Kategorie

Encyklopedia prawa, Znak towarowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Na podstawie umowy franchisingu organizator sieci zobowiązuje się do udostępnienia podmiotowi korzystającemu z franchisingu (uczestnikowi sieci) korzystania przez czas określony lub nieokreślony z oznaczenia jego firmy, godła, emblematu, symboli, patentów, wynalazków, znaków towarowych, wzorów użytkowych, zdobniczych, know-how, koncepcji i techniki prowadzenia określonej działalności gospodarczej.
Urząd Patentowy to centralny organ administracji rządowej w sprawach z zakresu własności przemysłowej. Urząd podlega Radzie Ministrów. Nadzór nad jego działalnością sprawuje z ramienia Rady Ministrów minister właściwy do spraw gospodarki. Prezes Rady Ministrów, w drodze rozporządzenia, nadaje statut Urzędowi Patentowemu, w którym w szczególności określi organizację, strukturę i zasady kierowania Urzędem oraz podział kompetencji, z uwzględnieniem statusu ekspertów, urzędników służby cywilnej i innych pracowników.
Znak towarowy to każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, jeżeli oznaczenie takie nadaje się do odróżnienia towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innego przedsiębiorstwa. Może być nim w szczególności wyraz, rysunek, ornament, kompozycja kolorystyczna, forma przestrzenna, w tym forma towaru lub opakowania, a także melodia lub inny sygnał dźwiękowy. Są to także znaki usługowe.