencji

Mimo trudności oraz wielu wyzwań, sektor e-commerce w Polsce odnotował w ubiegłym roku wzrost o niemal 20%. Jak wynika z raportu, łączny obrót uczestników e-handlu osiągnie aż 109 mld zł.

Personalizacja przekazów marketingowych kluczowa dla sprzedaży w sieci

Jeśli firmy nie zbiorą danych własnych o odbiorcach swoich produktów, nie będą w stanie spełnić oczekiwań klientów dotyczących personalizacji przekazów marketingowych i skutecznie sprzedawać w sieci.

Badanie: Polacy najczęściej robią zakupy internetowe przez telefon komórkowy

46 proc. Polaków kupujących w internecie najchętniej robi to przez telefon komórkowy - wynika z badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022". Dodano, że należność za e-zakupy za pomocą BLIK-a i szybkiego przelewu pay-by-link reguluje 7 na 10 Polaków.

Podatkowe obowiązki sprawozdawcze platform cyfrowych - zmiany 2023

Ministerstwo Finansów pracuje nad projektem ustawy, który m.in. zwiększy obowiązki sprawozdawcze platform cyfrowych na temat działających za ich pośrednictwem sprzedawców. Tak wynika z założeń projektu ustawy o podatkowych obowiązkach sprawozdawczych operatorów platform cyfrowych - opublikowanego 28 października 2022 r. w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów. Nowe przepisy wejdą w życie najprawdopodobniej już w 2023 roku.

Brak know-how hamuje ekspansję polskiego e-commerce

E-commerce. Jeśli polski e-handel chce się liczyć w skali globalnej, musi gonić europejską czołówkę. Jak pokazuje analiza Strix, ogromny wpływ na kiepskie tempo wzrostu handlu transgranicznego (cross-border) wśród rodzimych przedsiębiorstw mają nie tylko czynniki obiektywne, takie jak problemy z logistyką czy niepewność rynkowa, ale też brak odpowiedniego know-how.

Rynek pożyczkowy wobec branży e-commerce

Sektor consumer finance w ujęciu tradycyjnym jest postrzegany jako jeden z kluczowych elementów działalności bankowej. W sytuacji, gdy firmy pożyczkowe znalazły swoje miejsce na mocno zagęszczonym rynku, przyszłość całej branży opiera się na innowacyjnych technologiach, e-commerce oraz kooperacji z zaawansowanymi FinTechami. Celem jest tworzenie nowych narzędzi biznesowych oraz poddanie się cyfrowej transformacji, aby jeszcze lepiej odpowiadać na rosnące oczekiwania konsumentów.

Zakupy na czacie. Conversational commerce

Gdy sieci handlowe stawiają kasy samoobsługowe, w internecie rozkręca się odwrotny trend. E-sklepy pozwalają zapytać o radę chatbota lub bezpośrednio sprzedawcę przez komunikator lub złożyć tą drogą zamówienie. Jak conversational commerce zmieni zwyczaje zakupowe - prognozują eksperci SMSAPI.

Dostawy w e-handlu stały się zakładnikiem pandemicznych przyzwyczajeń klientów

Internetowi sprzedawcy i firmy logistyczne mierzą się z niechcianym dziedzictwem nawyków, które po pandemii pozostawili klienci e-sklepów. Powrót tradycyjnego handlu i spadki w e-commerce nie osłabiły jednak presji wywieranej na łańcuchy logistyczne, zwłaszcza w kontekście zwrotów na rynku mody – największej kategorii w globalnym e-handlu. Klient modowy w pandemii stał się kapryśny, dużo zamawia, ale także dużo odsyła, najchętniej za darmo. Kłopot w tym, że obsługa zwrotów jest skomplikowana i bardzo kosztowna. Na domiar złego odsetek zwrotów w segmencie mody w Europie wynosi aż 58%.

Regulamin sklepu online – treść, konieczne zapisy i postanowienia. Uwaga na szablony i niedozwolone klauzule

Regulamin sklepu to jeden z kluczowych dokumentów, kiedy startujemy z biznesem online. Klient musi mieć możliwość zapoznania się z nim przeglądając stronę, jeszcze przed decyzją o zakupie czy skorzystaniu z naszych usług. Regulamin służy jednak nie tylko kupującym, ale także sprzedającym - źle sformułowany może być źródłem poważnych kłopotów w relacjach z klientami. O czym należy pamiętać tworząc regulamin i dlaczego tak istotne jest indywidualne podejście do tematu? O tym mowa poniżej.

Zakupy w zagranicznych sklepach internetowych – podatki, cło, reklamacje. Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Jak bezpiecznie kupować w zagranicznym sklepie internetowym? Prowizje, grzywny, a nawet długi – zakupy w zagranicznych sklepach internetowych mogą być droższe niż myślisz! Kiedy zakupy za granicą mogą się skończyć grzywną od Urzędu Celno-Skarbowego? Uwaga na przewalutowanie i prowizje – przez nie cena może wzrosnąć! Jak wybrać uczciwego sprzedawcę na eBay lub Aliexpress?

Płatności online w sklepie internetowym i ich rola w prowadzeniu e-biznesu

Metody płatności w sklepach internetowych stanowią ważny czynnik przy podejmowa-niu decyzji o zakupach. Kupujący najchętniej finalizują transakcje sposobami, które zna-ją i darzą zaufaniem. Gdy nie ma ich w ofercie sprzedawcy, mogą nawet rezygnować z zakupu, porzucając koszyk z wybranymi towarami.

Handel konwersacyjny napędza e-commerce w 2022 roku

W ciągu najbliższych czterech lat wartość handlu konwersacyjnego wzrośnie o ponad 590%, do poziomu 290 miliardów dolarów. A chat i voiceboty będą odpowiadać za 50% wydatków na ten rodzaj sprzedaży online. Czy dzięki inteligentnej automatyzacji, uda się zwiększyć zyski w e-commerce?

Sprzedaż wysyłkowa towarów konsumentom w Polsce przez podatnika VAT zgłoszonego do procedury OSS a JPK_VAT

W ramach procedury OSS nie należy rozliczać dostaw towarów na rzecz konsumentów, podlegających opodatkowaniu w Polsce i nie spełniających definicji wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość (WSTO) z art. 2 pkt 22a ustawy o VAT. Takie dostawy powinny być rozliczane w krajowej deklaracji VAT, a właściwym organem podatkowym pozostaje dla tych transakcji krajowy organ podatkowy. Złożenie deklaracji elektronicznej JPK_VAT w Polsce jest konieczne w takich przypadkach. Rejestracja do procedury unijnej na potrzeby rozliczenia WSTO nie wyłącza obowiązku składania krajowych deklaracji VAT. Złożenie deklaracji krajowej nie stanowi naruszenia procedury OSS. Tak zinterpretował przepisy Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 3 grudnia 2021 r.

Czy sprzedaż na platformie Amazon może korzystać z unijnej procedury OSS?

Sprzedaż na Amazon a unijna procedura OSS. Polski podatnik VAT dokonuje sprzedaży wysyłkowej towarów na rzecz konsumentów z innych krajów UE za pośrednictwem platformy Amazon. Z firmą Amazon rozlicza się w modelu FBA. Jeśli towar został przemieszczony do magazynu w Niemczech (magazyn Amazon) i stamtąd następuje jego wysyłka na rzecz konsumenta z Francji i Włoch, to czy do takiej sprzedaży podatnik może zastosować procedurę OSS i wykazywać VAT w deklaracji składanej do Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście?

OSS – procedury oraz wartość progowa

OSS – procedury. Od 1 lipca 2021 zaczęły obowiązywać procedury OSS, służące uszczelnieniu procesów rozliczenia VAT, związanych gównie z internetową sprzedażą towarów dla osób fizycznych. Mogą z nich korzystać zarówno przedsiębiorcy, których siedziba znajduje się na terytorium Unii Europejskiej (procedura unijna i nieunijna), jak i przedsiębiorcy, których siedziba znajduje się poza UE (procedura unijna i nieunijna oraz importu). Przedsiębiorca, który nie skorzysta ze wspomnianych procedur, zobowiązany będzie do zarejestrowania się i rozliczenia transakcji w państwie konsumpcji sprzedaży towarów lub świadczenia usług.

Pakiet VAT e-commerce szansą dla sklepów internetowych

Pakiet VAT e-commerce. Nowe zasady rozliczania VAT weszły w życie z początkiem lipca tego roku. Nowelizacja ustawy „ukróciła” tanie zakupy na platformach e-commerce spoza UE, takich jak AliExpress. Większe znaczenie ma jednak dla przedsiębiorców. Według ekspertów, stwarza ona doskonałe warunki dla dalszego dynamicznego rozwoju dla unijnych sklepów internetowych oraz sprzedawców.

VAT e-commerce - nowe regulacje podatkowe w transgranicznej sprzedaży

VAT e-commerce. Pakiet e-commerce to nic innego, jak szereg zmian w ustawie o podatku od towarów i usług w międzynarodowym handlu elektronicznym i imporcie w relacjach B2C. Adresowany jest do przedsiębiorców, którzy dokonują transgranicznych dostaw towarów i świadczą transgraniczne usługi unijnym konsumentom w transakcjach B2C.

VAT e-commerce - rewolucja w handlu elektronicznym

VAT e-commerce. Na pewno każdemu z nas zdarza się zamówić coś przez Internet. Z punktu widzenia konsumenta nie jest to nic trudnego – dodajemy produkt do koszyka, płacimy za niego i po jakimś czasie zamówienie dostarcza kurier we wskazane miejsce. Sprawa wygląda jednak zgoła inaczej z punktu widzenia przedsiębiorcy zajmującego się e-handlem. Zwłaszcza z podatkowego punktu widzenia rozliczenie tego rodzaju sprzedaży może być dość problematyczne. Dodatkowo do końca czerwca unijni sprzedawcy internetowi mogli być w nieco gorszej sytuacji niż ich konkurencja z USA czy Chin, która nie zawsze dbała o odprowadzenie podatku VAT. Między innymi z tych powodów 1 lipca 2021 r. w całej Unii Europejskiej weszły w życie przepisy podatkowe wprowadzające szereg zmian dotyczących handlu elektronicznego i importu tzw. małych przesyłek do Unii Europejskiej.

Zmiany w VAT od 1 lipca 2021 r. - których sklepów internetowych dotyczą

Zmiany w VAT od 1 lipca 2021 r. - sklepy internetowe. Od 1 lipca 2021 r. obowiązują nowe zasady rozliczeń VAT od sprzedaży e-commerce. Podatnikom prowadzącym handel w internecie może sprawiać problem ustalenie, czy nowe zasady ich dotyczą i jaką formę rozliczeń wybrać. Dlatego przedstawiamy krok po kroku, jak poruszać się w nowych regulacjach i jakie zasady rozliczeń wybrać.

Pakiet VAT e-commerce w praktyce polskich firm

Pakiet VAT e-commerce, czyli zmiany dotyczące VAT w handlu elektronicznym od 1 lipca 2021 r. Ministerstwo Finansów zorganizowało webinarium dotyczące tych zmian. Zachęcamy do jego obejrzenia.

Pakiet VAT e-commerce zlikwiduje nieuczciwą konkurencję w e-handlu

Pakiet VAT e-commerce. Zdaniem ministra finansów Tadeusza Kościńskiego nowe przepisy VAT zlikwidują nieuczciwą konkurencję w e-handlu i wyrównają szanse europejskich i pozaunijnych sklepów internetowych. Jakie zmiany wprowadza pakiet VAT e-commerce?

Pakiet e-commerce uszczelni VAT w e-handlu

Pakiet VAT e-commerce. Celem pakietu jest uszczelnienie VAT w sektorze handlu elektronicznego i importu tzw. małych przesyłek do UE przy jednoczesny uproszczeniu rozliczeń VAT. Polska implementacja unijnych rozwiązań zawarta w pakiecie e-commerce zaczyna obowiązywać od 1 lipca 2021 r.

Pakiet VAT e-commerce, czyli podwyżki w e-handlu

Pakiet VAT e-commerce. Nowelizacja ustawy o VAT wprowadza tzw. unijny pakiet e-commerce. Zmiana ma wejść we wszystkich krajach Unii. Celem jest wyrównanie szans firm z UE w konkurowaniu w obszarze handlu elektronicznego z podmiotami z krajów trzecich.

Rozliczanie VAT w handlu internetowym - duże zmiany od 1 lipca 2021 r.

Rozliczanie VAT w handlu internetowym. Od 1 lipca 2021 r. firmy, które prowadzą transgraniczną sprzedaż przez internet, czekają duże zmiany w zakresie rozliczania podatku VAT. Po pierwsze, nie będą musiały rejestrować się w każdym kraju członkowskim, do którego sprzedają, bo wszelkie formalności związane z VAT załatwią w jednym punkcie kompleksowej obsługi. Po drugie, stawka podatku za każdym razem będzie naliczana zgodnie z zasadami kraju konsumenta, co zlikwiduje nierówne traktowanie między transakcjami wewnątrzunijnymi a tymi spoza UE. – To duża reforma, która przyniesie wiele korzyści, zarówno dla e-sprzedawców, budżetów państw, jak i samych konsumentów – mówi Patrice Pillet z Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Unii Celnej (DG TAXUD).

Pakiet VAT e-commerce od 1 lipca 2021 r.

Pakiet VAT e-commerce. Ministerstwo finansów poinformowało, że rząd przyjął projekt uszczelniający VAT w e-handlu i imporcie tzw. małych przesyłek. Planowany termin wejścia w życie zmian to 1 lipca 2021 r.

VAT w handlu elektronicznym w UE – nowelizacja przepisów

Komisja Europejska nowelizuje VAT w handlu elektronicznym (e-handlu). Nowe przepisy, dyrektywy 2017/2455 oraz 2019/1995, mają wejść w życie 1 lipca 2021 roku. Zmiany przepisów mają na celu przede wszystkim uszczelnienie systemu rozliczenia podatku VAT oraz poprawienie konkurencyjności unijnych firm na wspólnym rynku.

Handel przeniesie się poza miasta

Jak prognozują analitycy CBRE - do 2030 roku rynek zdominują sklepy oferujące szybkie zakupy blisko miejsca zamieszkania, wzrośnie udział powierzchni handlowej w średnich miastach, a nowe technologie pozwolą wykorzystać dane o preferencjach konsumenta także w sklepach stacjonarnych.

Produkcja i handel ze spadkami na rynku

Polskie przedsiębiorstwa wyhamowują, co można już zaobserwować w kilku branżach. Fala upadłości - jak zapowiadają analitycy - dopiero przed nami.

#StaySafe, czyli o bezpieczeństwie w sieci w dobie COVID-19

Nasze życie ostatnimi czasy w znacznej mierze przeniosło się do sieci. Codziennością stały się e-zakupy, e-konsultacje medyczne, e-rozrywka, czy załatwianie spraw urzędowych za pośrednictwem tzw. e-urzędu. W ostatnim artykule pisaliśmy też o e-posiedzeniach organów spółek kapitałowych. Wkrótce najprawdopodobniej będziemy mieli okazję uczestniczyć w e-posiedzeniach sądowych. Wszystko to ma nas chronić przed ryzykiem zarażenia się koronawirusem. Czy jednak korzystając ze wskazanych e-rozwiązań, jesteśmy na pewno bezpieczni?

Hossa w handlu internetowym - koronawirus przyśpiesza rozwój e-commerce

W czasie epidemii COVID-19 bezkontaktowy e-handel stał się zarówno najwygodniejszą, jak i najbezpieczniejszą metodą dokonywania zakupów. Przesyłkę można odebrać w paczkomatach zdalnie, z wykorzystaniem aplikacji w smartfonie, bez konieczności dotykania panelu sterującego. Bezpieczna i niewymagająca wychodzenia z domu jest również dostawa kurierem. Jak wynika z badania Nielsena „Wpływ COVID-19 na zachowania konsumentów”, 31 proc. Polaków przyznaje, że zwiększyło swoją aktywność zakupową w kanale online w kategorii produktów spożywczych i kosmetyczno-chemicznych. – Obserwujemy rosnącą z dnia na dzień liczbę przesyłek – zarówno krajowych, jak i zagranicznych – obsługiwanych w ramach naszej sieci. Skala wolumenu jest porównywalna do wyników grudniowych, kiedy w szczycie paczkowym obsługujemy nawet o 100 proc. więcej przesyłek niż w pozostałych miesiącach roku – mówi Tomasz Kowalewski, kierownik terminala w DHL Parcel.

Zakupy w Internecie - wszystko co zechcesz za jednym kliknięciem?

Zakupy w Internecie robi już prawie każdy Polak, który ma dostęp do sieci. Ponad 93% badanych deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie ok. 7% badanych mówi, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie.

Zakaz handlu w niedziele 2018 - centra handlowe, sklepy internetowe

Ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele i święta weszła w życie 1 marca br. W 2018 roku sklepy mają być otwarte tylko w dwie niedziele w miesiącu - w pierwszą i ostatnią. W 2019 roku tylko w ostatnią niedzielę każdego miesiąca będzie można prowadzić handel. Natomiast od 2020 roku zakaz ma objąć prawie wszystkie niedziele (oprócz 7. niedziel w roku). W każdym roku będzie też można prowadzić handel w Niedzielę Palmową i kolejne dwie niedziele poprzedzających pierwszy dzień Bożego Narodzenia. Eksperci PwC szacują, że nowe przepisy zmienią funkcjonowanie centrów handlowych. Zdaniem ekspertów przepisy dość szybko zostaną znowelizowane, w celu eliminacji przypadków obchodzenia ograniczeń handlu.

Zakaz geoblokady w UE

Rada UE przyjęła 28 lutego 2018 r. rozporządzenie zakazujące nieuzasadnionej geoblokady (geo-blocking) na rynku wewnętrznym Unii Europejskiej. Sprzedający nie będzie mógł m.in. blokować ani ograniczać klientom dostępu do interfejsów internetowych z powodu obywatelstwa lub miejsca zamieszkania. Jeżeli blokuje lub ogranicza dostęp bądź przekierowuje na inną wersję interfejsu, będzie musiał podać wyjaśnienie. Nowe przepisy wejdą w życie pod koniec 2018 roku.

Listonosz z tabletem pomoże założyć Profil Zaufany

W placówkach Poczty Polskiej na terenie całego kraju (jest ich prawie 4,7 tys.) można zakładać Profil Zaufany, który pozwala załatwić większość spraw urzędowych przez internet. Profil zaufany będą mogli założyć także mieszkańcy tych miejscowości, które są wykluczone cyfrowo i do tej pory nie miały takiej możliwości. Poczta Polska pracuje nad rozwiązaniem, które umożliwi założenie profilu na tablecie, w który będzie wyposażony listonosz. Poczta Polska chce być pierwszym partnerem dla instytucji rządowych w rozwijaniu e-administracji i cyfrowych usług dla obywateli Polski.

Handel internetowy - Ministerstwo Finansów sprawdza wystawianie faktur

Ministerstwo Finansów zauważa, że w internetowych serwisach aukcyjnych podatnicy VAT sprzedają nowe towary (np. telefony komórkowe i tablety) z informacją, że nie wystawiają faktury. To niezgodne z przepisami VAT i może wskazywać na zaniżanie podstawy opodatkowania, tym samym powstanie zaległości podatkowej oraz sankcji VAT. Ministerstwo Finansów zapowiada, że wkrótce będzie się kontaktować z takimi podatnikami, aby wyjaśnić kwestie wystawiania faktur za transakcje.

Zakaz handlu w niedziele od 1 marca 2018 - wyjątki

Od 1 marca 2018 co do zasady w dwie niedziele w miesiącu będzie obowiązywał zakaz handlu w placówkach handlowych. Zakaz będzie z roku na rok rozszerzany i w 2020 obejmie już wszystkie niedziele. Od tego zakazu przewidziane są jednak liczne wyjątki. Zobacz kogo nie obejmie zakaz.

Zakaz handlu 2018 - kto zyska

Od 1 marca 2018 roku wejdzie w życie zakaz handlu w co drugą niedzielę o ile nie przypadnie w nią święto wolne od pracy. Zdaniem przewodniczącego Rady Izby Gospodarki Elektronicznej przeniesie to część obrotów do internetu i wpłynie na rozwój tego kanału dystrybucji. Zyskają także firmy kurierskie.

VAT od handlu internetowego - nowe przepisy UE

5 grudnia 2017 r. ministrowie finansów państw członkowskich UE przyjęli nowe przepisy regulujące zasady opodatkowania VAT handlu internetowego (e-handlu). Nowe regulacje mają za zadanie ułatwienie pobierania VAT, gdy klienci kupują produkty czy usługi online, a także walkę z oszustwami podatkowymi.

Koniec z geoblokowaniem w handlu

"Porozumienie osiągnięte między instytucjami europejskimi zakazuje odmowy sprzedaży produktów w zakupach online. Oznacza to koniec dyskryminacji klientów kupujących produkty na wspólnym rynku europejskim w oparciu o narodowość, miejsce zamieszkania lub adres IP kupującego" - powiedziała PAP główna negocjatorka z ramienia Parlamentu Europejskiego, Roża Thun.

REKLAMA